Kimért agresszió – Jaguar XF teszt

Jaguar XF 3.0 V6 S/C Benzin AWD Automata Portfolio teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyot lépett előre a Jaguar XF, de nem biztos, hogy eleget. A V6-os kompresszoros benzines minden egyes indításnál feledteti az összes hibáját, így megkívánható.


Magas a léc. A nagy szedánok kategóriáját uraló három német igazán magasan tartja a lécet. Ezt tulajdonképpen csak akkor vesszük észre, amikor valamelyik gyártó hasonló méretű autójával találkozunk, sajnos a Jaguar XF esetében sem felejthetjük el azt a színvonalat, amit ezért az árért a hármastól kaphatunk. Hiába próbál beférkőzni közéjük a Volvo S90 is, leginkább az ára tükrözi azt az igyekezetet, amivel szerették volna megugrani a felállított szintet. Ahogy a svédek nagyautójának, úgy a Jaguar XF-nek sem sikerült megugrania, persze az ugró nagymacska nem csupán ezért hiányzik az orráról. Szóval sok a kérdőjel az XF kapcsán, ugyanakkor tud olyat, amit csak kevesen, de ehhez kell a háromliteres kompresszoros V6-os dög is.


Tavaly érkezett. A második generációs XF már teljes egészében a Tata égisze alatt született. Hogy miben lett volna más, ha marad a Fordnál? Sosem tudjuk meg, annyi biztos, fejlődött a 2008-ban debütált elődhöz képest. Ha csak az alapokat nézzük, közel 200 kilóval könnyebb nála, köszönhetően a nagyrészt alumíniumból készült karosszériának. Persze így sem pehelysúlyú, az összkerékhajtással szerelt tesztautó közel 1,8 tonna, amit nem csak megmozdítani, de megállítani is tudni kell. Utóbbiról nem túl hatékony fékek, előbbiről pedig a már említett V6-os motor gondoskodik. A végére akartam hagyni, de az autó leglényegesebb pontja mégis csak ez, így a zavaró apróságokat majd a végén összeszedem. A hosszában beépített hathengeres - mondhatjuk, hogy régi vágású - a mai turbós világban egy kósza kompresszorral megtámogatva nem is tűnik modernnek, de mondok valamit: aki szereti az autókat és szeret vezetni, annak egy ilyen nyers szerkezet kell, turbó ilyen élményekre nem képes.
Hirdetés

Nagy a színház. A szinte fehér bőrkárpit néhány percre lefoglalja a friss Jaguar sofőrt, de csak amíg meg nem látja a percenként 72-szer vörösen pulzáló indítógombot. Szinte magához szippantja az ujjat, fémesen kattan, ami utána történik közvetlen a váltó tekerőjével és a szellőzők előbukkanásával egy időben, arra egész egyszerűen csak egy őszinte „Hű!” lehet a reakció. A hat henger megköszörüli a torkát, a 340 vérre szomjazó vadmacska felébred, és egy álmos ordítással egy pillanat alatt feltornázza a vérnyomásunkat. Minden egyes indítás ünnep, nehezen hittem el, de elképesztő élmény, azonnal tekernénk a 8 fokozatú váltó kapcsolóját D-be, de még egy picit várni kell, míg eléri a végleges pozícióját, aztán start! Persze egyből Dinamic-ba kattintgattam a biztonság kedvéért, majd az első gázfröccsre megfejeltem a fejtámlát, onnantól kezdve tudtam, hogy ez a cica karmol, de jót játszottunk. Amikor már az 5-ös BMW célegyenesbe ért a négyturbós motor felé, egy mezei kompresszorral töltött motor felüdülés, nincs lyuk, nem kell várni az erőre, az szépen egyenletesen, akkor érkezik, amikor szeretnénk.
A szellőzők eltűnnek leállításkor, de míg az elődben ebből négy volt, itt már csak kettő A szellőzők eltűnnek leállításkor, de míg az elődben ebből négy volt, itt már csak kettő

