Ha formájával nem is, a fényezésével mindenképpen ki fog tűnni a tömegből (fotó: CarNewsChina)
A Dongfeng már a magyar piacon sem ismeretlen név, hiszen a T5 Evo már itthon is kapható -
nemrég mi is alaposan leteszteltük. A kínai márka most egy új villanyautót dobott a piacra Nammi 01 EV néven, amelynek első példányai január 6-án már le is gördültek a gyártósorról. Az ázsiai gyártó nem a legnagyobb elektromos járművet akarta megalkotni, erről pedig a méretei is árulkodnak: 4,03 méter hosszú, 1,81 méter széles, és 1,57 méter magas, míg a tengelytávja 2,66 méter.
Elöl egy elegáns LED-csík köti össze a fényszórókat, hátul már egy kicsit szolidabb megoldást alkalmaztak (fotó: CarNewsChina)
A kilincsek a jobb légellenállás érdekében a karosszériába süllyednek (fotó: CarNewsChina)
Az utastérben a kor szellemének megfelelően digitális műszeregységet találni, amelynek átmérője 5 col, de ez eltörpül a multimédiás kijelző mellett, amely 12,8 colos. A karosszériához hasonlóan a gyártó itt is enged némi egyediséget, ugyanis kétféle színkombinációban rendelhető: fekete-fehér vagy fekete-szürke kiosztásban. Persze hangulatvilágítás is került az autóba, amely 32 árnyalatban képes pompázni, de akad olyan feláras extra is, mint a vezeték nélküli telefontöltő pad.
A műszerfalat természetesen az érintésérzékeny, multimédiás kijelző uralja (fotó: CarNewsChina)
A kormány mögött csak a legszükségesebb információk (fotó: CarNewsChina)
A karosszéria mozgatásáért egy 94 lóerős erőforrás felel, amely 160 newtonmétert képes magából kipréselni, míg a végsebesség 140 km/óra. Az energia tárolására kétféle opciót kínál a Dongfeng: a 31,45 kilowattórás akkumulátorral 330, míg a 42,3 kilowattórással 430 kilométert tehet meg két töltés között a kínai CLTC ciklus szerint. Abban viszont nincs különbség, hogy mindkét kivitel támogatja az AC és DC töltéseket is, a márka ígérete szerint 30 perc alatt 30 százalékról 80 százalékra tölt fel az autó utóbbi opcióval, de időszűkében 8 perc alatt is belemegy 200 kilométernyi hatótáv. Kínában a belépő modellt 74 800 jüanra, vagyis nagyjából 3,5 millió forintra árazták be, míg a csúcsmodellért 104 800 jüant kérnek, ami kicsivel több mint 5 millió forint mai árfolyamon számítva.
AC és DC töltés is lehetésges (fotó: CarNewsChina)