Aktív és passzív biztonsági berendezések terén is rosszul áll a Lada Granta
A szovjet ipar forráshiánya az autógyártásra is rányomta a bélyegét, a vasfüggöny mögött készülő modellek mindig is lépéshátrányban voltak nyugati társaikkal szemben. A Szovjetunió felbomlása után már nem volt akadálya a nyugati tőkének, így a Dacia és a Lada is (egészen a közelmúltig) a Renault kezébe került. Az olcsó márkák sokat javultak a minőség és a fejlettség terén, ám a februárban kitört orosz-ukrán háború 30 évvel lökte vissza a Ladát.
A Granta gyökerei még a kilencvenes évekig nyúlnak vissza, nagyrészt az akkori Kalina műszaki megoldásit hordozza
A Renault kilépése után most indult újra a termelés, a friss Lada Granta Classic esetében szó szerint kell érteni a klasszikus jelzőt. Az alkatrészhiány miatt a Grantában egyetlen légzsák sincsen, de blokkolásgátlót (ABS) és menetstabilizátort (ESP) sem érdemes keresni, ahogy az övfeszítő is már csak egy emlék. A rádiót a vevőnek kell utólag pótolni, ha van rá igénye, a gyárban csupán négy hangszórót és a kábelezést építik be. Az extralista ezért nem teljesen üres, központi zár, fedélzeti számítógép, első elektromos ablakok és fűthető visszapillantó tükrök képzik az ellátmány részét.
Az átszámítva 4,5 millió forint nem szerény egy új, de a kilencvenes évek színvonalát teljesítő autóért, ennyi pénzért itthon egy 4-5 éves Skoda Octaviát is adnak
A Granta eddig Euro 5 besorolású motorral készült, mostantól viszont csak az Euro 2 normát teljesíti, ez a szabvány Európában 1996 és 2000 között élt. Az egyetlen elérhető erőforrás továbbra is 1,6 literes, a maximális teljesítmény 90 lóerő. A szerényebb ellátmány előnye az árcsökkenés, átszámítva körülbelül 650 ezer forinttal került lejjebb az indulóár, így már 4,5 millió forintért hazavihető egy új Granta.
“ennyiért már 4-5éves Skoda Octaviát adnak…”
🤣🤣🤣 (fojtatom) ami 4-5 év múlva 9-10éves bontószökevény lesz🤣🤣🤣
4-5éves autó 100de inkább 200ezer km el közel 5millát adni hát… Elég sajátságos hóbort… Pont 5 évesen kezd úgymond elb@szódni benne szinte minden. Meghát mégiscsak egy (kitudja hogy használt,mennyit vissza “tekert” km. és stb.. stb…) használt sz@r
Ezzel szemben a Lada már most bontószökevény, az első generációs Logan lebutítása xarul összeszerelve…
Ebben nem kell öt évet várni hogy minden elxaródjon, tudja azt gyárilag is…
De semmi baj, voltak olyan barmok 90 előtt nyugaton akiket meg lehetett etetni azzal hogy keleten jobb mert ott “nincs munkanélküliség”.
Aztán 90 után megtudtuk hogy azért ülünk nyakig az adósságban mert az eltársak fizettek egy csomó hülyének nyugaton akik terjesztették ezt a marhaságot…
Hát annyira szar a Lada Kalina például hogy exasszony kalinájában 520ezer km van…
Nekem a Nivában 290ezer km és köszöni szépen jól van 😉 jaaa és nem hétvégi autó és nem is: esőben nem használjuk mert megázik, napsütésben nem használjuk mert megsüti a nap,hidegben nem használjuk mert megfázik,csak tiszta ruhában ülünk bele mert piszkos lesz, vonóhorog sem azért van mert hogy legyen…😀
A másik… De pontosan így volt mindenkinek volt munkája! Jááááj ez az adósság duma… Kb:olyan szinten van mint a koronavírus… Mindenki meghal mennyi halott húúúhaaa aztán világszinten 7millió ember… Nade vissza térve (előbbit szemléltes végett írtam) tulajdonképpen azért kellett megtörténnie mert nyugaton hatalmas túltermelés volt és hogy ne dőljön be teljesen kellettek a csicska, rabszolga országok akiket meg lehet etetni…😉
A kommonizmus áldozatai valójában megmondom kik voltak: ügyvédek,mérnökök, igazgatók,naplopók,másokat kihasználók,nyerészkedők,zsiványok stb… Mert nem kerestek milliárokat mint most… Most egy átlag munkás fizetés:250ft (vagy annyi se…) Egy igazgató (min.) 4milló ft vagy jóval több (pl: győr Audi ig. 9m. ft… azért napjában 2x megb@ssza a titkárnőt…) Naszóval többek ezért (is) kellett megszűnni annak a világnak 😉
Hát persze. 500.000km egy pár éves kisautóban amivel a várost se tudod elhagyni. Na tudod kit hülyíts itt a marhaságaiddal…
Na látod… Itt is látszik a tudatlanságod😉 az autó:2006-os évjárat,1,6literes motor,2008-tól van nálunk 14250km-el vettük (úgy emlékszem rá mintha tegnap lett volna pedig 14 éve!!!) Ez még az “1” kalina valójában: Lada 1118
Miért ne lehetne elhagyni a várost? (Főleg hogy nem is városban lakukunk…😂😉) Ausztriában dolgozott évekig (nagyon közel lakunk az osztrák határhoz 😉) szölőben és általában 4-en mentek had ne mondjam milyen helyeken😉
Hozzáteszem én is mg.-ban dolgozom (Ö.cs.g-ben ez olyasmi mint a “kft”) ezért nekünk nem bohóckodni kell az autó😉 Többek között azért is vettem Nivát😉 úgy hogy kapják az “igét”rendesen az autók😉
Milyen “pár éves”? 😀 A 2000-es évek 2. felében is volt idehaza Kalina… Amúgy meg te nem hiszed el másoknak a km-állásokat, de mi vágjuk magunkat haptákba, amikor Mr. Dementia ecseteli, mennyi van a Volvójában meg az Alfájában… Elmész te a tudod, hova, te phaereg…
Na jó persze… 500.000 egy második autó Kalinában, legalább hitelesen hazudnál. Az évi 30-40.000km 15 éven át, nekem akkor sikerült ennyit beletenni egyszer, amikor egy évben havonta többször ingáztam egy 1200km-es úton (és fő családi autó volt mellette családi nyaralásokra, és a szomszéd országba jártunk közértbe).