Feszül az úton. Minden gázfröccsre azonnal ugrik, a váltó mindig tudja, melyik fokozat szükséges, a hajtás meg úgy rendezi le, éppen az XF melyik végére kell több erő, ahogy ő szeretné. Jóindulatú, alapból hátul hajt, kanyarban riszálja azt a hosszú fenekét, de pont jókor küldi előre az erőt, így szinte minden helyzetből csak jól jöhetünk ki. A kormányzás elektromos rásegítésű ugyan, de rendkívül közvetlen, az ülés fotelszerű, de akár feszesre, szűkre húzhatók az oldalai, így sportosan képesek tartani kanyarban. Ez egy sportautó, a nagybetűs fajtából, csupán lopakodó külsőt kapott. Ja, hogy szedán? Akár valódi úri közlekedésre is képes, Ecóba állítva a vezetési stílust mindent könnyedre hangol, a futómű kisimul, a gázreakció teljesen betompul, a fogyasztása pedig 16 literről lemászik 13,9-re. No igen, itt üt ki a háromliteres motor negatív tulajdonsága, de most komolyan, aki ilyen alapárat kifizet, maguk szerint érdekelni fogja? Főleg, ha közben ennyire jól szórakozik.
Az igyekezet kevés. Volt időm átnézni a részleteket is az új XF-ben, bár teljesen levett a lábamról, van, ami már a ciki kategóriát súrolja. Ilyen leginkább a varrás egyenetlensége, a nem találkozó vonalak, a vállalhatatlan műanyagok tömkelege. Az ajtó és a műszerfal legfelső élén hagyján, hogy a bőrhuzattól elbúcsúztak, de a habosított műanyagról induló fabetét a szélvédő alatt rideg műanyagon folytatódik, aminek sorjás élén úgy csillan meg a napsütés, hogy még véletlenül se tudjuk nem észrevenni. Jó odabent, minden kényelmes és ergonomikus, de az apró hibák befejezetlenségre utalnak. Ennek tetején egész jó pont a 10 colos központi érintőkijelzőn futó rendszer és a feláras nagyképernyős műszeregység, amire akár teljes egészében kitehetjük a navit. Ha elég hangosra tekerjük az egyébként szép hangzású Meridian hifit, akkor talán a karosszéria tekeredéséből adódó folyamatos zajokat sem vesszük észre.
Vagy kompresszor, vagy semmi! Az XF sajnos csúnyán is öregszik, az alig pár hónapos tesztautó persze már sok újságírót túlélt, azért a mattuló koromfekete fényezésre és a korrodáló felnikre kíváncsi lennék, mi a kifogás. Ha már fényezés, krómból egy cseppet sem kapott, minden kiegészítője fekete, amivel valódi lopakodó, főleg éjszaka, a fényszórók rajzolata viszont igazi ékszer, a LED-technikás egységek fényereje pedig éjjel is nappali világosságot teremt. A hatalmas hűtőmaszkot az adaptív tempomat és a vészfékező-asszisztens radarja csúnyítja el, de nem bánom, ahogy a túl érzékeny ráfutásra figyelmeztetést sem, sokszor igaza van. Vezetéstámogató rendszerei nem éppen meggyőzőek, a sávtartó bizonytalan, még jó, hogy nem sűrűn akarjuk rábízni a vezetést. Hátul a kategória egyik legjobb ülését és lábterét találjuk, ahol a szélső helyek fűthetőek is, akár sofőrös autónak sem utolsó, de arra ott az XJ. Ha nem ezzel a hajtással kapjuk, borzalmas csalódás lett volna első jaguaros élményem, így viszont már tudom, miért döntenék a britek szedánja mellett.
Értékelés
Pozitív
Sportos vezethetőség, szép hangú motor, hatékony összkerékhajtás, kényelmes ülések, elegáns megjelenés
Negatív
Régimódi technológia, magas fogyasztás, minőségbeli problémák, feltűnő kopások, jelentős túlárazottság
Árak
Tesztmodell alapára
20 980 000 Ft (2017.03.15.)
Tesztautó ára
28 674 410 Ft (2017.03.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2995 cm3
Teljesítmény:
251 kW (341 LE) 6500 1/min-nél
Nyomaték:
450 Nm 4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,4 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4954 mm
Szélesség:
1987 mm
Magasság:
1457 mm
Saját tömeg:
1760 kg
Össztömeg:
2370 kg
Terhelhetőség:
610 kg
Tengelytáv:
2960 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
540 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
870-930 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-560 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
920 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza:
1210 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2010 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
530 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
450 Nm 4500 1/min-nél
Teljesítmény:
251 kW (341 LE) 6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,4 s
CO2-kibocsátás:
204 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
13,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
64 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

24 thoughts on “Kimért agresszió – Jaguar XF teszt

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Remélem okulnak a Jaguarnál és áttervezik a belsőt. XF I. után ez belül nem tetszik, cikkben leírtak miatt, határozott visszalépés. A fékek csak az alap rendszerben kevesek, a jóféle nagyobbik kikerült opcióba, de pl a hifi is régen 240w volt alapkiépítésben, most 80w. Az is fura, hogy nem hozza a gyári fogyit, a Jag érdeme volt, hogy nálam mindíg hozta a városi adatot, szinte decire. A mostani típusok közül az F-Type mutatta azt összességben, amit várok a márkától, abból mosolyogva száltam ki. Ettől függetlenül eladási rekordot döntött a Jaguar 2016-ban.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Szerintem a sorok között olvasva azt vettem ki, hogy a w212 nem minőségi, csak nagypapás (nyilván nem ezt mondja szó szerint). Nekem viszont „a” Mercedes nem a Ponton, hanem a sirályszárnyú SL, a 190-es, a Bálna W140, az SLK I, vagy a W211 (és a W213). És „a” BMW nem az E30 hanem az E36, az E39 és az F10.

