Kilométerórák több és kevesebb kilométerrel
Hamis adatokat véd a törvény, a kilométerórák ugyanis nem a valós futást mutatják
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Büntető törvénykönyvünk immár akár börtönbüntetéssel sújthatja a kilométerórák manipulálóit, annak ellenére, hogy azok gyári előírásoknak megfelelően a kelleténél többet pörögnek.
Szóval az órák továbbra is pöröghetnek visszafelé, s tapasztalataink szerint pörögnek is. Amit az autós tehet, az ugyebár az, hogy lekérdezi az óraállást az egyelőre felmenő rendszerben feltöltődő járműnyilvántartásból - ez csakis személyesen vagy postai úton tehető meg (autónként 1250 forintért). Sokkal célravezetőbb és akár olcsóbb, ha az autót karbantartó szerviznél érdeklődünk. Ez akár egy használt autónál és akár nem márkaszervizben karbantartottnál is megtehető, nyilvántartása ugyanis még a kisebb műhelyeknek is van. Márkaszervizben karbantartott autók esetén pedig a jobb márkáknál még a külföldről származó autók bejegyzései is láthatók akár itthon is, s a gyári rendszerek jellemzően sokkal többet is tudnak regélni, mint a hazai, hivatalos járműnyilvántartás.
Vegyünk egy példát. Adott egy külföldről 3 évesen behozott használt autó, amit itthon most hirdetnek 6 évesen, 97 ezer kilométerrel. Le lehet kérdezni a nyilvántartásból az óraállását 1250 forintért. Mindenképp ennyit kell fizetni, ha van adat, ha nincsen. Márpedig, ha 2012 januárja előtt járt műszaki vizsgán, akkor nem lesz róla adat, s ez bizony sanszos. Ha pedig lesz, az csakis hazai, s akár már módosított lesz. Míg egy jobb márka nemzetközi adatbázisából a teljes szervizmúlt lekérdezhető, s látható lesz, hogy milyen futású volt a kiszemelt autó életútjának több jellemző pontján, már első éveiben is, mikor és mit cseréltek benne, de akár az is, hogy volt-e kisebb vagy nagyobb sérülése.
Razzia azonban még messze nincs a hamis óraállások ellen. Hiába lenne logikus, hogy a központi adatbázis, azaz a járműnyilvántartás a márkaszervizektől is gyűjtsön információkat – ahogyan azt teszi például Belgiumban vagy Hollandiában, s ahol eltérést lát, ott vizsgálódjon, ilyen nálunk nincs. Mint azt látjuk, automatikusan még a vizsgasorokon a korábbiaknál alacsonyabb óraállással megjelenő autók miatt sem indul eljárás. Feljelentést az autós tehet, ha úgy érzi, hogy átverték, s számára lehet bizonyító erejű a lekérdezett érték. Mi persze azt ajánljuk, hogy ne vásárlás után kérdezzék le az értékeket, s ne az egyelőre erősen hiányos járműnyilvántartásból, hanem a szervizektől. S ezért, azaz a lekérdezhető szervizmúltért lehet komoly értéke a vezetett szervizkönyvnek és a rendszeres márkaszerviz-látogatásnak.
Amúgy az még a teljesen fedhetetlen előéletű autóknál is biztos, hogy kilométerórájuk nem valós értéket mutat. A sebességmérőket ugyanis a gyártók előírás szerint úgy kalibrálják, hogy a valósnál egy kevéssel magasabb tempót írjanak. Magasabb tempót jelezve/vélelmezve pedig a kilométeróra is a kelleténél gyorsabban pörög. Hogy ez nem csak fikció, azt egy házi kísérlettel támasztjuk alá. Három különböző 6 éves céges autó (Fiat Grande Punto, Ford Focus és Kia Rio) kapcsán néztük meg, hogy vajon miként viszonyul egymáshoz az autókba telepített GPS nyomkövető és a gyári kilométerórájuk által mutatott érték. A több ezer kilométeres próba autónként eltérő, 1-3 százalékos eltéréseket hozott, de kivétel nélkül az autók általi mérés mutatott többletet. A kapott eredmény nyilván függ a felszerelt abroncsoktól, de még a guminyomástól is, minél kisebb ugyanis a kerék átmérője, annál többet fog forogni, s annál többet fog csalni a műszer. Ezek szerint tehát a Btk. a gyári műszer értékét védve hamis adatokat óv, s 100 ezer kilométer alatt mérésünk szerint akár 1-3 ezer kilométernyi „legális csalás” is összejöhet. Ez persze nem jogosít fel senkit sem az óra vissza, valódi értékre állítására, ahogyan egyébként nem is ilyen mértékű manipulációt szoktak „elkövetni az ismeretlen tettesek”. Akik persze egy piaci igényt elégítenek ki - ahogyan azt már korábban is írtuk, a piac számára állítják elő az elvárt futású, a valóságban amúgy nem létező használt autókat.
