Ehhez hasonló is lehet a 3 év múlva piacra lépő smart
A napokban röppent fel a hír, hogy megszűnik a smart, mivel autóipari források szerint az 1998-as indulása óta sosem volt nyereséges. A tavalyi évben 128 ezer smartot értékesítettek, míg Mercedesből 2,25 millió fogyott világszerte. Az első két generáció nem túl jó minősége, vezethetősége és viszonylag magas ára miatt nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Vélhetően azért tartották meg eddig, hogy a kisebb fogyasztású smartokkal tudják ellensúlyozni a nagyobb fogyasztású Mercedeseket, így kedvezőbb volt a teljes kínálatra vetített károsanyag-kibocsátás. Elképzelhető, hogy a technika fejlődésével, hibrid és tisztán elektromos modellek megjelenésével már a smart nélkül is képes lesz a Mercedes a megfelelő szint alá csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
Nálunk sosem volt igazán népszerű a fortwo, de egyes nyugat-európai nagyvárosokban egészen jellemző modell
Most 50:50 százalékos, kínai központú vegyesvállalat jön létre a Daimler és a Geely
között, együtt tervezik és gyártják majd az új generációs kisautókat. Smart márkanév alatt a jövőben tisztán elektromos modellek érkeznek, elsősorban kínai piacra, ahol már most is nagy a kereslet az alternatív hajtás iránt, ám a prognózisok szerint ez még tovább növekszik majd. Az első modellek érkezése 2022-re várható, addigra épül fel a kínai üzem, innen látják majd el smartokkal a globális piacot. A tervek szerint a fortwo és a forfour mértében is készülnek majd típusok. A jelenleg is futó fortwo generáció 2022-ig tovább készül Franciaországban, ahogyan a Renault Twingo testvére, a forfour is a szlovén Renault gyárban. A franciaországi üzemből 2022 után elektromos Mercedesek gördülnek majd le a szalagról.
A B szegmensben is lesz smart a hírek szerint