    Azzal tisztában vagyok, hogy mekkora különbség van egy alap és egy csúcs prémiumautó között, és azzal is hogy a fő anyagi tétel az extrák és opciók sora, amelyet frissebb modelleken szemét módon megfizettetnek, öregebbeken pedig ajándékba adnak. Az alapár így teljesen irrelevánssá válik, és valahol az újsáígrók felelőssége is lenne hogy erre rámutassanak (ebből a szempontból meg is értem gnx kirohanását).

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Egy apró pontosítás, én nem vagyok hagyományos értelemben véve „tesztelő”, csak érdekelnek az autók és 3-4 évente veszek is egyet. És mivel ennek részeként rendszeresen ki is próbálom ami érdekel, le szoktam írni a véleményem és a tapasztalataim. Újabban pedig ezt blog formába öntöm ([url]http://autossagok.blog.hu/tags/Tesztek[/url]). Mivel szeretek minél több szóba jöhető autót kipróbálni, és egy ömlesztett tesztre nincs időm (meg úgy simán is érdekelnek az autók), igyekszem a vásárlások között is próbálgatni, hogy ne egyben kelljen napokig ezzel szórakozni.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Úgy emlékszem Csikós ebben a cikkében külön kiemelte az elején, hogy nem rajong az újkori Mercedesekért, és végig azt a vonalat viszi, hogy ez a típus viszont milyen jól sikerült, végre újra egy minőségi, tartós darabnak tűnik, ami újra klasszikussá válhat, és nem elsősorban a dizájnt dicséri.
    Tudjuk, hogy nagyon sokat számít, hogy milyen felszereltségű az adott adott autó, ezért írtam, hogy engem kb. milyen autók vesznek körül, mikor kollégám megvette az új f32-t, a legalapabb szövet ülésekkel, kis navival, műanyag műszerfaldíszítelemekkel, nem hittem a szememnek, hogy milyen prosztó az a kocsi annyi pénzért, persze vezetésnél érezhető volt, hogy jó az autó, de minden porcikájáról sütött, hogy átlag alatti ami az ember szeme és keze ügyében van. Aztán jött az f30 Sport felszereltséggel, és minden földi jóval ami belefér, és nem hittem el, azt mondtam ez egy egész más bmw, így már el tudnám viselni.
    Hasonló a helyzet a w204-el, lehet hogy az a műanyag típus nem tetszik valakinek, de mikor az átlagos felszereltségű e90-ből átültem a saját full bőr, dupla panorama tetős, hiánytalan felszereltségű autómba, azt mondtam hű, hát a bmw elmehet a picsába, és nem nagyon jutott eszembe a műanyag tré textúrája… Viszont imádom, hogy úgy csukódik az ajtaja mint egy trezor, a bmw ahhoz képest bodega hang, imádom, hogy a paraméter kormány és az adaptív rugózás miatt lassú haladásnál egy számmal nagyobb és rettentő masszív autónak érzed, de tempózásnál megváltozik a karaktere, és magára vesz némi dinamikát (azért közel sem 3-as bmw, mint ahogy sok tesztelő írta új korában) Nem tudom rövid tesztelések során mennyire lehet ezektől a felszereltségbeli különbségektől elvonatkoztatni…Ezt Ti tudjátok, akik teszteltek, de lehet Ti se.
    Érdekes jártam XC60 D5 R-Designnel egy hónapig, ami megmaradt belőle, hogy jó a hangulata, hatalmas fotel ülései vannak, és hogy amikor csorogsz vele jól hangzik az 5 henger, de ezen túlmenően az automata egy másik századból való volt, és még a 2000-es évek eleji öthengeres merci váltókhoz képest is rettentő butának tűnt. Jól ment de orbitálisan ocsmány hangos volt mikor toltam neki, egész egyszerűen ledöbbent minden utasom, aki először hallotta egy padlógáznál, megmondom őszintén tényleg kicsit szégyen kategória volt az a hangerő. A rugózásán is többen meglepődtünk, az utána használt J Astra rugózási kényelmét 3x jobbnak saccolom. A kormány érzetről már nem is beszélek. Úgy adtam vissza hogy biztos jó kocsi, volt, valamikor 2005 körül, de nagyon nem adnék érte tizenmilliókat, igazából megkönnyebbülés volt átülni az 2,2-es 508 GT-be.
    Visszatérve a merci-bmw-hez. Az 5-ös jósága minden vitán felül áll, még az E-vel szemben is. Atomgyors a váltó, maximális mértékben elszigetel az úthibáktól a rugózás, és úgy általában az autóminden eleme, az ülés egy álom. Egy nagy tank az egész, hatalmasnak érzed és az is. Közvetlenül átülve az E-be a Mercinek lényegesen lassabb a váltója, zajosabb, az addig hibátlannak tűnő rugózás valahogy sokkal kevésbé tűnik intelligensnek. Aki szereti érezni, hogy a lehet legjobb műszaki cucc van alatta, annak a bmw-t kell vennie, valakit meg ez nem érdekel, és azt is el tudom mondani, hogy valakit ez egyenesen zavar. Mégis, én nagy minőségbeli különbségeket nem fedezek fel, szerintem a dizájn az ami a rettentően becsapós, a bmw tényleg hűvösen modern (legalábbis AluZierteile-vel), a műszerfal agyonnyom, hatalmas a műszerek napellenzője, baromi vastag és puha az M-es kormány, és eléhg nehéz is a mozgása (3-ashoz képest szerintem zavaróan és feleslegesen) a középkonzol baromi széles, cockpitban érzem magam, és rettentő távolinak látom a monitort is. Elsőre baromi fancy, de nekem egy idő után terhes, feleslegesnek, túlzásnak érzek egy csomó dolgot benne, nem tudom megszeretni, nem érzem benne azt a karaktert, ami miatt közel kerülne a szívemhez. A Merciben elsőre nevetségesnek tűnik a kisebb navi, azt mondod mi ez a műszerfal, keskeny az egész, semmi modernség, mégis nekem nem az jön le belőle, hogy ezt nagyon elcseszték, hanem hogy ezt így akarták, így találták ki, mert azt gondolták, hogy egy autóbelsőnek ilyennek kell lennie, egy hosszú utazásnál ez az ami jó, és valóban én sokkal jobban szeretek benne ülni, számomra kellemesebb a hangulata, kecsesebbnek és lassabbnak érzem az egész autót, nekem ehhez a méretkategóriához ez a mozgás, ez a dizájn szerintem maga a tökély, minden ami ettől több az túlzás. Összefoglalva el lehet jutni oda, hogy az 5-öst jobb autónak tartsa valaki, de behatóbb, mélyebb ismeretség után objektív szempontok szerint sem biztos hogy ledegradálnám a Mercit, még közvetlen összehasonlításban sem. Meg kell próbálni megérteni egyéb szempontokat is, és én elhiszem, hogy nehéz kijönni az 5-ös iránti elragadtatottságból, de pont ugyanilyen nehéz lehet belehelyezkedni egy mercis elragadtatottságába, viszont ha megvan az egyik oldal, legyen meg a másik oldal is én azt mondom. Én pl. az Audikat nem értem, elképzelni sem tudom, hogy valaha pénzt adjak Audiért 🙂