Lapos gumi nagyobb fordulatszámot jelent. Ez az alapja az indirekt guminyomás figyelmeztető rendszernek (indirect TPMS), ami ABS/ESP jeladókat használ. (Van más rendszer is.) Idei modellektől kötelező EU-ban.
Tisztelt
Katona úr, keressen már meg. Crafteres.
a
Hát igen, a tehetségtelen, együgyű emberek egyetlen érve mások sértegetése…
Hát ha téged az abroncsgyártásban foglalkoztatnak, akkor remélem csak portásnak, vagy takarítónak, mert az általános iskolás matekkal sem vagy tisztában!
Előző autómban, ami, egy 87-es gyártású, Audi 80-as volt, ilyen lehetett. Feltehetően, a sebváltótól kapta az impulzusokat, – mert ABS, nem volt benne – és egy léptetőmotor vitte előre (amíg vitte) a kilométer számlálót. Úgy emlékszem, 6 km/h volt az eltérés városi tempónál, 10 körül, 100 km/h-nál. Jelenlegi autómé, már teljesen elektronikus, és tapasztalatom szerint, nagyjából, 4 km/h az eltérés, GPS-hez képest, a teljes sebesség-tartományban.
Ez előfordul a modernebb autóknál, elektromos sebességmérő óráknál. Az valóban egy jó és pontos módszer a sebességmérésre, ha a kerék fordulatát számlálja. Ilyenkor az eltérés is állandó marad a sebesség függvényében. Viszont ha régebbi mechanikus sebességmérő óráról van szó, vagy pl. sebváltó tengely fordulat alapján számlál elektromos órával, mert olyan is van, akkor már különbözik az eltérés a sebesség változásával.
Az ABS jeladó impulzusait számlálja, ha jól tudom. Ebből, a kerék méret alapján, meghatározható a sebesség is és a megtett út is. A kijelzős kilométer számlálóban, semmilyen mechanika nincs. A sebességmérő, tulajdonképpen feszültséget mér, ami a sebesség függvényében változik.
Saját tapasztalatom: a Fiam vett egy nyolc éves Opel Astra H modellt. A szervizkönyv vezetettnek tűnt, de le akartuk ellenőrizni a futott km-t. Bementünk a pápai Opel márka kereskedésbe, ahol udvariasan, de elutasítottak, arra hivatkozva, hogy csak a saját kereskedésük vásárolt és szervizkönyvezett autókról adnak felvilágosítást. Azt elismerte, hogy a lehetősége meg lenne, de…
Vagyis, még a hivatalos márka kereskedésben vásárolt autóra sem adnak ki információt. Átíratás után újra megpróbáltuk ugyan ott, hiába! Lehet, hogy csak ismeretséggel működik?
Máshogyan fordítva ez ugyanaz az eset, mikor van valakinek 100.000 Ft os fizetése, a másiknak meg 500.000 Ft-os. Mindkettőnek emelnek 10%-ot. Hiába 10% minkét esetben, az egyik csak 10.000-et kap, a másik meg 50.000-et, pedig 10%-ról beszélünk minkét esetben. Ezért csal többet a km-óra is 130-nál, mint 50-nél, amin nem kell felháborodni.
Bocs, benne maradt egy fölösleges szó az utolsó mondatban. Így akartam: vagyis ha egy km óra 50 km/h sebességnél csal valamennyit, 100 km/h – nál nem ugyanazt az eltérési értéket kapod, ez az i= módosítás sajátosságából adódik.
