Kimaradsz az ingyen parkolásból? Dugódíjat kaphatsz Budapesten!
Míg a zöldek ingyenes parkolást, a többiek dugódíjat kaphatnak a fővárosban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly jött a megyei matrica és az ingyenes autópályaszakaszok eltörlése, most pedig a fővárosi dugódíj következik.
A történelem újraírja magát. Tavaly decemberben ugyanúgy nem tudtunk még szinte semmit sem a megyei autópályamatricákról, mint idén a fővárosi dugódíjról. Aztán megkaptuk az összes ingyenes autópályaszakaszt megszüntető új matricákat, ahogyan minden bizonnyal a budapesti dugódíjat is meg fogjuk. Igaz, nehéz azt dugódíjnak nevezni a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint.
A Figyelő információja szerint a 2016 végétől mindenképp, de akár már elejétől bevezetésre kerülő dugódíj minden autóst érinteni fog, aki átlépi Budapest közigazgatási határát. A díj ráadásul éves lesz, így aztán csöppet sem fogja szolgálni a dugók csökkentését. Mértéke (nem tudni, hogy mi alapján) 3000-7000 forint között változhat. Lesz viszont egy - a mai napig nem ismert - belső zóna, amelybe a belépés már évi 10-12 ezer forintba fog kerülni. Ha valóban ezek a sarcok kerülnek bevezetésre, akkor az EU által a 4-es Metró finanszírozása miatt kikötött "dugódíjnak" vélhetően semmilyen hatása nem lesz a közlekedésre, csupán az autósok által fizetendők nőnek meg ennyivel.
Aki azt írja,hogy van tömegközlekedés,meg régen sem volt autó meg stb az nem érti a lényeget,de most leírom.Sajnos nem vihetem se buszon se vonaton,bárcsak vihetném,de sajna nem lehet,most még nagyon az elején tartunk ennek a betegségnek,de amire ezt bevezetik addigra kb.havi 1 alkalommal kell majd járnunk,és remélem meggyógyul.Ez a kiba…ott rák! Ezután lehet fikázni,de ezt soha ne tudja meg senki.Nem véletlenül írtam amit írtam,bár lehet hogy térítik útiköltség gyanánt,de ezt nem hiszem.Nem a gyermekem gondozása a teher,az a teher hogy végig kell néznem az ő szenvedését és nem miattam hanem ő miatta.
Ne tegyen bicajt. Emelje fel a hájas seggét és ha nincs pénze autózni, akkor menjen busszal. Ha arra sincs pénze, akkor meg maradjon otthon.
Megáldott. Eszembe nem jutna azon nyavalyogni, hogy buszra kell szállnom vele. Tudod, amikor az erdőbe megyek vele akkor sem visz a fáig az út. 😀
Még gyermekkel nem áldott meg az ég, de legyen igazad. Több száz éve autó sem volt és mindenki túlélte. Szóval vegyünk lovakat és szekereket, intsünk be a haladásnak. Ha meg valaki véletlen kocsival jönne megnézni a várost, tegyen fel bringákat a kocsira, mert itt minden az adókról szól.
Amikor én kicsi voltam nem volt autónk. felnőttem. Úgy nőttem föl, hogy kizárólag tömegközlekedtem, mert anyámék sehova nem vittek. Becsületes ember lettem. Ha neked teher a gyermekeid gondozása, akkor volt magadra vállalnod ezt a terhet.
Kívánom neked, hogy megértsd: autózni nem alapjog. Akinek nem telik rá, az nem csinálja. Az ország lakosainak jelentős része nem, hogy az általad leírt problémákig nem ér el, de a közelükbe sem.
Kívánom neked, hogy 2-3 kisgyerekkel, esetleg ikrekkel és babakocsikkal a tömegközlekedést kelljen választanod, mert egy idióta bagázs nem képes ésszerű ötletekkel előállni.
