Kína hozhatja vissza Európába a kombikat?

A Neta S Hunting Edition egy modern, családi villany-kombi, ami Európában is megjelenhet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb érdekes kínai négykerekűt találtunk, ezúttal a kombik rajongótáborát próbálja kiszolgálni egy feltörekvő kínai autógyártó, amely akár Európa irányába is sikerrel terjeszkedhet a közeljövőben.

Az egyelőre még csak Kínában bemutatott autó oldalán a különleges formájú ablakok és az elnyújtott hátsó ajtók valóban megtévesztők első ránézésre, ám jobban megvizsgálva a sziluettet a Neta S Hunting Edition egyértelműen egy kombi. Ráadásul egyáltalán nem kizárt, hogy egyszer Európába is eljusson a különlegesség, hiszen a gyártó már most is forgalmaz autókat Európában. A franciáknál például már árulják a most bemutatott modellnek a szedán-szerű, ötajtós változatát, de Németországba is be kíván törni a Neta. A németeknél ráadásul különösen nagy érdeklődésre számítanak, hiszen itt még mindig rengetegen szeretnének kombikat vásárolni, a gyártó pedig akár több modellel is szívesen reagálna a csökkenő kínálatra. A kimondottan fiatal kínai gyártó egyébként több mint ötszörös növekedést könyvelhetett el 2023-ban, amely tendencia folytatódni látszik az idei évben is. De ha már kombikról és valódi családi autókról van szó, nem csak a Neta szeretné visszahozni őket Európába: Kínában még a mai napig töretlen a kombik és az egyterű modellek népszerűsége, így az sem meglepő, hogy több gyártó is próbálkozik az Európai népszerűsítéssel. Magyarországon is kapható már az MG villanykombija és a Dongfeng hétüléses családi egyterűje, ám ez a kínálat biztosan tovább bővül majd a jövőben.
Hirdetés
Visszatérve a a Neta S Hunting Edition modellre: a frissen bemutatott kombi nem csak villanyautóként lesz elérhető, egy hatótávnövelő benzinmotoros változatot is piacra dobnak a kínaiak, amelyben a népköztársaság kedvenc 1,5 literes erőforrása tölti az akkut, 94 lóerőre hangolva. A hajtásért a hátsó kerekeken minden esetben egy 268 lóerős villanymotor felel majd, amely a tisztán elektromos változatban megspékelhető további 234 lóerővel az első tengelyen. Az elektromos kombi akkukapacitását egyelőre nem hozta nyilvánosságra a gyártó, azt viszont már tudjuk, hogy a hatótávnövelős példányok 32 vagy 44 kilowattórás akkuval készülnek majd, valamint az is könnyen kideríthető, hogy a jelenleg forgalmazott, szedán-szerű villanyváltozat 117 kilowattórás akkuval rendelkezik. A 4,98 méteres teljes hosszhoz 1,98 méteres szélesség társul a már forgalmazott Neta S esetében, és bár még nem nyilvánosak a pontos számok, jó eséllyel a kombi változat is nagyjából ezekkel az adatokkal büszkélkedhet majd. Mivel még csak Kínában mutatták be, árazás terén sem tudunk biztosat írni: sajnos ahány hírforrás, annyi különböző összeg olvasható az interneten. Egyes oldalak 8 millió forintnak megfelelő árakról írnak, míg más oldalakon akár 16 millió forintos árcéduláról számolnak be. Még az is lehetséges azonban, hogy mindkét véglet igaz, és az egyik a hazai, Kínában érvényes alapár, míg a másik az Európában, vagy épp Amerikában érvényes összeg. Ennek fényében már csak egy kérdés marad: te mennyiért vállalnád be a kínai újdonságot?
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?