Ezt meg hogy érted? Akkor elektronikus, ha villanymotor hajt. A vezérlése lehet elektronikus, de attól még fogaskerekek dolgoznak benne, különböző módosítási értékekkel, vagy olyan egységek mint variátor szíjtárcsák stb. de ott is az úgynevezett i= módosítás szerepel az áttételezésnél, annak meg az a sajátossága, hogy a bemenő fordulatszám változásával a kimenő fordulatszám a módosítás függvényében változik, és a kapott végértékek nem lineárisan változnak, vagyis ha egy km óra 50 km/h sebességnél csal valamennyit, 100 km/h – nál nem marad ugyanazt az eltérési értéket kapod.
Nem mindegyik fogaskerekes, sőt, a legtöbb, már inkább elektronikus.
Üdv!
Tudom, hogy nem itt van a helye meg amúgy is még csak tapogatózás szinten járok, de vajon érdekelni fog-e valakit a 2003-as(!) évjáratú Skoda Octaviám ha eladom(amúgy 1-2 hét múlva esedékes tehát nincs messze) aminek az óráján elég elriasztó 432.000 km látható de én a vételekor (tavaly Október) motorcserével kezdhettem amiben ÁLLÍTÓLAG 160.000 volt, de persze miért adnék olyan bontós szavára aki még származási papírt sem küldött hozzá. Tudom nem kellett volna megvenni, bonyolultabb egy picit a sztori, de én legalább nem kendőznék el semmit. Amúgy komoly a kérdés hogy tetszik-e valakinek, természetesen amit lehetett rendberaktam már rajta, bővebben e-mail-en. JA és az ár is nagyon baráti volna, egyelőre csak véleményeket várok, hogy hülye vagyok-e hogy egyáltalán ilyen óraállással próbálkozok, már ha valaki olvassa még a hozzászólásokat.
[i]“Azaz nem is lineárisan csal, hanem minél gyorsabban haladok annál inkább. Akár a tíz százalékot megközelítő mértékben.”[/i]
Ezen nincs mit csodálkozni, fogaskerekes hajtóművekről van szó. Számoltál már hajtómű módosításokat?
Úgy gondolom csupán annyit akartál mondani, hogy a lapos kerék ugyanazon úthossz alatt többet fordul.
Most csak x-y koordináta-rendszerben tekintettük csak és kizárólag a kerék, mint alul kissé lapított kör kerültetét. Az itt tapasztalható x tengelyre vetülő “kis lapulást”, mint egyenest néztük, ahhoz rendeltünk hozzá területet (ami csak virtuális). Az általad vázolt jelenségtől eltekintettünk, a periódusidők, valamint az egységnyi idő alatt átforduló gumimennyiség szempontjából ez nem számít, bár igaz ehhez ez kellett, hogy kicsit “hamasítsuk” a valódi történéseket. Ezt persze csak az összehasonlítás egyszerűsítése miatt kellett figyelmen kívül hagyni, persze nem jelenti azt, hogy nem lenne igazad. (Ha jól emlékszem még a KRESZ könyvben is le volt írva ez.)
Attól még a tengelytől mért táv csökken, ahogy már írtam, az “autó közelebb kerül a talajhoz”. Így rövidebb lesz a sugár, ahhoz pedig kisebb kerület tartozik. Most megyek nyaralni, ha hazajövök, és időm is engedi, akkor készítek hozzá ábrát.
[i]“mivel nagyobb felületen érintkezik az abroncs az úttal, mint felfújt állapotban.”[/i]
Nem értek azzal egyet, hogy lapos állapotban nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal, mint túlnyomásos állapotban. Ez tévedés! Az optimális nyomásra fújt gumi adja a legnagyobb tapadási felületet!
Nézzetek meg egy olyan gumit amivel rendszeresen hosszú ideje lapos állapotban járnak. Annak a 2 széle kopik, a külső belső egyszerre, a futófelület közepe meg érintetlen marad, nem kopik, vagyis nem, vagy kevésbé érintkezik az úttesttel. Amelyikkel pedig túlnyomással járnak, annál meg a futófelület közepe fog elkopni, a szélei kevésbé. Maga a kopás milyensége utal a tapadási felület helyére és nagyságára. Tehát a nem előírt nyomáson való használat mindkét esetben kisebb tapadási felületet jelent. A gumi futófelülete a nyomás függvényében deformálódik az úttesttel érintkezve.
Ezek nem csak az alkatrészek hanem a munkaköltség is.
