Állítólag az utasok és a sofőrök sem fogják érezni a 9 fokozatú ZF automata kapcsolásait
Az automataváltók fokozatszámait már szinte csak az autó-fanatikusok követik. Manuális váltóból természetesen nincs tömeggyártásban 6 fokozatúnál komolyabb, ám az automaták terén ma már szinte a kötelező minimum a 6 sebesség. A komolyabb dupla kuplungosok már 7, egyes bolygóműves automaták pedig 8 fokozattal készülnek. Eddig utóbbi volt a csúcs, ám a 8 fokozatú automatákkal már kellő tapasztalattal rendelkező ZF bejelentette, Dél-Karolinában hamarosan megnyíló új üzemében élvonalbeli, 9 fokozatú automatákat fog gyártani. Ezek a mostaniaknál gyorsabb, akár több fokozatot átugró kapcsolás esetén is rántásmentesek lesznek és hosszú végáttételükkel természetesen a fogyasztást is apasztják majd. Az első 9 fokozatú váltókat hosszában épített motoros, első és hátsókerék-hajtású modellekhez szerelik majd. Lehet találgatni, hogy mely modellbe kerülhet be elsőként, nem lennénk meglepődve, ha a 8 fokozatút eddig is alkalmazó Audi
csapna le elsőként az újdonságra.