Kilencből két autót alig értékeltek a törésteszten
A Fiat Panda egyetlen csillagot sem kapott az Euro NCAP legújabb töréstesztjén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét összetört kilenc új autót az Euro NCAP, az eredmény pedig két autónál egészen meglepő, a Fiat-Chrysler csoport két autója került kellemetlen helyzetbe.
Változó, hogy éppen mennyi új autó friss törésteszt eredményeit publikálja egyszerre az Euro NCAP, a legfirssebb csomagban most kilenc autó szerepel. Audi Q3 , BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-PACE, Peugeot 508, Volvo V60, Volvo S60, Jeep Wrangler, és a már igencsak régi modellnek számító Fiat Panda szerepelt. Fontos először a két utóbbi modellre koncentrálnunk, ugyanis az FCA két modellje alaposan leszerepelt a törésteszten. A Panda egyetlen csillagot sem kapott, ugyanis amellett, hogy semmiféle vezetéstámogató biztonsági rendszert nem kap, felnőtt és gyermek utasvédelme is igencsak gyenge. Legutoljára 2011-ben vizsgálták az alapmodellt, az akkori értékelési rendszer szerint még négy csillagot érdemelt.
Az alapjaiban újratervezett Jeep Wrangler csupán egyetlen csillagot kapott, ugyanis a létravázas felépítésű hagyományőrző modell szintén nem rendelkezik érdemi vezetéstámogatóval alapáron. Sávelhagyásra csak figyelmeztetni tud és az egyetlen aktív segéd a sebességkorlátozó berendezés. Michiel van Ratingen, az Euro NCAP elnöke szerint mélységesen elszomorító, hogy egy 2018-ban friss fejlesztésként piacra kerülő vadonatúj modellben még vészfék-asszisztens sincs. A lehajtható szélvédős és lecsupaszítható karosszériás modell felnőtt utasvédelme is csak 50%-os, gyermek utasvédelme ennél kevesebb, így összértékelésnél csak egy csillagot kapott, míg az alvázas felépítményűek kategóriájában nem ritka az ötcsillagos eredmény.
Az Euro NCAP legfrissebb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2018 eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Baleset-elkerülő rendszerek | |
Audi Q3 | 5 csillag | 95% | 86% | 76% | 85% |
BMW X5 | 5 csillag | 89% | 86% | 75% | 75% |
Fiat Panda | 0 csillag | 45% | 16% | 47% | 7% |
Hyundai Santa Fe | 5 csillag | 94% | 88% | 67% | 76% |
Jaguar I-PACE | 5 csillag | 91% | 81% | 73% | 81% |
Jeep Wrangler | 1 csillag | 50% | 69% | 49% | 32% |
Peugeot 508 | 5 csillag | 96% | 86% | 71% | 79% |
Volvo S60 | 5 csillag | 91% | 81% | 58% | 68% |
Volvo V60 | 5 csillag | 96% | 84% | 74% | 76% |
Minden további modell ötcsillagos eredménnyel végzett, ám ezeknél is akadtak kérdéses problémák. A Hyundai Santa Fe esetében a tetőablakkal szerelt függönylégzsákos kiviteleknél találtak kifogásolható problémát, miszerint ebben az esetben a függönylégzsák kiszakadhat ütközéskori aktiválódásakor. A Hyundai felől már meg is érkezett a válasz erre a problémára, megváltoztatják a légzsákok rögzítési pontjait, így a töréstest után készülő példányokon már nem lesz probléma, a sorozat elején készült példányokra pedig visszahívást hirdetnek. A BMW X5-nél szintén légzsákproblémát találtak, ahogy korábban az 5-ös limuzinnál, úgy itt is az egyik térdlégzsákkal volt probléma, ám ezek a modellek temérdek aktív vezetéstámogató rendszerük miatt kiérdemelték az öt csillagot.
Na ismét van miért fröcsögniük az olasz autó gyűlölőknek. Igazából nem is értem hogy miért kellett egy több éve tervezett autót ismét a falnak csapni!? Szerintem nemcsak a Fiat modelljei szerepelnének le ilyenkor hanem a többi gyártó típusai. Ha ez célzás a Fiatnak (gyanítom hogy erről van szó) az Euro NCAP részéről, akkor elég érdekesen csinálják. Ha jól gondolom a Fiatnál a leghosszabb egy típusnak a modellciklusa (pl. a Puntoé ami ugye ősszel köszönt el tőlünk sajnos).