Nem sok márkafüggetlen szervíz van errefelé, cserébe nem is loatnak a márkareskedések autókat, hogy dolgozhassanak okosba – ügyesbe…
“Amiről te beszélsz, az az, hogy lapos gumik esetén a pillanatnyi tapadási felület nagyobb, így egységnyi idő alatt a kerék több tapadási pontja érintkezik a talajjal[/b], mint nagyobb belnyomás esetén. Emiatt van az, hogy egy teljes fordulat alatt (periódus) mind2 esetben a kerék futófelületén található összes pont érintkezni fog a taajjal.”
Igen, egységnyi idő alatt több tapadási pont érintkezik a talajjal, de ettől még a periódus idő nem csökken, mert a pontok több ideig is érintkeznek a talajjal, mivel nagyobb felületen érintkezik az abroncs az úttal, mint felfújt állapotban.
sok apró jel van amiből tudsz következtetni a valós kilométerre!az igényesebb nepperek ezt ismerik de kis jóskapista aki csak visszatekertetett 150 ezret közben a pedálokon nincs gumi vagy a kormány tükörfényes,a kezelő gombok,kilincsek/zárak kopottak,sofőr ülés szét ülve/kikoptatva és még sorolhatnám…de az olajbeöntő sapka letekerése járó motor mellett többet elárul mint a kilométeróra állása.ha nem akarsz totálkáros autóból ujjá varázsoltat venni akkor vigyél magaddal karosszériás havert és festék vastagság mérőt.de egy tapasztaltabb szem enélkül is észreveszi a nem gyári fényezést még ha az egész autó át lett festve akkor is….csak be kell kukkantani pár helyre amitől herótjuk van a karosszériásoknak főleg az igénytelenebbeknek.a motor is inkább poros legyen de száraz mint csilivili és szilikontól csillogó.
És mi van ha nem a gyári méretű gumikkal van használva az autó? Saját példa első naptól más gumik vannak és sebességben is de távban is 10 kilómétert csal az óra !!!
A kilométeróra legális csalása részhez szeretnék szólni. Először is azt, sok autón mértem; a cikk iróhoz hasonló eredménnyel, a GPS minden autónál kevesebbet mutat, általában a sebességgel párhuzamosan növekvő mértékben. Azaz nem is lineárisan csal, hanem minél gyorsabban haladok annál inkább. Akár a tíz százalékot megközelítő mértékben. Felmerül bennem erre a dologra három lehetséges magyarázat.
a.: A technika fejlődése nem tette lehetővé pontos kilométeróra készítését, holdra menni már lassan fél évszázada lehet, de mérni milyen gyorsan, na az még nem megy.
b.: a gyártók figyelmessége ez a csacska vezetőknek kik vérük által hajtava felelőtlenül gyors hajtanának különben
c: A gyártók ezt tartják a legolcsóbb módszernek a (virtuális) fogyasztáscsökkentésre és termékeik élettartamának igazolására.
Hát nem is tudom melyikről lehet szó ebben az esetben, de az ugye nem lehet, hogy mi autósok konzum idióták lennénk?
És a lényeget nem írom le B+:
Tehát van A autó normál belnyomású gumikkal, és van B autó lapos gumikkal. Azonos sebességgel haladnak, ezért ugyanannyi idő alatt ugyanakkora távot tesznek meg. De mivel A autó kerekének a periódusideje nagyobb, mint B autó kerekének a periódusideje, az össz. időt elosztva a periódusidőkkel megkapod, hogy A autó kereke kevesebb fordulatot tett meg mind B autó kereke.
relációs jelet akarok írni, de onnantól eltűnik a hsz-em.
(tehát r’ kisebb mint r)
Amiről te beszélsz, az az, hogy lapos gumik esetén a pillanatnyi tapadási felület nagyobb, így egységnyi idő alatt a kerék több tapadási pontja érintkezik a talajjal, mint nagyobb belnyomás esetén. Emiatt van az, hogy egy teljes fordulat alatt (periódus) mind2 esetben a kerék futófelületén található összes pont érintkezni fog a talajjal.
f*sza a fele nem ment el.
