Érkezik a NIO Európába: kiderült, hogy mely modellek jönnek és mennyiért
A
BYD után a NIO is felfedte a részleteit az európai offenzívájának: remek autókkal és havidíjas csomagokkal próbálják meghódítani a kontinensünket. Németország, Hollandia, Svédország és Dánia az első országok, ahol a stratégia részeként három igen népszerű modell érkezik Európába, amelyek közül az ET7 már kapható is Németországban, de az EL7 és ET5 modellekre is megkezdődött már az előrendelés.
Az európai kínálatban már elérhető az ET7 szedán
Két villanymotorjával 653 lóerős rendszerteljesítményre és 150 kWh kapacitású akkumulátorával akár 1000 kilométeres hatótávra is képes
A már elérhető ET7 legelső példányait október 16-án már kézhez is kapják a vásárlók, de a többire pályázó vevőkörnek sem kell csüggednie. A jelenleg még csak előrendelhető típusokat ugyanis januárban és márciusban kezdik majd kiszállítani. A NIO N2 platformjára épülő trió természetesen a gyártó Banyan intelligens rendszerét is megkapja, amely a hardveres alapokat, az operációs rendszert, a jármű intelligens funkcióit vezérlő egységet és az autóhoz szükséges alkalmazásokat is tartalmazza. A vezeték nélküli frissítésekkel és LIDAR egységgel felszerelt autók rendszere már most alkalmas arra, hogy a jövőben automatizált vezetési funkciókat telepítsenek rá.
A legolcsóbb Európában debütáló modell az ET5
Itt is megmaradt az akár 1000 kilométeres hatótáv, ám ennél a típusnál "csak" 490 lóerő jár hozzá
Legalább ennyire érdekes kérdéskör az árak. Azokat ugyanis nem a megszokott módon kell értelmezni, a NIO újdonságait nem csak úgy kifizeted, helyette havidíjas rendszerben gondolkozik a kínai gyártó. Az ET5 esetében ez 999 euró, azaz jelenlegi árfolyamon nagyjából 420 ezer forint, az ET7 esetében 1199 eurót kérnek havonta, ami körülbelül 513 ezer forint, míg a csúcsmodell EL7 havidíja 1299 euró, tehát valamivel több, mint 555 ezer forint. Ebben az összegben természetesen az autók Casco biztosítása és teljes körű szervizelése is benne van, konkrétan a gumik és egyéb kopó alkatrészek cseréjéig.
A Kínában ES7-ként ismert modell hozzánk EL7 álnéven érkezik
930 kilométert hoz ki a 150 kWh kapacitású akkuból és a 652 lóerős rendszerteljesítményből
A töltéssel sem lesz túl sok problémájuk az előfizetőknek, jövőre ugyanis 120 saját töltőállomást létesít a kínai cég a megadott országokban, de jelenlegi töltőhálózatokkal és szervizláncokkal is megegyeztek, hogy az autók felhasználói már a saját rendszerük teljes körű kiépülése előtt is kifogástalan szolgáltatást kapjanak. Érdekesség, hogy az Európába EL7 néven érkező csúcsmodell a világ más tájain ES7-ként ismert. Ezt a gyártó mindösszesen néhány órával az európai bemutató előtt változtatta meg az Audi panaszára reagálva, akik szerint a kínai SUV elnevezése túlságosan hasonlít a német prémiumgyártó legnagyobb kupéjának sportos változata, az S7 elnevezésére.