Második autóként pedig végképp valószínűtlen… Amikor napi szinten ingáztunk egy 35km-es úton, akkor sem tudtunk 15.000km-nél többet beletenni a második autóba.
Légy szíves küldj már be egy képet a műszerfalról…
Már ne haragudj de neked nagyon nagy baj van a szövegértelmezéssel! Tehát még egy elmagyarázom: EXasszonynak annak idején 2008-ban januárban vettünk egy Kalinát amivel kijárt dolgozni a szölőbe Ausztriában ami tőlünk retunba (jaaa bocs te ez nem érted oda vissza 😀) 100-140 km (de volt hogy messzebb) az út attól függően hogy melyik földre kell menni.😉
Nekem van egy Nivám amit én használok a saját családi gazdaságomba amiben 290ezer km van. (Remélem hogy eddig érthető)
Niváról csinálok fényképet szívesen csak hogy ne nevezz hazugnak(bár mindenki magából indul ki…😉)
Amint említettem a kalina EX asszonyé tehát elválunk (nem vagyuk túl jóban mert elváltunk azért Ex érthető?😂) Tehát arról sajnos nem tudok fényképet csinálni
múgy Csalfa Rómeónak igaza van…
hát persze “retunba”. Tényleg nem értem. Ha próbálsz villogni idegen szavakkal akkor legalább ne égesd magad azzal hogy rosszul veszed át, mert pont az ellenkezőjét éred el…
Szóval tudod kit hülyíts itt. Égtelen marhaságokat szoktál ide írni de ez a szokásos szinten is túlmegy.
Várom a képet…
Neked van egy hatalmas csőlátásod ami társul egy hatalmas önelégültséggel (már bocs) kb: neked olyan a természeted mint a Hupikék törpikékben az Okoska törpnek…
Nade rátérve az autókra meg a km.-re valós amit állítok (miért hazudnék?🤔) Ide nem tudok (telóról szoktam használni) képet feltenni de ha küldesz e-mail címet vagy elmagyarázod hogy ide hogyan kell/lehet feltenni szívesen átküldöm!
És ha lehet űberelni a dolgokat (tudom ezt is hazugságnak fogod hinni 😉pedig nem az! ) Vettem egy Dacia Logant 1,0sce Access-t (full alap ami akkor 1999000ft volt+rádió+vonóhorog)még 2019 ápr.09.én (teljesen újan!) És most van benne 112ezer km!!! Na ezt add össze 😉😀 De mondom még egyszer hogy megértsd (mert az nem az erősséged) küldök róla képeket szívesen sőt még ha arra a szintre eljutok exasszonyal hogy beszélünk akkor a Kalináról is!
Hát, ha hozzájárulok a párterápiádhoz már nem kommenteltem hiába 🙂 . Próbáld a [email protected] ra.
Csalfa pedig akkor is hazudik ha kérdez…
Ezt most fejezd be. Rendszeresen letagadod a múltbéli állításaidat, aztán amikor belinkelem őket, lapítasz és eltűnsz. Ezt a jó szokásomat folytatom ezentúl is, hadd égjen a p*fád. Látod, a demens fajtád nem tudta, mi az a Merci Sprinter, most meg azon lepődtél meg, hogy a 2000-es években is kapható volt itthon újonnan a Kalina. Mi lesz a következő blamázsod? 😀
Nem öcsi, általában nem vagy képes felfogni alapvető dolgokat majd ezt a selejtes félreértelmezést megpróbálod beadni másoknak.
Aztán amikor előkerül a konkrét téma akkor kiderül megint hazudtál.
Gyanítom ez lesz a Sprintere is igaz, mert arról még régen blogoltam is 🙂 https://autossagok.blog.hu/2014/10/20/garazsomban_a_leggyorsabb_auto