Elemelkedő hátsó kerék, keresztbe csúszó 3 tonnás monstrum: íme a Range Rover Sport jávorszarvas-tesztje
Bár a sportosabbra faragott verzió jobban teljesített a hétköznapi Range Rovernél, ám ezt sem lehet sikernek nevezni, hiszen a 69 km/órás sebességnél lényegében szinte csak az említett Range Rover teljesített rosszabbul a kategória legújabb képviselői közül. Sokkal érdekesebb viszont, hogy teljesen másképp fulladtak kudarcba a próbálkozások:
amíg a Range Rover alulkormányzottsága teljes irányíthatatlanságba csapott át az első kísérletek során, addig a Range Rover Sport jóval kevésbé tolta az orrát. Bár a jobb hátsó kerék látványosan elemelkedett, az autót végül a 75 km/órás próbálkozásnál is sikerült visszakormányozni, csak épp későn és keresztbe csúszva érkezett meg a célzónába, ahol tehetetlen tekegolyóként tarolta végig a bójákat.
A tömegéhez képest egyáltalán nem teljesített rosszul, de ebben a versenyben ez csak kifogás
Konszolidáltabb sebességgel azonban kiszámíthatóbb és jóval stabilabb volt, 69 km/órával gond nélkül vette az akadályt, még akkor is, ha látványosan túlméretes erre a pályára. Ez a konkrét Range Rover Sport ugyanis sofőrrel együtt mérve 3,1 tonnával érkezett a tesztre, behajtott tükrökkel is meghaladja a 2 métert széltében, és pár centi híján 5 méter hosszú.
A probléma ezzel csak annyi, hogy nem csak a jávorszarvas-tesztpályát, hanem a közutakat is ennél kisebb autókra tervezték, így nem mentség a méret a bukásra, legfeljebb kifogás.
A tanulság tehát annyi, hogy a fényűző luxusban valóban páratlanok ezek az autók, és ezt az előnyüket teljes mértékben érdemes is kihasználnia annak, aki megengedhet magának egy ilyen gépet, ám a P510e változat 5,4 másodperces gyorsulási adatát és főképp a 242 km/órás végsebességét csak a magfelelő körülmények között, kellő elővigyázatossággal, a szabályokat betartva érdemes próbálgatni. Az alábbi videón jól látszik minden: megéri megnézni, ahogy a szlalom és a jávorszarvas-teszt során is megküzdenek a Range Rover Sporttal a spanyol kollégák.