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Ne kövesd el azt a hibát hogy készpénznek veszed az itt szereplő árakat. Valamiért nagy divat itthon elszállt árakkal operálni.

    Nem annyira sommás a véleményem a Jagről. Folyamatosan fejlesztenek, de néha nem éreznek rá dolgokra (mint az új Jagek belseje). Nem a belső az XE erőssége de nem is kizáró ok. SPeiel a XFben még voltak Volvos kezelőszerek (pl ablakemelőgombok), nem gondoltam hogy visszasírom őket 🙂

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Csikós úr abból a szempontból nem releváns, hogy nem prémiumautók rajongója, hanem a Mercedes múltjának azon szeletéből szerez be nem kis munkával oldtimereket, amelyek nem feltétlenül a mai prémumautók korszellemét tükrözik. És nyilván, ha egy tehetségtelen formatervező ráhegeszti Csikós úr kedvenc pontonjának 50-es években menő fecskefarkát az amúgy a Mercedes korábbi formatervezési aranykorát (Bruno Sacco) idéző szögletes autóra, az Csikos úrnak érzéki örömöt jelent, míg nekem bántja a szemem. És akkor a belső hangulata és és az a kb fél tucat vérlázító marhaság (belső kezelőszervek) még elő sem került.

    Amúgy nagyjából egy időben kereshettünk autót, nálam a 518d touring volt az ezüstérmes (az Xc60 mögött, de az X3 (szintén 18d sdrive) előtt) . Nem tudom téged mi fogott meg a W212-esben, de én úgy adtam vissza a kulcsot hogy nem érdekel az ár, mert a kocsi nem tetszik, pedig mind a facelift előtti, min az utáni változatot elkértem. Persze ezek nem saját autós hosszú időn szerzett tapasztalatok, csak annyira komolyak, amit az ember szerezni tud, mielőtt egy új felsőközepes prémiumautó árát letenné az asztalra. De nyilván abban a pár órában igyekszünk jobban odafgyelni, mert életünk egy részét abban fogjuk tölteni (speciel a w212-esben azóta is havonta ülök ha azt fogom ki taxiként). W212-est tudsz még venni újonnan? Az új mondjuk nekem is teteszett… [url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/24/eklasse_220d_probaut[/url]