(tehát r’
Megfelelő belső nyomás esetén a kerék forgástengelye (T) és a gumi tapadási felületének egy pontja (A1) között van egy távolság, nevezzük el r-nek. Ha elfordul a kerék egy “alfa” nagyságú szöggel, akkor ideális esetben ez a távolság nem változik. Tehát a különböző időpontokban megfigyelt tapadási felületekhez rendelt tapadási pontok (egy random kiválasztott pontja a felületnek) és a kerék forgástengelye (T) közötti távolság (r)=állandó, vagyis T-hez rendelhető egy körív, amin “az autó fut”. Lapos kerekek esetén az “autó közelebb kerül a talajhoz”, vagyis a tapadási felület egy kirendelt pontjánál (B1) a T-től való távolság csökkent, vagyis az eddigi r helyett r’ lép fel, ahol r=r’+delta r (tehát r’
Megnézném, ahogy a kis pumpáddal eléred az acélkord számottevő nyúlását/összehúzódását. Amiről te beszélsz az a lufi. Menj és játssz vele egy kicsit…!
Ha egy kicsit gondolkozásra is használnád a fejedet, akkor rájöhetnél, hogy attól mert belapul a gumi, a kerülete nem változik, ergo ugyanannyit forog a kerék adott táv alatt. Amiről te okoskodsz az a gumi oldalfala, aminek nem sok köze van a futófelület hosszához, vagyis a kerék kerületéhez. Ja és az abroncsgyártásban dolgozom.
egy 6 éves dízelben 200-250 e a reális…
Hát akkor rosszul tudod. A Ford Focus 2-esemben kicseréltem az órát az alapról egy fedélzeti computeresre.
A cser órában 95.000 km volt, a régiben 165.000. Az új óra a 95.000-et mutatta…..
Még mielőtt túlbeszélnénk a km óra csere témát: a kocsikban a km állást nem az óra tárolja, csak megjeleníti! Az adat a vezérlő elektronikában van, ami elvileg bármilyen óra behelyezésekor azonnal beírja az eltárolt adatot az új órába!
“Szerintem az abroncsban lévő acélkord nem igazán teszi lehetővé, hogy a kerék kerülete a nyomás beállításától függően érdemben változzon. ”
Ez komoly??? Hát én még ilyet óvodástól sem hallottam!! :-))) Akkor ezek szerint a kevés levegő miatt lelapult gumi az csak optikai csalódás??? Szerintem próbáld, ki saját kocsidon és utána írd meg a tapasztalatot!
Miért vagy annyira kiakadva a felsorolt extra magas árakon? Ezeket a tarifákat közpénzből, azaz az adóforintjainkból simán kifizetik. Meg persze cégek is, hogy utána egyeseknek a szerviz visszajuttasson belőle saját zsebbe. Járművásárlásnál (flotta) ugyanez a helyzet, tisztelet a kivételnek. (kevés van)
Hát, ha Neked ezeket az alkatrészeket ilyen áron méri a szerelőd egy 2.0 TDi -hez, akkor gyorsan keress másikat, mert igen pofátlanu lehúz.
A Passatomon most cseréltettem komplett vezérlést, illetve komplett fékfelújítást végeztek. Az egész megállt 110e forintban, munkadaíjjal együtt.
Sokszor, nagyon helyesen, le lett írva, hogy állapotot kell nézni, nem a km-órát. Jelenlegi autóm, cégautóként kezdte pályafutását, 2002 tavaszán, majd egy idősebb úr vette meg. Hozzám, 2010 őszén került és most lépte át, a 180.000-et. Akár, hihetetlennek is tűnhet, hogy csak ennyi van benne, de motor, a legkisebb mértékben sem produkál kartergázt és az olajat sem eszi, pedig, 5W40-est használok. Egy hírhedten olajzabáló Ecotec motorról van szó.
“A kapott eredmény nyilván függ a felszerelt abroncsoktól, de még a guminyomástól is, minél kisebb ugyanis a kerék átmérője, annál többet fog forogni, s annál többet fog csalni a műszer.”
Szerintem az abroncsban lévő acélkord nem igazán teszi lehetővé, hogy a kerék kerülete a nyomás beállításától függően érdemben változzon.
Ez egy ferdeagyú cikk. Tele van hangzatos csúsztatásokkal. Mindenki tudja, hogy a sebességmérők többet mutatnak a pontos GPS adatoknál, a cikkíró kivételével azt is tudjuk, miért. Ennek semmi köze a km-órák gátlástalan manipulációja elleni teljesen érthető és támogatandó törekvésekhez.
Tipikus gáncsoskodó okoskodás valódi tartalom nélkül.
