Kínában tért vissza a Ford Escort, ami az új Focus rokona is
Pekingben, az új Focus alapjain debütált a legújabb Ford Escort
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár Európában 20 évvel ezelőtt váltotta a Focus az Escortot, utóbbi új kiadása az idén szintén új, negyedik generációba lépő Focusszal párhuzamosan lesz elérhető, de csak Kínában.
A Ford Escort története egészen 1968-ig nyúlik vissza, a kompakt sorozat hat modellciklust élt meg Európában. Az Escort kínálata rendkívül széles skálán mozgott, számtalan karosszériaváltozatban volt elérhető, négyajtósa Orion névvel is futott. A lejtőshátúakból pedig minden volt - kezdve a hétköznapi családi igáslótól, a vérpezsdítő RS és kabrió verziókon át, a kihegyezett WRC-modellekig. Az Escort '80-as és '90-es években a legtöbbet eladott autó volt Nagy-Britanniában, ami nem is meglepő a harmadik generáció által 1981-ben elnyert Év Autója díj után. Világszerte pedig összesen több mint 4,1 millió példány talált gazdára belőle, majd Európában 1998-ban váltotta az Év Autójának ugyancsak megválasztott Focus, ami ma már negyedik generációjánál tart.
Bár a régi Escort Európában a Focus mellett 2004-ig volt kínálatban, rögtön abban az évben megjelent Ázsiában szedánként, most pedig az új Focus platformjára épül, és bár azzal párhuzamosan lesz kapható Kínában, a Pekingi Autószalonon debütált legújabb Ford Escortból meredekhátú is lesz. Érthető, hiszen az Escort alighanem közelebb áll tudásával a régi Focushoz, mint az újhoz, így olcsóbb is lehet majd annál. Külsőre ugyanakkor az új Focushoz kíván passzolni. Az orrát alapvetően meghatározza és „fordossá” teszi a nagy króm hűtőrács, illetve a kisebb Fiestáéhoz is hasonló első szemek. Hátul pedig igazi kis szedán forma, magas fenék, kissé lejtős, rövid csomagtérfedél, valamint krómcsíkkal összekötött hátsó lámpák jellemzik majd.
A belseje kissé puritánabb lesz az európai ízlés számára: a műszerfalon sík műanyagfelületek ölelnek körül egy 8 colos, érintőképernyős fejegységet. A kárpitozás két tónusban kérhető, hogy kissé feldobja és fiatalosabbá tegye a beltér hangulatát. Extraként rendelhető lesz tolatókamera, esőérzékelős ablaktörlő, elektromosan állítható ülések, valamint kulcs nélküli nyitási/indítási rendszer is.
Biztonsági szempontból sem lehet rá panasz, ugyanis kínai NCAP törésteszt 5 csillagra minősítette. Motorizáció kapcsán a Ford turbós benzines Ecoboost motorjaival látják majd el. Az 1,0 és az 1,5 literes egyaránt háromhengeres, mindkét motorhoz párosítanak majd automata , illetve kézi váltót is - ugyanez várható az év második felében Európa számára bemutatkozó Focus esetén is, igaz, felénk biztosan lesz dízel motor is a kínálatban.