[i]„…megnéznék a Nagyboldogasszony templomot és ezért mondjuk az Attila útra hajtva elkérnének 12ezret.”[/i]
Miért kellene? A buszjegy nem kerül annyiba a zóna határától.
Megértem a problémád, így beszorozva már nem csekély az összeg. De Te is megértheted az én és akár gusto problémáját. Olyan tervvel kell előállni, amiben az évesnek van legalább minimális visszatartó ereje, de ugyanakkor napi behajtási lehetőséget is biztosít. Elképzelem szerencsétlen környékbeli szomszédainkat, akik a gyerekekkel vagy unokákkal megnéznék a Nagyboldogasszony templomot és ezért mondjuk az Attila útra hajtva elkérnének 12ezret.
Hali,
Olvastam, a 3-7000 Ft. éves „peremkerületi” díj kifizethető, bár az elvvel nem értek egyet.
Én Sztaki felvetésére írtam csak, hogy „mindenkinek megvan a maga baja” pl. nekem is szaporodna +eggyel, ha napi 5-600 Ft.-ot kellene kipengetni.
nem olvastad el a cikket. 😀
Olvastam valahol, hogy speciális esetekben természetesen lesz kivétel. Nézz, érdeklődj utána alkalom adtán ennek.
„Legyen alkalmanként 5-600 Forint”
Köszönöm szépen az ötletet. Én napi szinten ingázom vidéki munkahelyre. Egy peremkerületből (XXIII.) kifelé. Az M0 kb. 4 perc az Ócsai kivezetőn, ahol nem jellemzőek a dugók. A belvárost messze elkerülöm (dugó, parkolás, stb.). Ha mindenképpen szükséges, akkor beljebb megyek egy néhány km.-t egy jól BKV-sított csomópontba, ott le teszem az autót.
Fizessek napi 5-600 Ft.-ot (200 munkanappal ez éves szinten 100-120 eFt.!!!) azért, hogy majdhogynem be sem jövök a városba?
Még egyszer köszönöm az ötletet…
A beteg kisfiamat havonta 1x kell vinnem kontrollra miért fizessek éves dugódíjat,ezen kívül be sem teszem ebbe büdös városba még a lábamat sem nemhogy az autót!Legyen napi behajtási engedély is ha már muszáj ilyen szarnak lenni.
Szerintem sokkal reálisabb lenne egy behajtásonkénti összeg. Ha én mondjuk havi egyszer bemegyek a városba miért kéne ugyanannyit fizetnem, mint aki minden nap ingázik? Legyen alkalmanként 5-600 Forint, ez sokkal nagyobb visszatartó erő lenne, mint potom évi 12ezer. Nem is beszélve arról, ha több autóm van több éves matrica kell? Baromság! Ha bemegyek a belvárosba, veszek egyet és aznap nincs gond azzal az autóval.
A 12 ezer tehát kevés.
Legyen több igaz? :-DDD
Ezzel hogy fér össze az 5 ezer Ft-os éves autópálya matrica elleni kollektív okádás, amit tavaly műveltetek?
Kedves Mátyás!
Nagy a baj, ha ön szerint a kérdéseket megválaszolták? Mert nem válaszolták meg.
Értsem úgy, hogy önök drágább dugódíjat szeretnének?
Kutattad a lélektanát ennek a dolognak?
Feltételezgetsz.
Elmeséled, hogy az egyszeri díjat mennyivel nehezebb kifizetni, mint az éveset?
Elmeséled, hogy akinek kell az autó, azt mennyiben tartaná vissza az egyszeri díj és akinek nem kell, azt mennyiben nem?
Ellentmondásba keveredtél magaddal.
Én pontosan ezt kívántam érzékeltetni, hogy sokak számára fájdalmas lesz azért ez.
Sajnos Bp. határain belül már nincsenek kevésbé zsúfolt útvonalak, ezeket hamar kiismerik a közlekedök (+google) és kialakul az egyensúly (addig nő a forgalmuk ameddig időben már nem éri meg ezeket választani a rövidebb út helyett). Kívül az m0 lenne, de most már az is fizetős.