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Rendszeresen olvasgatom a hozzászólásokat, kevés időm van sajnos bekapcsolódni, de már tényleg nehéz szó nélkül hagyni, hogy minden második kommentben elhangzik zold úr részéről, hogy milyen szar a w212…
    És tényleg mennyire de mennyire érthetetlen, hogy valaki miért venne olyat f10 helyett…
    Ajánlom figyelmébe ezt a cikket: http://totalcar.hu/tesztek/mbe250cdibe/ (biztos Csikós Úr is egy hozzánemértő volt mint ezen cikk írója, mikor az igénytelen anit-mercedest méltatta). Szintén ajánlom figyelmébe az automotorundsport németországi értékesítési adatait a témában.
    És igen, a w204 belseje is micsoda igénytelen ótvar…
    Nekem spec jelenleg egy 2015 évjáratú 520xd a cégautóm, mpakettel, sportülésekkel stb, a cégnél van e60-as, f30-as, f32-es, és e90-es (amivel éveket jártam), a baráti körben van w212-es (amivel szintén sokat mentem, nem csak egy teszt erejéig, hogy aztán teleírjam a netet hülyeségekkel), és spec van egy saját w204-esem is. Soha nem húznám le sem a Mercedest, sem a BMW-t, elismerem a BMW kvalitásait, több alkalmam is volt hosszabb távokon közvetlenül f10-ből w212-be ülnöm, és fordítva, de hogy a w212 ekkora odvas szar lenne, még sosem tűnt fel 🙂 mellesleg saját pénzből w212-t tervezek venni, majdnem két év intenzív f10 használat után… ezek után elképzelhető milyen igénytelen autó lehet a mercedes :))))

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Csak az első sort címeztem neked … 😀 mert úgy tűnt mint ha sztárolnám a Német vonalat . Pedig csak a több rossz közül a számomra jobbik rosszat választom mikor ezekből válogatok …

    A többit csak hozzá írtam , bár lehet máshová kellett volna mert így úgy tűnhetett hogy negatívan reagáltam a hozzászólásodhoz . A pávázást nem neked címeztem csak úgy írtam hogy van aki ezért van aki azért dönt 1-1 márka mellett . Én megpróbálok üzleti szempontok szerint választani .Nekem tényleg csak egy árucikk az autó és azt veszem meg amiből jobb feltételekkel tudok túladni … nem okozott semmi szívfájdalmat vagy álmatlan éjszakát mikor több év után napi rendszerességgel használt Saab-okat visszaadtam mert lejárt a bérleti szerződés .

    Bár megértem azt is aki érzelmi szálakat fűz az autójához… csak hát az idővel eléggé költséges mulatság tud lenni .

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    A kerdesem költöi volt…, ezek szerint nem ertetted. gnx kollega felhaborodasara regalva kerdeztem, hogy ki itt a nemet auto fun, te Zold vagy Bezzenev? Mert szerintem nem vagytok kifejezetten megrögzött nemet auto fun-ok.
    Igy tehat nem tudom milyen elven kiindulva irtad meg a hozzaszolasodat, na mindegy.
    Nem is beszeltem a Jaguar minösegeröl sehol sem, arra sem utaltam, hogy ertektarto lenne, vagy minösegi, de mindegy is….
    Ha mar itt tartunk, nekem nem csak egy arucikk vagy eszköz, hanem mivel költök ra, fizetek erte, örülök ha a lehetö legjobb allapotban van, tisztan van tartva folyamatosan kivül-belül, es öröm beleülni es utazni vele. Ezert nekem nemcsak egy sima eszköz.
    Pavaskodas…ugyan mar, az valami degeneraltaknak valo, bar biztos akad itt a forumon. Ha felsorolnam az eddigi nehany automat, akkor lehetne latni, hogy egyiket sem pavaskodas miatt vettem, mindegyiknek mas oka volt. Volt amit jobban, volt amit rosszzabbul adtam el, de mindegyiket szerettem a maga nemeben.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Nem vagyok Német autó imádó bár igaz hogy Vw-em van és a következő autóm is a Német trióból kerül ki .
    Viszont számtalanszor leírtam már hogy szerintem a Vw szar és nem ér annyit mint ahová gondolják hogy árazzák .

    Vennék más ország gyártmányát is ha lenne valami jó alternatíva .

    Viszont és itt jön a lényeg Német autók értéktartóbbak Magyarországon és hát én nem 50 évre tervezek vásárolni hanem 4-6 évre és számomra fontos , hogy mekkora értékvesztéssel jutok túl a használt autón . Ráadásul ha eleve olcsóbb egy értéktartóbb autó mint mondjuk a Jaguár ami minőségben szarabb is miért szopatnám magam azzal hogy a rosszabbat választom ?

    Számomra az autó arra szolgál hogy A pontból B be eljussak a lehető legnagyobb biztonságban és kényelemben és nem pedig érzelmekről vagy pávázásról … Az autó pusztán használati cikk semmi több . Mint fentebb is leírtam nem mindegy mekkora bukóval adsz túl rajta .. és hát értéktartásban a Jaguár nem jeleskedik .

