A budapesti székhelyű magyar vállalat, az NNG fejleszti az autóipar által használt három vezető navigációs rendszer egyikét, az iGo fejlesztésének lokalizációját hamarosan Kínában fogják végezni (Fotó:bbj.hu)
Amerikában a Garmin, Európában pedig a TomTom diadalmaskodik az autós navigációk eladásainak tekintetében, a hazai alapítású és működésű NNG, vagy iGo pedig igyekszik a többi piacra koncentrálni. A keleti országokban már így is sikeresek (több autómárkánál is beszállítók), ám egy a világ legnagyobb autópiacán működő fejlesztőközponttal még sikeresebb lehet. A budapesti székhelyű NNG most bejelentette, újabb fejlesztőközpontot nyit, méghozzá Kínában. A sanghaji központ nem csak helyileg jelent több munkaerőt, a hazai csapat is bővül.
Az NNG 2012 óta van jelen Kínában, az eladásokkal jelenleg 15 fő foglalkozik szerte az országban. Ezt most 50 plusz fővel egészítik ki, akik mind a navigációs szoftverek fejlesztésével foglalkoznak majd. Az új központ nem önállóan működik majd, egy hazai csapat vezetésével fognak fejleszteni és a sanghaji bővülés jóvoltából a budapesti központ is bővül több fejlesztővel. Több kínai gyártóval is együttműködésben áll már az NNG, többek közt a DongFeng Renault-val, egy helyileg működő fejlesztőközponttal viszont további lehetőségek nyílnak. A jelenleg elérhető szoftverek átdolgozása a kínai nyelvterületre nem lehetséges, ez a feladat sokkal összetettebb, mivel több mint 7000 írásjelet használnak, ennek csak egy részét kell egy navigációnak tudnia, de az is közel 4000 karakter. Az NNG teljesen új szoftvert fejleszt a kínai felhasználók számára, ami különböző algoritmusokkal kizárólagos úti cél begépelést tesz lehetővé, valamint a bonyolultabb rendszerekben lesz kézírás felismerés is. A szoftverek fejlesztését Budapesten végzik majd, a sanghaji csapat a lokalizációval fog foglalkozni.
Az új sanghaji fejlesztőközpont 50 új fejlesztőt fog felvenni, az eddig sales-szel foglalkozó 15 fővel együtt így már 65 fős munkaereje lesz az NNG-nek Kínában, a szoftverfejlesztésre Budapesten bővítik a csapatot (Fotó:Glassdoor.com)