A fénycsík Kínában is szinte kötelező (kép: Weibo, CarNewsChina)
Kínában a BYD már lassan akkora konszernné válik, mint a Volkswagen-csoport. Az anyavállalat saját márkája mellett árul még további három emblémával is autókat. Ezek persze még Európában kevésbé ismertek, ami nem meglepő, hiszen a BYD maga is még épp csak mostanában építi ki jelenlétét a kontinensen. Ki tudja viszont, hosszabb távon hány kínai autómárka jelenik majd meg hazánkban: akár még a Fang Cheng Bao is feltűnhet a hazai kereskedésekben, melynek következő modellje egyben az első elektromos autójuk is.
Gyerekekkel is lehet menni terepezni (kép: Weibo, CarNewsChina)
Az FCB a BYD két másik (nem feltétlenül sokkal ismertebb) márkája, a Denza és a YangWang közé ékelődik árazását tekintve. Eddig két modellel jelentkeztek, a Bao 5 és a Bao 8 egyaránt SUV-ok. Most lefelé terjeszkednek, következő modelljük a Bao 3 lesz, ami már villanyhajtást kap. Pontos méreteit nem tudjuk, de a
CarNewsChina szerint a BYD Atto 3-tól valamivel nagyobb lesz, ami 4455 mm hosszú. A Bao 3 sem lesz tehát apróság, de még mindig a kompakt méretosztályban fog versenyezni.
Kívülre szerelt pótkereket villanyautón még nem nagyon láttunk (kép: Weibo, CarNewsChina)
Megjelenését és rendeltetését tekintve talán a Suzuki Jimny vetélytársaként lehetne azonosítani. A szögletes forma nálunk is (újra) divatossá vált az utóbbi években, a Bao 3 nem tűnne nagyon idegennek a hazai utakon sem. Az emelt karosszéria, a műanyag sárvédők, a hátsó ajtóra szerelt pótkerék, valamint az első és hátsó lökhárító-védő elemek mind komoly off-roados képességeket sejtet, de a lámpák rajzolata modern stílusú. Két villanymotor biztosítja az összkerékhajtást, melyeket nem a CATL akkumulátora lát el energiával, hanem a BYD saját fejlesztésű FinDreams telepe. A teljesítményről egyelőre nincs információnk, az ár viszont megbecsülhető, Kínában nagyjából 9,5-14,5 millió forint közötti összegbe kerülhetnek majd a Bao 3-asok.