Kilenc autót küldött falnak az Euro NCAP
Újabb autókat törtek, kilencből hét modell öt csillaggal végzett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az új Ford Fiesta öt csillagot ért el a törésteszten, de a Mazda CX-5, a Renault Koleos és az Opel Grandland X is maximálisat kapott. Az Opel villanyautója viszont csupán négyet ért el.
Ismét több modellt vizsgált az Euro NCAP, amik között meglepő eredmények is születtek. Összesen kilenc autót, köztük két modellt kétféle felszereltségben küldtek falnak, oszlopnak, az új Ford Fiesta az Ibizát követően idén a második kisautó, amelyik kérdés nélkül 5 csillagot kapott. Az új Kia Rio is elérte ezt az eredményt, ám csak a felárért kapható biztonsági extrákkal szerelt változatával, alapkivitelben csupán 3 csillagot ért el. Az apró Picanto szintén csak hármat kapott alapból, annak jobban felszerelt kivitele viszont már négyet, ami a miniautók között dicséretes.
Az Euro NCAP legújabb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2017 eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Baleset-elkerülő rendszerek | |
Ford Fiesta | 5 csillag | 87% | 84% | 64% | 60% |
Jeep Compass | 5 csillag | 90% | 83% | 64% | 59% |
Kia Picanto | 3 csillag | 79% | 64% | 54% | 25% |
Kia Picanto* | 4 csillag | 87% | 64% | 54% | 47% |
Kia Rio | 3 csillag | 85% | 84% | 62% | 25% |
Kia Rio* | 5 csillag | 93% | 84% | 71% | 59% |
Mazda CX-5 | 5 csillag | 95% | 80% | 78% | 59% |
Mercedes-Benz C-osztály Cabriolet | 5 csillag | 89% | 79% | 66% | 53% |
Opel Ampera-e | 4 csillag | 82% | 73% | 75% | 72% |
Opel Grandland X | 5 csillag | 84% | 87% | 63% | 60% |
Renault Koleos | 5 csillag | 90% | 79% | 62% | 75% |
A Jeep Compass, a Mazda CX-5, az Opel Grandland X és a Renault Koleos szintén öt csillaggal vizsgázott, ahogy a Mercedes C-osztály kabriója is, ám utóbbinál a hátsó sorban ülő 10 éves gyermeket szimuláló bábú szerzett sérüléseket oldalsó ütközésnél a tetőszerkezettől, ám nem súlyosakat. Mivel az Opel villanyautója, az Ampera-e Európa több országában is elérhető már, ezért vizsgálták azt is. Csupán négy csillagot szerzett, mivel a hátsó sor biztonsági övei nem rendelkeznek, és nem is rendelhetőek előfeszítéssel, ami több esetben is komoly sérülésektől védhetné meg a hátsó utasokat.
A kommented kb minden eleme totális marhaság.
Nagyon ritkán ütköznek 100-zal, (pl ha bealszk a sofőr) És ott az eredmény garantált is. Ezért nem is nagyon végeznek rendszeresen ilyen tesztet.
Igen, sokan gondolják ezt. Persze nem mindegy hogy mi-mivel ütközik (lásd smart vs S600 mercedes crash tesztjét, ahol a smart egyszerűen „lepattant”), meg sokan gondolják, hogy elég ha „benne van az anyag”, minél nagyobb annál biztonságosabb (régi Ford F150, Opel Frontera stb. anno mégis leszerepelt)… És azt azért ne feledd, hogy ezekből a 4-5 csillagos autókból egy városi baleset esetén kiszállnak az emberek! sőt ha a féket taposva gázolsz gyalogost (ezt szimulálja a 40-es tempós euroncap teszt) akkor az is megmarad (nem csapja szét a fejét a motorháztető meg a szélvédő), hordágyon viszik el és nem zsákban.
Ha jelenlegi forgalom harminc évvel ezelőtti autókkal zajlana biztos többszöröse lenne a súlyos és halálos áldozatok száma mint most (tehát csak ér valamit ez a sok biztonsági fejlesztés)
Nekem az a véleményem hogy a töréstesztnek semmi értelme sincs. A valós balesetek kb.:85%-a nem 50-60km/h sebességnél történik hanem min.:100km/km-h vagy felette… Meg hát az sem mindegy mivel karambolozik az ember… Tulajdonképpen néphülyítés az egész…
És miért nem?
Pont ezért írtam, hogy egy bizonyos méret alatt nincs értelme az európai piacra szánt modellekkel bíbelődni, viszont egy amerikai modellel annyira esélytelenné válik a márka, hogy már akkor sincs értelme piacon tartani, ha amúgy más piacok miatt megvan a modell…
Ráadásul a Brexit miatt most nagyon inog a swindoni gyár, pedig a Honda szinte mindet erre tett fel (kivéve a „csóró” Civic, ami a törököknél észül).
A GM-nek nincs JELENLEG annyi gondja az európai kapacitással mint a Hondának. Valamitől kegyetlenül betojhattak…
Hondának sokkal jobban fáj a Brexit mint a GM-nek, az Opel eladás sokkal macerásabb volt mint első
Az új Civic 4 csillaga elég volt ahhoz, hogy baljós próféciákkal kápráztass el minket a Honda jövőjével kapcsolatban. Most újra itt egy 4 csillagos törésteszt, ezúttal egy GM-által fejlesztett autótól. Számukra is közel a vég? Mit mutat az üveggömböd?:)))
Annak itt most semmi jelentősége, hogy a PSA-hoz került az Opel.
Ez most nem értem hogy jött elő, de ha már itt tartunk, hogy is van jelen a GM a kontinensen a nyár óta?
Zöldike mindjárt jön az eszetlen konteóival: „4 csillag!? Nem is értem, hogy a GM miért nem dőlt még be…” :)))