Kínában debütált a legújabb magyar autó

Audi A3 és S3 premier a Sanghaji Autószalonon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyártól már sorozatgyártásban készül Győrött az Audi A3 első ízben kiadott négyajtós változata, mely a világ számára a Sanghaji Autószalonon, pontosabban annak előestéjén mutatkozott be.

Miként az egyéb nemzetközi autószalonok esetében, a Volkswagen a ma nyílt Sanghaji Autószalon előtt is saját rendezvényre szólította a seregszemlére érkezett újságírókat: tekintsék meg felhozatalukat már a szalon nyitása előtt. Ilyenkor persze leginkább gyári fotókon már látott modelleket lehet személyesen szemlélni. Idén a Bugatti Veyron EB 16.4 Grand Sport Vitesse, a SEAT Leon SC vagy a Volkswagen CrossBlue Coupé (és egyebek) társaságába egy magyar gyártású autó, a fotón és méreteivel, motorpalettájával már szintén ismert Audi A3 Sedan is pódiumon állt Sanghajban.
Talán csak nekünk fontos, hogy magyar, de nekünk nagyon. Pláne, hogy a szintén magyar Mercedes-Benz CLA ellenfelének készült az első koncepciójával már két évvel ezelőtt látott kompakt szedán. Részleteit közel egy hónapja ismerjük, a nem egész 4,5 méter hosszú alsó-középkategóriás prémiumtermékkel ha kategóriát nem is teremt, elképzelései szerint hiányt pótol az Audi, s a hengerlekapcsolásra is képes 1.4 TSI (140 LE) alapmotorhoz 25 ezer eurós bázisárat ígér, a hazai forgalmazó pedig a kedvezőtlen forintárfolyam ellenére is 7 millió alá tolt hazait.
Hirdetés

Mivel az A3 Sedan mindegyik motorja (részletek korábbi cikkünkben) legalább 140 lóerős, futóműve is mindegyik verzióban elöl MacPherson, hátul multilink. Opcióként 25 mm-rel ültetett, miként a hamarosan három- és ötajtós mellett már szedánként is elérhető S3 esetében is. Felniből 16-18 colosokat kaphat majd a legkisebb négyajtós Audi, az S3 esetében 17-es a belépő. Idővel állítólag 122 lóerős 1.4 TSI és 1.6 CR TDI 105 LE bázisverziók is érkeznek majd a kínálatba - melyekhez a gyári szabályrendszer szerint (s ahogyan az a SEAT Leon, a Skoda Octavia vagy a Volkswagen Golf esetében is tapasztalható) már egyszerűbb, csatolt lengőkaros hátsó futómű jár majd. Az extrák között különlegesség a maiaknál sokkal gyorsabb SSD adathordozós navigáció, vagy az akár 100 MBit/s adatforgalmat is lehetővé tevő LTE szabványos telefonrendszer, mely az autóba telepíthető vezeték nélküli internethozzáférést vagy a navigáció Google-szolgáltatásait is kiszolgálhatja. Opcióként távolságtartós tempomat, holttérfigyelő rendszer egyaránt szerepelhet majd a boltokba - Győrből - a nyártól érkező négyajtósban, melynek 300 lóerős 2.0 TFSI motorral szerelt S3 csúcsváltozata akár 4,9 másodperc alatt 100 km/órára érhet. Kína és a világ valószínűleg utóbbi kapcsán, nem pedig gyártóhelye miatt fog emlékezni rá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?