Kínában terjeszkedik a Mercedes
Megsokszorozza értékesítési pontjait Kínában a Daimler
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kínai expanzióra készül a Mercedes. Ezúttal nem a gyártásban akarnak jeleskedni a stuttgartiak, hanem az eladásokban. Ahogy a Kína-felelős Daimler igazgatósági tag, Hubertus Troska fogalmazott, tövig nyomják a pedált.
A Daimler egyre több városban egyre több értékesítési pontot, kereskedést, szalont nyit a Beijing Mercedes-Benz Sales Service (BMBS) cég ernyője alatt. Az értékesítési stratégiát az vezérli, hogy minél hamarabb felkészítsék a hálózatot arra, hogy maradéktalanul kiszolgálja a kínai vevőket, mára ugyanis Kína a Mercedes-Benz első számú személyautós piacává nőtte ki magát. Stuttgartban külön kínai részleg dolgozik, akiknek az a feladatuk, hogy koordinálják a hálózatot. Ez azt is jelenti, hogy a Mercedes jövőbeli elképzelései, autói sokkal inkább figyelembe veszik a kínai igényeket, mint eddig.
A Daimler kereskedői hálózata eddig évről-évre 50 taggal bővült, idén már 75 kereskedés nyílik meg, többségük az Európában is ismert nagyvárosoktól távol, a Mercedes számára szűz területeken. Év végére 300-ra nő az értékesítési pontok száma. Ezt ki is kell szolgálni szakképzett értékesítőkkel és szerelőkkel, így a Mercedes hét tréningközpontot is telepített Kínába, a szecsuáni Csengduban található a második legnagyobb ilyen a világon a stuttgarti után.
Kínában két éven belül 20 új és ráncfelvarrott modellt vezet be a Mercedes, a legnagyobb várakozás az új E-osztály hosszított tengelytávú változatát előzi meg, de nagy sikere lesz az A-osztálynak és a frissen bemutatott S-osztálynak is. A helyi piacra gyártott Mercedesek (C-osztály, E-osztály, GLK) száma is növekszik, ide telepíti a Mercedes a GLA kisterepjáró gyártását is, de a németek motorgyártó üzemet is terveznek építeni a közeljövőben.