Díjmentes időszakok meghatározása valóban hatásos lenne.
Azzal nem értek egyet, hogy a 12e forint ne lenne vészes, ez (plusz a többi új adó pl.:megyei matrica, baleseti adó, lpg esetén a megemelt jövedéki adó és ami még nem jut eszembe) már simán elviszik az átlagos magyar fizetés vagy 5%-át. Egy újságírói, politikusi fizetéshez képest nyilván elenyésző pluszkiadások ezek, de nem illene megfeledkezni azokról a százezrekről sem akik átlagosan vagy alatta keresnek.
Szerintem legyen 100 ezer forint behajtásonként.
Hát igen , most már majd nemsokára nem csak otthon kell dugódíjat fizetni . Hálából a megalkotójának azért a partvist feldugnám .
Az ilyen típusú dugódíj valóban teljesen hatástalan. Év elején egyszer egy összegben kifizeti minden autós és le van tudva, el van felejtve, többet nem is kell gondolnia rá.
Az a típusú dugódíj a hatásos, amelyet minél gyakrabban kell fizetni és a mértéke a városba való beautózásonként nem lehet kevesebb, mint 2 db BKV jegy buszvezetőtől vásárolva (900,- Ft.) Aki minden munkanap beautózik, annak havi 20 ezer Ft-tal emelkedik az utazási költsége. A BKV bérlet havi 10 ezer lenne, az autózásért a dupláját fizeti. Így hatásos és így igazságos! Éves bérletet azonban ne válthasson senki! Legyen meg a heti vagy legfeljebb havi rendszerességű fizetési macera is, mert a havi költségeknek érzik igazán az emberek a súlyát! Éves parkoló bérletet sem lehet váltani Budapestre, se a kerületekbe, hanem alkalmanként kell futkozni a parkoló órákhoz az apróval és így is alig van szabad parkolóhely.
A kérdéseket már részint megválaszolták helyettem. A mindenkori, teljes közigazgatási határon belüli dugódíj azért nem csökkenti a dugót, mert nem fogja a kevésbé zsúfolt időszakok és útvonalak felé terelni az autósokat.
A 12 ezer forintos díj a belső zónáért az átlagautós számára nyilván nem vészes, de annak a nyugdíjasnak már sok, aki évente ötször megy le a telekre az autójával, azt is hétvégente teszi, de épp a belvárosból.
” – az éves díj miért nem csökkenti a dugókat?”
Azért, mert nem csak akkor kell fizetni, ha dugó idején megyek be a belvárosba. Tehát nem merül fel ilyen opció: „Akkor ma délután vagy fizetek dugódíjat, vagy megyek BKV-val, vagy elhalasztom az utazást egy dugómentes időre (késő este, hétvége, stb).”
Helyette:
„Néha szükségem van autóra. Muszáj volt megfizetnem a dugó-adót. Pontosan annyit és akkor autózom, mint eddig.”
Tehát csak azon autós forgalom fog elmaradni a dugó-adó miatt, amit olyan személyek generáltak, akik megengedhetnek maguknak egy autót és némi (sok?) autózást, de az évi 12.000 Ft (kb. havi 3 liter benzin) már nem tudják/akarják megfizetni.
Kedves Mátyás! Akkor most ön milyen következtetést is akart levonni ezzel a cikkel?
– az éves díj miért nem csökkenti a dugókat?
– a 12 ezer Ft a belső zónáért akkor ön szerint kevés?
Ha semmilyen célja nem volt a cikkel, akkor mindent értek és a kérdéseimet is tekintse tárgytalannak.
Egy újabb indokolatlan, felesleges sarc. A mértéke azonban nem tűnik olyan veszélyesnek. Aki a parkolást eddig meg tudta oldani, az ki fogja fizetni a dugódíjat is (hiszen mi mást tudna csinálni). Inkább évi 10 ezer Ft, mint havi 10 ezer a BKV bérletre.