Lehet kimoderálni a kritikát.
akkor én nagy szarban vagyok 🙂 6 éve vettem 24 évesen az autóm 227 ezer km-rel, majd két éve benzin/ gázra alakíttattam át..most 272800km van benne…és gondolom senki nem hiszi hogy egy benzin/ gázos autóban a két év alatt mindössze 15 ezer km-t mentem(előtte meg 4 év alatt 30 ezret)…A gázos sem hitte el mikor a beszerelési óraállást nézte (mert felírta annó), és a mostanit, mikor szemlére vittem műszaki előtt.Mondjuk én azért alakíttattam át hogy azt a keveset is amit megyek olcsóbban tegyem, ha már nincs pénzem 5-10 “modernebb, kisebb fogyasztású” autóra…
Nekem speciel jól jön hogy az óraállást beírják műszakin:)…de nem értem, mert elviekben régebben is rögzitették (papíron) az óraállást (zöldkártyán, műszakin), miért nem volt adatbázis már ekkor létrehozva?
Nem akarok tippetek adni de:
a régi autókon spirál kiteker, és már nem is mér semmit, lehet évekig autózni, csak műszaki előtt pár ezerrel kell visszatenni, hogy mutasson is valamit, és kész a keveset futott autó.
Az elektronikus óráknak meg van biztosítéka 🙂
Aki meg aggódik hogy nem tudja mennyivel is megy:
szinte minden “okostelefonon” van gps vevő..alkalmazást lehet letölteni hogy szép nagyban csak a sebességet mutassa…ha nincs telefon akkor “sima” gps is megteszi…
akinek meg egyik sincs annak megéri beruházni rá 🙂
megoldás: ha órát kell cserélni akkor a régit kiszerel, majd az újjal együtt bevisz az Okmány irodába ahol is rögzítik mindkettő állását..ha digitális, akkor gondolom márkaszerviz, vagy vizsgaállomás hivalatos papírjával ugyanez megoldható..
Már a kintről hazahozott autók(Német Osztrák Olasz) kivétel nélkül vissza vannak állítva! A török ,szerb albán,litván ,ukrán kereskedőnek csak merjed mondani,hogy ez valós km……kiröhög..ennyi ha nem teszik visz más! :)Kint senkit sem érdekel….üzlet vedd és vidd! Az hogy aki megveszi mennyit ver majd rá évek alatt a 400-500e km-es ….óra szerint 150-200e kocsi javíttatásra az legyen az új vevő baja 🙁 Sajnos ez így működik…..
És mi van akkor ha elromlik a km óra….a mai km órák mint a kocsik is romlanak( hol az olaj villog,hol a vízhőfokszenzor megy el,hol a óra vezérlő ic melegszik és nem mér vagy nem is számol….erre is van törvény??? 🙂 Veszek egy bontóban másik órát,kicserélem a régim helyébe amiben épp annyi van amennyi és előtte műszakin rögzítették a régi órám adatait és az új órába lesz X km akkor mi van……börtön vagy nyomozás indul?????? 🙂 Vagy az új órát kell tekertetni a régi értékéhez???? Jön az agyalás ….. 🙂
Szép napot mindenkinek!
ezek kint családi autók, nem céges hasznűálató autók (esetleg privátban adott juttatások, de azt is egy ember használja, a használatra nem a céges közös ló esete jellemző). A németeknél mindenki saokt utazik de nem kell alapból extrém futástejesítményt feltételezni. Egyszerűen megéri a dízelt venni kisebb futástelj-re is. Nem a a fopgyasztás a legfontosabb…
1. Részecskeszűrőcsere – 1-200e HUF
2. Fékfelújítás 1-200e
3. Vezműszíjcsere (jó esetben az első) – 1-200e HUF
Cuccok a vezérlésben lendkerék miegyebek – inkább nem tippelek.
1 milla legyen zsebben egy ilyen autóhoz a vételűáron felül az első évben akkor is ha semmi sem romlik el benne.