    Persze azt is megértem aki érzelmek alapján dönt és megveszi .. csak hát érzelmek alapján sorjás műanyag, gagyi belső ,girbe gurba, varrás tekeredő karosszéria , rossz úton zörgő műanyag betétek …. számomra erősen levonnak az autó élvezeti faktorából .

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Ez így van a BMW dakota bőrkárpitja még mindig kritikán aluli minőség csak a konfigurációmba napabőrt konfiguráltam és még így is milliókkal olcsóbb mint a Jaguar Xf .

    Van olyan hogy Német minőség és van hogy Francia és van Olasz, Japán , Svéd, stb Németek , Japánok ,Svéd soha nem adnának ki sorjás műanyagot 28 milliós kategóriában .

    A Ford korszak után bemutatott Jaguárokról Xe,Xf valahogy az az érzésem úgy készültek , hogy csináljunk valamit mert kell ilyen is … és nem úgy hogy valóban konkurenseket állítottak volna a Német 3asnak .

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    auto motor und sport channel christian menzel féle butaság például
    a nácizás tükrözi a konszern viselkedéskultúráját, és nincs az a pénz amiért letagadhatják hogy ez így van…
    az ömlengés amit az autósújságírók tetéznek, itt is néha előfordul mikor beleszerelmesedik valami termékbe és elveszíti az objektív látását, ráadásul állandóan a némethez hasonlítanak.
    Ahogy a nevetséges árat írtam az elején láthatod kritikám szól bármire.
    Gondolom te örülsz a szabadrablásnak ami magyarországon folyik a termékárakkal kapcsolatban, a mégnagyobb szabadrablás ami a fizetéseket illeti az meg a jéghegy csúcsa, erről igazi ár érték tükröt tudnék tartani.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    „Én nem vagyok hajlandó elnézni válaszírás nélkül az olyan pocskondiázó írásokat amik részrehajlóak olyan termékkel szemben ami látványból nyújtja a megbízhatóság ígéretét.”
    Melyik irasra gondolsz itt?

    De vettük a lapot, azert, mert valaki nemet auto imado, nem kell sorokon keresztül „nacizni”, csak azert, mert ez a te szemelyes velemenyed, es negativ tapasztalatod a konszernnel, ahol dolgoztal. Ez azert erös volt szerintem, es teljeseggel felesleges. Törtent, ami törtent, ez megmasithatatlan teny, de ne tegyünk mar ugy, mintha a többi autogyarto nemzet a maga nemeben mind szent lett volna a törtenelem soran…ha mar idekeverted a törtenelmet egy jaguarrol szolo cikkhez.
    Egyebkent ki itt a nemet auto fun? Kaller, Bezzenev, vagy Zold?
    En nem vagyok az, egyertelmüen vannak modeljei, melyek tetszenek, de legalabb annyira elismerem es szimpatizalok a francia, koreai, vagy japan nemzethez köthetö gyartmanyokkal.

    „Alapjában véve azonban kiállok azon véleményem mellett hogy annál nagyobb hibát nem lehet elkövetni minthogy egy német autóhoz hasonlítsunk más ország termékeit!
    A németek(gyártók,emberek) pont ezt akarják, nem kevés autós műsoruk médiájuk épül a mindig németautónyer összehasonlító tesztjeikre.”
    Aki ahhoz hasonlitja, magara vessen…aki olyan tudatlan, hogy csak a triumviratus a jo (Merci, Béjemwé, Òdi) azon kivül nem letezik mas, egye meg a föztjet. Aztan vagy jo vagy rossz tapasztalata lesz.
    Egyebkent pedig ez a mindig nemet auto nyer dolog sok mindenben pozitiv hatassal van a nemet gazdasagra. Neha a magyarok is gondolkodhatnanak igy, lenne pozitiv hozadeka…A tenyt tekintve igazad van, hogy barmit tesztelnek, a nemet mindig jobb, ez baromsag, ugy, ahogy van.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Látom nem vettétek a lapot, pont a németautó imádókat céloztam vele. Direkt erős fröcsögősre vettem.
    Alapjában véve azonban kiállok azon véleményem mellett hogy annál nagyobb hibát nem lehet elkövetni minthogy egy német autóhoz hasonlítsunk más ország termékeit!
    A németek(gyártók,emberek) pont ezt akarják, nem kevés autós műsoruk médiájuk épül a mindig németautónyer összehasonlító tesztjeikre.
    Én nem csak ott dolgoztam hanem az egész konszernen belül.
    Megdöbbentő hogy milyen mély a maffiamódszer…és mi mindenféle területre begyűrűzik, igen ilyen térre is.
    Vannak emberek akik úgy érzik jól magukat hogy nem vesznek tudomást erről ez az ő dolguk meg az is hogy 40-50-évesen már megvolt az első szívrohamuk, valakinek az utolsó is egyben.
    Én nem vagyok hajlandó elnézni válaszírás nélkül az olyan pocskondiázó írásokat amik részrehajlóak olyan termékkel szemben ami látványból nyújtja a megbízhatóság ígéretét.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Te is elköveted azt a hibát hogy „németezel”. Az előző C klasse (W204) kiábrándítóan igénytelen belsővel készült, lehet hogy nem voltak rajta ferde varrások, de az a kopogós műanyag mindent vitt igénytelenségben, az XE-hez képest is. Szóval ne tegyünk úgy mintha a „németek” valami megközelíthetetlen massza lenne. Az amúgy szerintem is a legkiegyensúlyozottabb F10 5erbe tett bőr érzetre szinte azonos mint a műanyag ami felette van az ajtón. Szóval nincs olyan hogy „német minőség”, sőt olyan sincs hogy Mercedes minőség. Minden márkának vannak jó és rossz évei.

