Kína Románia ellen: az MG vagy a Dacia éri meg jobban?
Dacia Duster vs. MG ZS árverseny
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megnéztük az olcsó SUV-ok piacán a két legkomolyabb versenyző árait. A francia-román Dacia Duster és az angol-kínai MG ZS csap most össze, hogy kiderüljön, melyik a kategória valódi ár-érték bajnoka
MG ZS és Dacia Duster - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
MG ZS | 4323 | 1809 | 1653 | 2580 | 448-1375 |
Dacia Duster | 4341 | 1804 | 1693 | 2673 | 445-1478 |
A motortérben a Dacia érdekesebb megoldást kínál alapáron. A legolcsóbb, Essential felszereltség kizárólagos motorja ugyanis az 1,0 literes, háromhengeres, 90 lóerő és 160 newtonméter leadására képes, turbófeltöltővel szerelt háromhengeres. Ezt hatsebességes automataváltóval kínálja a Dacia. Eközben az MG-nél az 1,5 literes, négyhengeres egység az alapmotor, a maga 106 lóerejével és 141 newtonméteres forgatónyomatékával, amit már ritkának számító, 5 fokozatú manuális sebességváltóval párosítottak. Ha azonban kimondottan terepezésre kellene az autó, akkor egyértelművé válik a választás, az MG ugyanis csak fronthajtású lehet, míg a Duster esetében - igaz, csak a 150 lóerős benzinmotorral és a dízel változattal - kérhető összkerékhajtás. A garancia egy érdekes kérdés: az MG ZS 7 év vagy 150 ezer kilométert nyújt, a Daciánál azonban 3 év korlátlan vagy 5 év és 100 000 kilométeres a garancia, finanszírozástól függően.
Alapmotorok
MG ZS 1.5 VTi-Tech | Dacia Duster TCe 90 | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1498 | 999 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 106 (6000) | 90 (4400-4900) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 141 (4500) | 160 (2200-3750) |
Végsebesség [km/h] | 175 | 166 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,9 | 13,1 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,6-7,2 | 6,1-6,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 149-163 | 138-140 |
Saját tömeg [kg] | 1231 | 1189 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1695 | 1734 |
Végül jöjjenek az árak. Az MG ZS immáron 6 899 000 forintról indul, bár az év elején nem emeltek árat, mostanra egy enyhe drágulás már elérkezett hozzájuk is. A Duster alapára ezzel szemben jelenleg 6 099 000 forint, ám ez a már említett, Essential szintre értendő. Ezen a felszereltségi szinten a Daciánál a kezdetektől fogva csak az van, ami nélkül fizikailag működésképtelen egy autó. Persze, ez egy kissé kisarkított kijelentés, ám nem áll távol a valóságtól, a Dusterben ugyanis alapáron még elektromos tükörállítás és tempomat sincs, hátul tekerős az ablak, illetve a manuális klímaberendezésért is 130 ezer forintos felárat kell fizetni.
Sokkalta reálisabb tehát a Duster második szintjét, az Expression-t hasonlítani a ZS-hez, amely 6 619 000 forintért hozható el, éppen ezért a továbbiakban inkább ezt is hozzávesszük a listához.
A vezetősegédek terén holttérfigyelő még ekkor sem jár a Dusterhez, ám azzal az MG alapváltozata sem büszkélkedhet, ellenben visszagurulásgátló, vészfékasszisztens és LED-fényszórók alapból járnak a ZS Comfothoz és a Duster Expressionhöz is. Az MG-hez alapáron jár még hátsó parkolóradar is és hátsó villanyablak is, amelyek a Dusterben szintén csak a második szinttől elérhetők. Alapáron az MG 10,1 colos infotainment rendszert kínál, míg a Duster legolcsóbb változatában ilyesmiről álmodni sem érdemes, az árban hasonló Expression szinten rendelkezik először érintőképernyővel, 8 col átmérővel. A rendszerek mindkét autóban adnak Bluetooth kihangosítót, 4 hangszórót és okostelefon-tükrözést is. Kerekek terén a Duster alapváltozata 16 colos acélfelnikkel érkezik, míg az Expression szint ugyanekkora alufelniket ad, ellenben az MG ZS Comforttal, amely felár nélkül kínálja a 17 colos könnyűfém szettet. Még egyértelműbb tehát, hogy az MG ZS-t felszereltség és árak terén is inkább a Duster második felszereltségi szintjével éri meg egy lapon említeni, ám méretben még ekkor is alul marad az angol-kínai rivális. Ezt a hátrányát azonban könnyedén visszahozza anyagminőségben és kényelemben, így nagyjából reális a mérleg nyelve: a két autó összevetése nagyon jól mutatja, hogy pontosan mit is lehet kapni valamennyivel 7 millió alatt a jelenlegi piacon.Mit ad az MG ZS és a Dacia Duster alapáron, illetve a Duster a reálisabb, Expression szinten?
MG ZS Comfort | Dacia Duster Essential | Dacia Duster Expression | |
Alapár | 6 899 000 Ft | 6 099 000 Ft | 6 619 000 Ft |
Légkondicionáló | Automata | Nincs | Manuális |
Távirányítós központi zár | Van | Van | Van |
Infotainment kijelző | 10,1 col | nincs | 8 col |
Holttérfigyelő | Nincs | Nincs | Nincs |
Táblafelismerő | Nincs | Nincs | Nincs |
Tempomat | Távolságtartó nélküli | Csak sebességhatároló | Távolságtartó nélküli |
Tolatóradar | Nincs | Nincs | Nincs |
Könnyűfém felnik | Van | Nincs | Van |
Garancia | 7 év/150 000 km | 3 év korlátlan vagy 5 év/100 000 km | 3 év korlátlan vagy 5 év/100 000 km |
Inkább a japán-magyar S-Cross választom.