Biztos vagyok benne hogy:
1. vagy készül a Panda utód az olaszok boszorkánykonyhájában.
2. vagy reagálnak a kritikára és ellátják a szükséges eszközökkel hogy újra „EU-konform” legyen.
Azért arra kíváncsi lennék miért az 500-ast tesztelték!?
Azért csapták a falhoz, mert Pandát a mai napig lehet kapni (ahogy az általad említett Puntot is lehetett pár hónappal ezelőttig rendelni, de biztos hogy akad készleten nullkilométeres is a szalonokban).
A Hunyadi Santa Fe-t is megtörték, kiderült, baj van, át kellett tervezni.
Én nem látnék bele összeesküvést, egyszerűen 10 év alatt ennyit változott a kritériumrendszer. Többször előfordult már, hogy a vezetéstámogató-rendszerek hiánya miatt kapott kevés pontot több modell is, ezért teszi bele szinte minden cég az új/emiatt átdolgozott modelljeibe gazdaságosan azt amit csak tud, mert sokan a csillagok alapján is választanak autót.
És ha Punto: 3.5 millió körül volt az ára a végén, nagyjából annyi, mint egy minden szirszarral felszerelt új Swift. 10+ éves technikát, aminek szinte semmilyen fejlesztési költsége nem volt az elmúlt években, akár adhatták volna olcsóbban is, mondjuk a tegnap bemutatott Dacia Sandero árán (vicces, meg a Dacia is modernebb autó volt egy Puntonál, és 2.8 körül el lehet hozni egy viszonylag nem fapadost belőle)
Kicsit úgy érzem, hogy túltolták a szabályokat az Euro NCAP-nél. Értem én, hogy fontosak a balesetmegelőző rendszerek, plusz a korábbi pontozási metódusban mindenki 4-5 csillagot kapott, de ez túlzás.
Ami a Pandánál kimaradt: nincs „Aktív motorháztető” rendszer; nincs automatikus vészfék rendszer – gyalogos, biciklis, stb (nem ABS); nincs sebesség támogató, és nincs sávelhagyó rendszer. Ezt meg merem kockáztatni, hogy a jelenlegi futó autók 97% nincs! 3 éves az autóm és ezekből egyik rendszer sincs benne, mert feláras lett volna, ha volt is… Akkor rossz az autóm??? (nem Fiat)
Véleményem szerint nem kell összehasonlítani és 8-10 milliós autót, amiben ez mind alapfelszereltség és egy alapverziós autót, ahol pont a költségcsökkentés a szempont.
Amit elfogadok, hogy a Panda régóta van a piacon. A videók alapján a Vezető feje az ütközés után a B oszloppal is találkozik. Ez szerencsétlen, valószínűleg egy függönylégzsák segített volna rajta. A Gyerekvédelem nem túl erős, mert a gyerek feje a visszaeséskor nem a fejtámlára érkezett.
Viszont a kaszni nem deformálódott. A kormány nem állt bele a vezetőbe. A pedálok nem ütötték meg a vezető lábát. Az autó orra annyit deformálódott, amennyit szabad volt, hogy elnyelje az ütközési energiát.
Ebből kiindulva kellően pontatlan a pontozó rendszer. Fontosak a vezetés támogató rendszerek, de azokkal még nem váltom meg a világot. Azokkal is fel tudok kenődni a falra gond nélkül… A Passzív biztonságban szerintem megfelelő a Panda és nem 0 csillagot ér.
Nem tudom, hogy a többi „A osztályos” autó milyen eredménnyel zárta volna a tesztet a mostani pontozással. Másrészről a hírek szerint lesz változás. A VW az egyetlen, ami a „futottak még kategóriába” belefér az eredményei alapján, de az ő jövője sem biztos teljesen. A PSA-Toyota szövetsége sem fog új C1-108-Aygo készíteni. A Citroen-Peugeot-Opel oldalon talán tovább vihetnék ezt az ágat, de a PSA pont a kis Opeleket szántja be: Adam, Karl.
Igazság az hogy ez a töréstesztesdi egy baromság emberek hülyítése semmi más. Nincs két egyforma baleset egyrészt másrészt ha 80km/h felett garambolozik az ember úgysem bírja ki a szervezet hiába van 25db légzsák meg mindenféle f.szság… Ha meg valaki 30,40,50km/h-val ütközik nem hal bele…