Íme az új Mondeo, amit nem elég, hogy Kínában terveztek, de Kínában fognak gyártani és árulni is
Hivatalosan még nem láthattuk volna ezelőtt, ám az igazi rajongók már szinte minden részletét ismerik a Mondeo utódjának. Írtunk többek közt arról is, amikor
Kína Ipari és Információs Minisztériumának oldalán lepleződött egy közel szériagyártás-érett prototípus. Mint látható, a dizájn azóta változott valamennyit, de semmi igazán radikális nem történt: osztott első fényszórókat, egy enyhe emelést és kupésított hátsó részt kapott a Sanghajban, a China Design Centerben bemutatott kínai Mondeo.
Európai és amerikai bevezetésről szó sincs, pedig nem csak a nálunk is árult Mondeo megy nyugdíjba márciusban. A közelmúltban búcsúzott a tengeren túl ugyanebben a méretosztályában forgalmazott Fusion is. A dizájnra a legbüszkébbek a Fordnál, ami egyébként az Evos és az Equator modellekéhez hasonlít igazán.
Állítólag kimondottan a kínai vásárlóközönség igényeit szem előtt tartva készült az új formanyelv, ám valószínűleg a nemzetközi piacon is megállná a helyét.
Az Evos-szerű orr mögött egy laposabb tetővonalú szedán sziluett rajzolódik ki, a képek alapján nem csak látszólag négyajtós a modell, erre a hátsó ablaktörlő hiánya is utal.
Hátul az érintőgombként működő Ford logó nyitja a csomagtérajtót
Míg elöl az autó teljes széltében, a motorháztető alján végigfutó LED menetfény teszi messziről felismerhetővé az új Mondeót, hátul a Mach-E mintájára három függőleges csíkból megformált LED-es lámpatestek a legérdekesebbek. Oldalról a hangsúlyos lökhárítók és kerékívek adnak izomautós vonásokat a robusztusra sikerült családi szedánnak. Hátul ugyanezt a célt szolgálja a diffúzort imitáló lökhárító, illetve a sportos hatást fokozó, krómozott, kamu kipufogóvégek.
Az új Mondeo 23 milliméterrel szélesebb és 63 milliméterrel hosszabb a kifutó szériánál
A beltérről még nem sokat tudni, ahogy a motorokról sem derült ki szinte semmi. Az előbbi témakörben dizájn és funkcionalitás terén is
az Evosban látottakra érdemes számítani, az utóbbi tekintetében viszont továbbra is csak a spekulációk maradnak. Szinte biztos az elsőkerék-hajtás és a 245 lóerős csúcsteljesítményre képes, 2,0 literes EcoBoost turbómotor kombinációja a kínálatban, ezt jelenti ugyanis arrafelé a bemutatott autó hátulján látható "245" plakett. A méreteit szerencsére elárulták, a képeken látható modell 1,88 méter széles és 4,93 méter hosszú.
A belteréről szinte semmit sem árult el a Ford kínai részlege, csak annyi biztos, hogy az Evos műszakiságára és dizájnjára számíthatunk
Azt már nyilvánosságra hozta a gyártó, hogy a Chongqing városában működő Changan Ford üzem fogja összeszerelni az új modellt a kínai piacra, és azt sem titkolják, hogy még 2022-ben megérkeznek majd az első példányok a vásárlókhoz. Arról viszont nem esett szó, hogy bárhol máshol tervezik-e az új Mondeo forgalmazását, de nem is tagadták ennek lehetőségét. Vajon ezzel a radikálisabb dizájnnal és modern beltérrel lehetne jövője errefelé is?
Nagyon büszkék a dizájnra a kínaiak, szerintem jogosan
Ti mit gondoltok az új Mondeóról? Vajon lenne esélye Európában és Amerikában?
Szerintem lassacskán kijelenthetjük, hogy a Ford of Europe meghalt. Nyűg, kolonc, béklyó a Fordnak. Egyedüli feltámadási esély Európában a VW-től kölcsönzött MEB-platformos Ford EV-kkel lehetséges…
Nekünk a 3 hengeresek jutnak, máshol meg dőzsölnek?
A forma tetszik. Megnéznék belőle egy kombit is. Nem tudom, hogy az Kínában mennyire divat, úgy tudom ott leginkább a sedan forma a menő.
A verebek azt csiripelik,hogy Európában lefutottak a kombik.
Szerintem bárhol megállná a helyét.