    Nem rajongtam az F Pace belsejéért ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/08/14/f-pace_probaut[/url]), de teljesen nem is írnám le a jelöltek közül, ha pont ilyen paraméterekkel keresnék. Ami a ford időket illeti, a Jag belsők a legjobbak közé tartoztak, és ez különösen igaz volt az első XF-re. Nagyjából két gyártó jöhetett szóba ha hangulatos belső kellett, az Audi és a Jag, aki pedig RWD-t keresett annak egy maradt.

    Sajnos most visszaléptek, ami számomra is érthetetlen (de nem példátlan, lásd első S type belseje facelift előtt), remélem most is gyorsan átdolgozzák őket.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    gnx kollega, mar a multkor sem ertettem a felhaborodasodat, ami kapcsan diskuraltunk.
    Szerintem a Jaguar nem tehet arrol, hogy neked az „Òdi” gyarban nem jött be…
    Az pedig, amit ebben a cikkben müveltel, kritikan aluli!
    Egy Jaguar tesztjeröl szol a cikk, de neked sikerült a nemeteket pocskondiazni, es nacizni vagy 10 mondaton keresztül…
    A többiek legalabb megprobaltak valoban a cikkhez hozzaszolni, ellentetben veled. Remelem ezt a nacizast az „Òdi” gyarban is elöadtad…biztosan nagyon kedvelt lehettel ott.
    Ha ez a velemenyed a nemetekröl, vagy a nemet automarkakrol, akkor tartsd meg inkabb magadnak, vagy propagald ezt egy masik forumon vagy körben, ahol ennek helye van.
    A kedves adminoknak meg lehetne annyi esze, hogy odafigyelnek az ilyen hozzaszolasokra….

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Nem tudom eldönteni hogy fizetett troll vagy vagy csak egyszerűen szimplán retardált … 😀

    Nem arról van szó hogy Német így meg úgy hanem arról hogy adott egy 540i BMW ami szintén a kategória legjobban vezethető autói közé tartozik mint az Xf . Viszont árban jó 2 millióval olcsóbban mint a Jaguar Xf . Viszont cserébe nem nyikorog nincs sorjás műanyag nem úgy néz ki a belseje mint ha Calais-nál átszökött migránsok gyártották volna Angliában és még sorolhatnám mikben nem jobb mint a tesztben szereplő autó .

    A Jaguarnak létszüksége lenne egy ” több” jól összerakott kifogástalan modellre ehelyett gyártja a szarokat … Xe kész vicc Németek 15 éve gyártottak olyan minőséget amit ma a Jaguár felső kategóriában kínál … Ha ez a Jaguár 10 millióval olcsóbb lenne nagyjából a hiányosságait az kompenzálná árban ehelyett pofátlanul drága … De majd rájönnek egyszer vesz valaki egyet aztán soha többet nem vesz és még azt is lebeszéli aki venne … Nem lennék meglepve ha 5-10 év múlva már csak ex ” prémium” gyártóként hívnák … ennél még a Ford-os időkben is jobb minőséget produkáltak pedig akkoriban is voltak érdekességek …

    Nácizni meg nagyon nem szép dolog … nem mi tehetünk arról hogy neked autó helyett buszbérlet jutott … 😉 😀

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    huha, van probléma. szerintem először tanulj meg beszélni, fogalmazni és értelmezni. utána már mondhatsz kritikát és „nácizhatsz”. de így….hogy is mondjam, már csak a csörgősipka hiányzik a fejedről.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    „A műszereket váltó monitor három műszeréből az egyik mindig csak egy Jaguar emblémát mutat, igaz, azon jön elő a menü is, amiben teljes navigációs nézetet is választhatunk.”

