Kilencedjére is piacvezető a Ford, elárulta idei titkait
Csokornyi hibridet és új SUV-okat is hoz idén a Ford
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha a teljes járműpiacot nézzük, hazánkban tavaly is a Ford érte el a legkomolyabb eredményt, piacvezető. Sok újdonságot ígér az idei évre is, most még V6-os és V8-as motorokkal is.
Zsinórban kilencedik éve piacvezető a Ford az összesített személyautó és kishaszonjármű eladások tekintetében. Tavaly ismét több mint 20 ezer (konkrétan 20.047) példányos eladással zárt, ezzel 903 példánnyal maradt el a 2008-as értékétől, egyben az egyetlen olyan márka volt, amelyik a bűvös húszezres szám fölé jutott tavaly. A teljes piac 12,1 százalékát, a személyautókénak 9,99%-át, míg a haszonjárművekének 26,85%-át tudhatja magáénak. Több haszonjárművet értékesített önmaga, mint a második és harmadik helyezett Fiat és Opel összesen, s az eladott 6102 haszonjármű a Ford Magyarország életében is rekord volt.
A Ford évértékelő sajtótájékoztatóján a puszta számok mellett számos érdekesség kiderült még. Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója például elmondta, hogy bár 38 értékesítési pontjuk szerényebb számú, mint egy-egy konkurenciájuké, ugyanakkor pont a kisebb hálózat miatt tudnak azok tagjai pénzügyileg sokkal stabilabbak lenni. Márkaszerviz egyébként összesen 50 helyen van az országban, s tavaly is volt olyan pont (Egerben és Siófokon), ahol a szerviz mellé márkakereskedés is épült.
A remek számokat tavaly is 10 új, vagy frissített modelljének köszönhette a Ford, valamint persze annak, hogy nem csak egy-egy szegmensben, hanem szinte mindben tudnak nagyon ütős ajánlatokat adni. Vezetők a Kugával a kompakt SUV kategóriában, a Transittal a haszonjárművek között. A tavalyi újdonságokról elmondható, hogy a már Európában gyártott, frissített EcoSport a B SUV szegmens második legnépszerűbb modelljeként végzett, de befutott a Fiesta Active és ST változata is, megújult a Mustang és a Transit/Tourneo Custom páros, valamint a Transit Connect és Courier is, a negyedik generációs Focus pedig rögtön ST-Line, Vignale és Active verziókkal is érkezett. Ugyanakkor az idei évre is bőségesen tartogatnak még újdonságokat.
Mielőtt azonban az idei év új Fordjaira rátérnénk, még néhány mondat a cégről, ami hazánkban közel 700 főt foglalkoztatva, s egyre több európai és globális feladatát innen ellátva rejtett autógyártóként van jelen. A társadalmi felelősségvállalás jegyében tavaly 6 úgynevezett demóautót adtak hazai középiskoláknak, hogy elősegítsék a szakemberképzést. A kereskedelmi forgalomba nem kerülő, de teljesen működő, s a legmodernebb biztonsági rendszerekkel is felszerelt autók kiváló lehetőséget adnak az elektronikák megismerésére és szervizelésük megtanulására is, ráadásul ehhez a Ford az oktatóknak képzést is ad szentendrei központjában. Ha ez nem lenne elég, a Ford tavaly is 328 fiatalnak adott ingyenes vezetéstechnikai képzést, ami annak tudatában igen fontos, hogy arányaiban pont a fiatalok okozzák a legtöbb balesetet.
Mivel készül az idei évre a Ford?
Elég sok mindennel! Tavasszal érkezik a Mustangból (is) ismert 2,3 literes turbómotor immár 280 lóerős változatával a Focus ST (ötajtósként és kombiként), valamint ismét lesz az ST-ből dízel is, a 2,0 literes, 190 lóerős EcoBlue TDCi, ami a Ford 8 fokozatú automata váltójával is kapható lesz. Már februárban kap egy faceliftet a Mondeo, ami minden korábbi pletykát cáfolva marad tehát a kínálatban, az eddig csakis négyajtósként létezett hibrid ráadásul kombiként is elérhető lesz.
