Kínába mennek a luxusautók
2017-re Kínáé lesz a legnagyobb luxusautó-piac
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
2017-re Kína lesz a világ legnagyobb luxusautó-piaca - állítja az A. T. Kerney nemzetközi tanácsadó és elemző cég legfrissebb kutatása.
Annak ellenére, hogy a kínai gazdaság kapott 2012-ben egy kisebb pofont, és a luxusautó-piac 14 százalékkal visszaesett, az elmúlt évek növekedését tekintve Kína lett a világ harmadik legnagyobb luxusautó-felvevő piaca, idén máris 35 százalékkal nőtt a kereslet ebben a szektorban. Most a Mercedes-Benz S 600 L a menő, de jól fogynak a Bentley, az Aston Martin és a Lamborghini termékei is. Kategóriák szerint a legkeresettebbek a prémium-terepjárók és az egyre divatosabb négyajtós kupék, mint a Porsche Panamera.
Az A. T. Kerney tanácsadó azokat a kereskedőket kérdezte meg prognózisa felállításához, amelyek 250 ezer eurónál drágább kocsikat árulnak. Szerintük a tavalyi év volt a mélypont, az idei pedig forduló lesz, az elkövetkező évekre növekedést jósoltak. Középtávon, 2017-ig várhatóan évente 16-20 százalékkal nőhet ez a piac. A gyarapodás alapja a korábban említett UHNI réteg bővülése, amely az idei évet követően 8-30 százalékkal emelkedik. A kínai milliárdosok (UHNI) száma jelenleg 63 ezer, az összes kínai milliomos (HNI) hat százaléka. A kínai milliomosok (1,2 millió eurós vagyonnal) száma stílszerűen egymillió.
A kereslet leginkább a négyajtós kupék iránt nőtt meg, de veszik a sportkocsikat, a kabriókat és a szabadidő-autókat is. A kínai prémiumautó vásárlók stílusa hasonlít az amerikaiakéra: nagy, kényelmes és erős autókat akarnak. Az Audi Q5 bevezetése óta igen sikeres, várólista van a kocsira. A bevezetett összes szabadidő-autót elkapkodják, a kereskedők szerint a SUV most Kínában a legforróbb termék. A kínai luxusautó-vásárlók egy évtizeddel fiatalabbak, mint a nyugatiak, harminc százalékuk nő. Fontos különbség a két vásárlóerő között az is, hogy a kínai elsőautó-vásárlókat nem kifejezetten érdeklik a piacvezető technológiák, sem a vezetés öröme, további jelentős differencia, hogy a kínai milliomosoktól nem lehet márkahűséget elvárni.