Kínában már maguktól parkolnak a Mercedesek

Sofőr nélkül keres helyet és parkol le a Mercedes pár autója Kínában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Beindult a Mercedes Valet Parking nevű alkalmazása Kínában. Az új asszisztensrendszer lényege, hogy már a parkolóház bejáratában elengedjük az autót, majd dolgunk végeztével ugyanott vesz föl minket.


Rendkívül összetett rendszer az, amit a Mercedes tesztelt mostantól Kínában. A Valet Parking nem arról szól, hogy bárhol kiszállunk az autóból, az keres magának egy helyet, egyelőre ennél korlátozottabb a megoldás, de közel az eredmény. A Valet Parking lényege, hogy nagyobb parkolóházakban fogjuk tudni elengedni az autót úgy, hogy már a bejárat után üresen, sofőr nélkül keres magának helyet, akár több emelettel feljebb, magától beparkol, miközben figyel a környezetére és a többi "hagyományosan" közlekedő autósra.

Hirdetés

Ehhez nem elég egy erre képes autó, a komplett parkolóházzal kommunikálnia kell, amihez szinte minden sarokra és oszlophoz érzékelőket szereltek a teszt helyszínén. Ezek követik végig az autót, és saját szenzorai mellett közlik vele, hol, meddig mehet. Egy kijelölt dokkolóhelyre kell beállnunk az autóval, ahonnan az el tud indulni, miután a telefonos alkalmazásban erre utasítottuk. Dolgunk végeztével szintén az alkalmazáson keresztül hívhatjuk vissza, ugyanerre a pozícióra. A Valet Parking egyelőre tesztüzemét kezdi csak néhány autóval, de a Mercedes és főként a rendszert szállító Bosch szerint ez a jövő. Több hasonló megoldásra is számíthatunk, melyek között például épp a Mercedesnél készül ennek a rendszernek az otthoni verziója, melyet már az Audi is kihirdetett.
A Mercedes rendszere legelőször a Mercedes-Benz Múzeumnál működött:
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?