A negyedik negyedévre valóságos SUV offenzívát ígér a Ford. Az Ecosport mellé érkezik egy teljesen új B szegmenses SUV, ami szintén Craiovában fog készülni, 1,0 literes EcoBoost motorral, 48 V-os hibridrendszerrel és az 1.5 TDCi dízellel is. Év végéig befut a teljesen új Kuga, ami a Focusból és a Fiesta ST-ből ismert 1,5 literes EcoBoost, a 2,0 literes EcoBlue TDCi motorok mellett egy 2,5 literes szívó benzinesen alapuló hibridet is ígér, de 48 V-os hibrid nála is elérhető lesz a 2.0 TDCi-hez. Ami viszont a Ford idei szó szerinti nagyágyúja lesz, az az új, Európába is áthozott Explorer, ami több mint 5 méteres hosszal, hétüléses utastérrel, 3,0 literes V6-os motorral és plug-in hybrid rendszerrel, 450 lóerővel, és 10 fokozatú automata váltóval jön. Ha a hazai szabályzás nem változik, még zöld rendszámra is jogosult lesz, hiszen 50 kilométeres (a limit kétszeresét jelentő) emissziómentes hatótávval várható.
Hogy a haszonjárművek körében idén is piacvezető maradjon a márka, ott is bőséggel tartogat újdonságokat. Elsőként az aktuális Fiesta Van verziója érkezik, majd májusban jön a Transit és a Tourneo Custom esetén az immár 185 lóerős 2.0 EcoBlue TDCi motor, 48 V-os hibridrendszerrel, a hátsókerék-hajtású változatokhoz elérhetővé válik a 10 fokozatú automata váltó, szeptemberben pedig befut az 1.0 EcoBoost benzinesen alapuló plug-in hybrid, 50 kilométeres emissziómentes hatótávval. Jön a szegmensében az eladások közel 50 százalékát eddig is vivő Ranger pick-up Raptor változata - 213 lóerős biturbó dízellel, 10 fokozatú automata váltóval, sok egyéb mellett 5 centivel növelt hasmagassággal, szélesített nyomtávval, 2 mm vastag haspáncéllal és 10 fokozatú automata váltóval.
Van persze rossz hír is: a tavaly a személyautóknál bevezetett, az új mérési norma szerinti Euro 6.2 emissziós szabvány bevezetése a haszonjárműveknél idén szeptemberben esedékes, így a típusbizonyítványoknál hasonló elhavazás és mizéria várható idén is. Bőven lesz dolga a gyártóknak és az NKH-nak. Előbbiek ráadásul már most készülhetnek a 2021-től az EU-ban előírt - nagyjából teljesíthetetlen - 95 g/km CO2 emissziós flottaátlagra, aminek nem teljesítése esetén autónként és grammonként 95 eurós bírságot lesznek kénytelenek befizetni bírságként. Ezért jön a sok-sok hibrid, de tervben van egy új kompakt villanyautó is a Fordnál, ami azonban leghamarabb jövőre várható csak. Egyelőre nincs kimondva, s az egyik idei újdonság épp a Mustang Bullit, de kérdőjeles, hogy a rajongott V8-as motorok (aminek részint köszönheti a Mustang a sportautók szegmensének első helyét...) meddig maradhatnak. Idén azonban még vannak, a Ford sajtótájékoztatóján már hazai rendszámmal pózolt egy Bullit, amit persze reméljük, hogy mihamarabb meg is kaparinthatunk.
Újra Európába jön az Explorer? Nem találtam erről még külföldi cikket sem, de ez nagyon jó hír és kíváncsivá is tett. Jöjjön minél több amerikai Ford az öreg kontinensre!
Kilencedjére is piacvezető itthon, gratulálok a nagyszerű teljesítményhez. Még egy titkot elárulhatnának, MAGYAR menü mikor lesz az autókban???
A sikeressége miatt nincs magyar nyelv! Szarnak rá, így is megveszik az emberek, köztük én is! A kötelező szervizeknél meg lehúznak egy valag pénzzel a semmiért. Másfél óraig lógott az autóm az emelőn, szerelő sem volt a környékén. Szoftvert nem frissítenek, még az olajcsere periódust sem nullázzák.
Akkor ez elég érdekes hozzáállás részükről, pont azt a piacot büntetik, ahol a legsikeresebbek, azokat az embereket carják le, akik bizalmat szavaznak az autóiknak. Úgy tudom, Európában csak nálunk piacvezetők, de Angliában is elég sikeresek. Javaslom a Fordnak, hogy szüntesse be az Angol nyelv elérhetőségét is!
Ennyit a KUGA-ról: http://prntscr.com/m46hvv
Vajon ennek a darabszámnak milyen része ment külfödre gyors rendszámozás és kivonás után? 20% vagy 30%? A közeli Ford szalonba hetente jönnek a trélerek és viszik külföldre az autókat, sokszor már az út szélére pakolják a Kugákat mert a parkolóban nem fér el a rengeteg exportos autó.