Kilőtt a román és a bolgár újautó-piac áprilisban

Magához tért az Európai Unió újautó-piacra, pluszban zárta az áprilist

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magyarország ezúttal is az élmezőnyben végzett az áprilisi EU-s új autó eladásokat figyelembe véve, de Bulgária és Románia növekedésével nem tudta felvenni a versenyt.

913 995 új autót helyeztek forgalomba az Európai Unió területén áprilisban, ezzel 13,7 százalékos növekedést produkált a piac 2023 azonos időszakához képest. A legtöbb ezúttal is benzines járműből fogyott (36%), de kelendőek voltak a hibridek is (29,9%). A dízelmotoros személygépkocsik áprilisban előzték az elektromosokat - igaz mindössze egy százalékkal - a plug-in hibridek pedig az összes eladás 6,8 százalékáért feleltek.
Hirdetés
Az EU tagállamai közül Cipruson mérték a legnagyobb fellendülést tavaly áprilishoz képest, több mint 105 százalékosat. Bulgária márciushoz hasonlóan ezúttal is ott van az élmezőnyben 51,3 százalékos növekedéssel, míg a képzeletbeli dobogó alsó fokán Románia szerepel 34,6 százalékos plusszal - derül ki az ACEA friss jelentéséből.
Hirdetés
A legnagyobb növekedést produkáló EU-s tagállamok
Ország Növekedés (%) 2023. április (db) 2024. április (db)
1. Ciprus +105,4 783 1608
2. Bulgária +51,3 2804 4243
3. Románia +34,6 9865 13 276
4. Görögország +31,3 10 239 13 445
5. Lengyelország +25,1 35 486 44 386
Forrás: ACEA
Hirdetés

Jelentős visszaesést egyetlen országból sem jelentettek, Finnország csupán 15,7 százalékos mínuszt produkált, de ez is elég volt a negatív leghez. A skandináv államot Málta követi (-14,1%), míg az észt újautó-piac 9,8 százalékos visszaesése a harmadik legrosszabb volt az EU-ban.
A legnagyobb visszaesést produkáló EU-s tagállamok
Ország Visszaesés (%) 2023. április (db) 2024. április (db)
1. Finnország -15,7 7305 6156
2. Málta -14,1 953 819
3. Észtország -9,8 1923 1734
4. Lettország -7,4 1626 1505
5. Írország -3,9 8912 8525
Forrás: ACEA
Hirdetés

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, Magyarország 21,4 százalékos fellendülést regisztrált, ezzel az élmezőny felé tendál az EU-n belül. Itthon a hibrid autók voltak a legnépszerűbbek, majdnem a forgalomba helyezett autók felét teszik ki. Némiképp az európai trendekkel szembemenve csak a második helyen szerepelnek a benzines járművek (30,1 %), a dízelmotoros autók jelentős különbséggel csak a harmadikak (12,3 %). Az elektromos és plug-in hibrid modelleknek hazánkban nagyjából egyforma szeletet vágnak ki maguknak a képzeletbeli tortából: előbbi 6,9 százalékot, utóbbi pedig 4,7-et. Érdekesség azonban, hogy tavaly áprilishoz mérten a villanyautók iránti kereslet 78,9 százalékkal nőtt, ez pedig a legnagyobb az összes hajtástípus közül. A DataForce összesítéséből az is kiderült, hogy mely modelleket vásárolják előszeretettel az EU polgárai. Ezen a listán magabiztosan vezet a Dacia Sandero, de a Volkswagen Golfból is több mint 20 ezer fogyott áprilisban. A Renault Clio pár száz példánnyal múlta felül a T-Roc szabdidő-autót, a top 5-öt pedig a Peugeot 208 teszi teljessé.
A legkelendőbb modellek az Európai Unióban 2024 áprilisában
Modell Növekedés (%) 2023. április (db) 2024. április (db)
1. Dacia Sandero +37,1 18 111 24 835
2. Volkswagen Golf +65,1 13 077 21 592
3. Renault Clio +23,8 15 598 19 310
4. Volkswagen T-roc +16,2 16 540 19 225
5. Peugeot 208 + 18,2 14 617 17 273
Forrás: DataForce
Hirdetés


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Kilőtt a román és a bolgár újautó-piac áprilisban

  • 2024.05.24. at 20:24
    Permalink

    Aki hajlandó árat csökkenteni annak lesznek eladásai is. Idénre úgy néz ki véget ért a csúcsprofitok kora az autógyártók számára, mikor rádió nélküli fapados változatokért is listaár+1000 €-t lehetett elkérni. Gyorsan fog változni a kereskedők attitűdje ahogy telnek a raktárak és nő a nyomás rajtuk, hogy minden áron rámelegítsenek a vevőkre valamit. Sajnos biztos lesz pár kis cég is aki befinanszíroz egy nagy készletet jó drágán év elején, majd év végére 20%-al kevesebbet ér, reméljük van annyi bölcsesség a többségben, hogy az ügynöki modell felé mozdul.

Vélemény, hozzászólás?