Ebben egyetértünk, meg kell nézni avatott szemnek a típust, ill átvizsgáltatni, ha jó akkor el kell hozni, ha valami csibészség felmerül ,akár mi is az, akkor hagyni kell, autó mindig van…
Nagy terület ez, a Te példádból és az enyémből, annak különbözőségéből is látszik. Ezért írtam korábbi bejegyzésemben, hogy engem abszolút nem hat meg a km-óra állása. Megnézem ugyan, de kevés jelentőséget tulajdonítok neki. Amikről Te beszélsz, valóban autókereskedőknél lehet felfedezni ilyeneket nagyobb számban. Vannak magáneladók is, azoknál kicsit reálisabb a kép. Korábbi cikknél fejtegettem már, hogy lehet kozmetikázni egy autót, letagadni futásából, de mindent nem lehet, ill. nem gazdaságos kikozmetikázni. Úgyis lesz olyan, ami nem vág a képbe! 🙂 Hozzáértő-körültekintő “szem ” felfedezi. Persze nem kell vitatkozni az autókereskedővel, ő úgy is a saját kenyerét védi még akkor is, ha nyilvánvaló a dolog.
Zold részben igaz h az autók 200e km felett hulladékok, de tudok neked mutatn 2009-es A4 est 202 e km-rel amiről azt hinnéd, hogy 80 ezer van benne, annyir vigyáztak rá. Nem beszélve arról, hogy kitűnő a benne lévő 2.0 TDI
Vidi! Nem állítottam, hogy nem létezik ettől eltérő eset. De az átlag autókat nézed, amik a piacra kerülnek ( Focus, octavia, A4, A6, 3 5 BMW stb) átlalában céges használatban voltak, vagy kintről vannak behozva. Szerinted azok mennyit futottak? Az állításom reális, ha valaki ezekkel a számokkal dolgozik, akkor nem áll messze a valóságtól, habár mindig vannak kivételek, amit elismerek, mert a saját kocsim is a korához képest nagyon keveset futott, de azt nyomon tud(tam)om követni. Abban szintén igazad van, hogy az átlag Juzer nem megy ilyen sokat, de kérdéses, hogy amit hajt kocsi, annak milyen előélete van. Én és ismerőseim 20-25e km körül megyünk évente, főleg úgy, hogy olcsón autózunk. Más miért ne menne? A másik, hogy mindenki spórolós autót akar venni, nagyon kevés km-rel, amit valószínű más sem azért vett, hogy évi 5e km-t menjen. De mielőtt megkövezel, igen vannak kivételek, pl a Te eseted, meg sokan mások, de az eladó használt autók krémje a tekert kocsik.
Fater Focusában 236e volt, amikor hazavittem neki, ki lett takarítva 100e-t vissza lehetett volna röppenteni a km-ből, mert olyan szép volt és egyben volt. 10 év évi 24e km, ebben munkába járás, évi 1-2 nyaralás külföldre volt az eladó szerint és ez reális.
Igen 200.000km felett egy autó hulladék, és ilyen áron is szerezhető meg nyugaton. Egy sor nagyjavítás vár rá, gyakran csak a cserélendő darabok ára együtt közelít a gazdasági totálkárhoz.
Valaki behozza és visszatekeri akkor ezt az árkülönbséget csalja el.
Sok helyen a dízel az első választás és nem kell fillérvadászkodni hozz, mert 1. ki tudják fizetni a dízel felárát 2. a teljes szabályozási környezet a dízelnek kedvez. Nem kell csodálkozni ha egy belga vagy holland 520d-ben 100km lesz négyévesen, mert nem a fogyi árkülönbözet miatt vették.
[i]“Van egy egyszerű képletem benzines esetbe évi 25e, dízel esetben 35-50e évi km-rel érdemes számolni.”[/i]
Naaa, ez azért túlzás! Rossz a képlet, legalábbis nem a magyar viszonyokra van méretezve, különösen nem az utóbbi évek általánosan futott kilométereire.
A diesel autóm 12 éves és 143.211 km van benne. Volt idő, amikor évi 30.000 – et mentem, ma már nem. Mellette van egy benzinesem, 11-ik éves, 66.371 km-t futott. A dieselt 2 évesen vettem, ami az első tulajánál 1.200 km-nél összetört, (piros lámpánál hátulról belehajtottak, és beletolták az előtte lévőbe, így az eleje és a hátulja is összetört), utána 1 évig pihent szervizben állt, azután kezdte használni a második tulaj, akitől 10.000 km-el vettem.
A benzinest 2 km-es óraállással hoztam ki a szalonból. Van mellette 2 motorkerékpárom. Csak én használom járműveimet. Azonkívül 1 évből fél évet külföldön töltök, ahová repülővel utazom.