    Tehat, nem csak a jaguar logo lathato…

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Full vicc ez az árazás, tipikus németautós átbaszós mint azok, ez sem ér közel sem annyit bármilyen jó lehet az alapja akkor sem.
    Legalább nem egytucat mint a németek überfasiszta ócskaságai azt meg kell hagyni, de direkt azokon a szinteken, kategóriákban indul ahol kaszálni lehet bevétel szempontjából ami megalapozta a nácik nyereségét is.
    Örömteli hallani hogy minél nagyobb azoknak az autóknak a csoportja amelyek a triumvirátus körmére lépnek és szilánkosra gyúrják. A mumifikálódott nácibérencek csökött agya meg állandóan azon jár hogy leköpjék a konkurenciát, mert szarnak tőle, dehát ez tipikus német szokás a felsőbbrendűségi érzéssel egyetemben.
    Méghogy egy náci értéktartó, lefeljebb a náciimádók körében, alias vinklerronyó és szánalmas bandája,
    kaller! kapsz két jó nagy saller
    zöld szemes ostoros: az oktatótalicska octavia egy folcvágen fogd már fel a németek presztizs nélkült autójuk válasza hogyan übereld a konkurenciát izé izé öööö drágábban hahaha.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Ajjjaaajj 28 millió forint ?? 😀 2 hete kíváncsiságból konfiguráltam egy 540i-t igaz abban nem volt Xdrive viszont mindent beletettem ami szerintem kell egy kocsiba ” ugyan így volt felszerelve mint az Xf” és mit ad isten 24.6 millió volt az ára amin én is meglepődtem mivel ugyan úgy felszerelve egy E 400 4matic 28 millió . Szóval felmerül ismételten egy kérdés ha van egy értéktartóbb Bmw 540i ami egyébként szerintem kenterbe veri ezt az Xf-et és ha rászámolom az Xdrive felárát még úgy is 2.5 millióval olcsóbb , miért választan egy drágább de minőségben jóval kevbesebbet adó nagyobb értékvesztéssel járó autót? Vagy ott a kiváló E osztály szintén ugyan annyiért mint az Xf. Vajon ki vesz egy Xf et ? Főleg úgy hogy enyhén szólva is über ciki kategória ez a beltér a varrás egyenesen ökörhugyozás szerű egyenes vonalakkal , nekergés az utastérben … mindez 28 millió forinttért. Olyan mint ha az egészet csak úgy hirtelen összekukázták volna maradék alkatrészekből …ebből is egy kicsi abból is egy kicsi nem számít hogy néz ki … kész … hmm írjunk rá jó drága árat és majd eladja magát úgy … Azon csodálkozok , hogy itt elfelejtették felcserélni szopatósra az elektromos ablakemelők gombjait mint az Xe esetében ahol ott vannak az ablakemelő gombjai ahol az elektromos ülésállítás memória gombjai szoktak lenni … a memória gombok pedig ott ahol minden épeszű tervező tenné az elektromos ablakemelő gombjait .

    Jaguar amúgy sem arról híres hogy értéktartó …

    Ráadásul ez a hátsó lámpa hát hogy is mondjam … Khmmm ocsmány… a pálcika túl közeli kipufogók pedig nevetségesek .

    De hogy valami jót is mondjak róla elölről tetszik …

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    „Hátul a kategória egyik legjobb ülését és lábterét találjuk, ahol a szélső helyek fűthetőek is”. Nem ártott volna olyan embert ereszteni a kocsihoz aki már látott autót. Ez elérhető extra volt már az Octavia II-n is. A V70-esemen alapáron adták. Én az elődöt vezettem 180 és 163LE 2.2.es dízellel (kombi változatban is), egyáltalán nem volt csalódás.

    De tényleg nem értem, hogy minek adnak egy ennyire egzotikus autót ennyire amatőr tesztelőnek. Egy sima érdeklődő vásárló tájékozottabb lesz…

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Érdekes cikk, vannak benne jó meglátások d mégis süt belőle hogy a szerzőnek nem nagyon van tapasztalata autókkal, mindig ilyenkor szoktak „német triózni’, ami a jelen szituban arról árulkodik, hogy a szerző sosem ült W212.es mercedesben.
    Az XF I egy kiváló autó volt, amit a cikk sugallni akar totállis marhaság, nem az a baj hogy nem lépett előre hanem hogy visszalépett a belső tekintetében.

    Faramuci módon ez mostanában sok gyártóra igaz, az Audik (és szinte mindre igaz, A3, A4 Q5) belseje sem adja azt a kiemelkedő érzést a konkurensekkel szemben, sőt nem egy belsőt jobbnak érzek (a mostaini A6 még a régi iskola), az új 5erből hiányzik az a bálnaság (Mercedesség) ami az F10-et jellemezte, míg az Mercedesnél a fekete bárány az előző E klasses W212, az maga volt az Anti-mercedes, igénytelen és elnagyolt. A V90-meg nem is egy kategória előd V70-nel.

    Speciel ezeket én mondjuk vezettem is mind (kivéve az új XF-et, és az A6ost)

Vélemény, hozzászólás?