Felmegy az illető a használautó.hu-ra, találkozik olyannal is, hogy 25 éves Lada Samara 40.000 km-rel, szalonállapotban. Az ilyen helyzetek nagyon elütnek képletedtől, ami azért nem ritkaság Mo-on.
Ez egy ironikus mondat. Kikérem magamnak az általánosítást! Nekem biztos nincs igényem a tekerésre, és nem a km-óra állása szerint ítélek meg egy olyan autót, ami érdekel. Ezzel foglalkozó cikk volt már máskor is itt az autonavigátoron.
Persze, mi annyit mondtunk (írtunk), hogy az említett (vizsgált) modelleknél a GPS által mért futásnál többet forgott az óra.
Az utolsó bekezdést nagyon le kellene venni, ennél nagyobb ökörséget autós oldalon nehéz leírni.
Minden autó kmórája “csal”, de ez egyben a mi érdekünk is, fordítva mehetnénk panaszkodni hogy az 50nel haladó autót lefotózták a trafik, mert az 52.
Egyébbként ez a mérési eltérés márkánként eltérő, van ahol miniűlis van ahol több (130nál akár 5-6km/h is lehet). De nincs ezzel semmi baj, fordítva rosszabb lenne.
A másik dolog: nagyon jó hogy végre fogalkoznaka visszaterkeréssel. Sajnos a meglévő helyezetet nehéz automatiksuan orovoslni, azért az elvárható hoga a polgárok maguk is kezükbe vegyék a dolgot. Gondolom ha azért kiderül később hogy visszatekertek, akkor lehet feljelentést tenni nem?
Ezt azért meg lehet oldani:
1. Az új órát szervizben számlával cserélteted és nem fusiban.
2. Ha magad csinálod elrakod a régi órát, cseréről csinálsz pár fotót: “Így készült” címmel, és az autó eladásakor már a hirdetésben felhívod a figyelmet erre, ill. a szerződésben is rögzítitek, hogy az óta cserélve volt hiba miatt, az össz km ennyi és annyi.
Km buzériát én sose értettem, igaz mostani kocsim is a korához képest kevesett futott, de számlák megvannak visszamenőleg, azon kívül, lehet, hogy tekert, de az állapot megfelelő, és az ára is nagyon baráti volt, úgyh nem érdekel.
Van egy egyszerű képletem benzines esetbe évi 25e, dízel esetben 35-50e évi km-rel érdemes számolni. Ha ennél kevesebb van, akkor a számlák legyenek meg, ill legyen valami vezetve kocsi előéletéről. Ha nincs ilyen, akkor felejtős a kocsi. Csak tényleg a “magyar álom” kell a népnek és ha egy 8-10 éves kocsiban 200-300ekm van az már hulladék szerintük, pedig nem. Ezt nyugodtan állíthatom 2 Focus vásárlása után 236 és 242e km-rel lettek megvásárolva.
a kilóméter számláló nem feltétlen pörög az órával együtt jobban. Nekem jó 4-5 %-ot csal a sebességmérőm, a számlálóm viszont pontos, mint egy svájci óra. Már több, 1000 km feletti utam során egyeztettem, és mindig szinte kilométerre pontosan annyit számolt, amennyit a navi jósolt, pedig 4% csalás egy 1500 km-es etapon 60 km lenne. Tehát tudja az autó pontosan, hogy mennyit és mennyivel megyek, csak a sebességmérő van picit feljebb kalibrálva, hogy dagadjon a mellem, mikor átlépem a 220-at németben, ami a valóságban még 210 sincs… 🙂
Ellenben hallottam olyan autóról, aminek 10% körüli csalás van az órájában és a számlálójában is egyaránt. Ilyenkor hihetetlen az, hogy 150-es átlaggal 7,5 litert fogyaszt egy kis benzines – jaaa, hogy a valóságban 135-el ment, és a fogyasztás is 10%-kal magasabb, 8,3 lenne, ha 100 km-re számolnánk, nem 90-re. És kiderül, hogy nem takarékos az autó, hanem zabagép… 🙂
és mi van akkor ha órát kell cserélni? és tegyük fel az “új” óra kevesebbet/ többet mutat mint a valóság???
Tehát hazánkban igény van a tekerésre. A vásárlói igényeket pedig ki kell elégíteni! 🙂