Kikerüli a gyalogost az új nagy Lexus
Semlegesíti a zajokat, és még a gyalogosokat is kikerüli a legnagyobb Lexus új generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett az új Lexus LS, szétcsúszott formaterve alacsonyabb autót rejt elődjénél, valamint a legnagyobb head-up displayt és zajszűrő generátor jóvoltából síri csöndes utasteret.
Több mint merész a formaterv, megosztó, de végletekig látványos. Elődjénél alacsonyabb minden irányban, hosszban viszont a nyújtott 7-es BMW-vel vetekszik
Külsőre nem hozott nagy meglepetést az új Lexus LS, azt a vonalat vitték tovább, ami az utóbbi időben bejött nekik - ez persze gyökeres újítás az eddigi LS-hez képest. A predátor száj elég megosztó, de sokakat megvettek vele, a szétcsúszott első fényszórók az IS-en debütáltaktól eltérőek, de hasonlóan extrém megjelenésűek. A fazon kicsit kupés, de inkább egy komolyan nyújtott szedán megjelenése van, a sziluett változása főként annak köszönhető, hogy a tető 1,5 centivel, a motorháztető 3-mal, a csomagtartó 4 centivel van alacsonyabban az elődnél. Hossza vetekszik a nyújtott 7-es BMW-vel (5235 mm), ahogy tengelytávja is (3125 mm) szélessége pedig kereken 1,9 méter.
A fedélzet teljes ellentéte a külsőnek, az eddigieknél talán jobb az összhang. Vezetéstámogató rendszerekből rengeteg akad, az új LS például a világ legnagyobb head-up kijelzőjét kínálja, 24 colon már filmet is kellemes nézni
Új motort is hozott az új Lexus, a hosszú motorháztető alatt a Toyota Forma-1-es technológiáján alapuló duplaturbós V6-os benzines dolgozik egy 10(!) fokozatú automatikus váltóval támogatva. Teljesítményére azt ígérik, hozza egy V8-as szintjét, de magas fogyasztás és kellemetlen vibráció nélkül. A kipufogót úgy hangolták, hogy a lehető legkevesebb hangot adja ki magából, olyan frekvencián szóljon, ami még nem zavaró. A motor teljesítménye bődületes, 415 lóerő és 600 Nm nyomaték leadására képes, 0-60 mérföld/órára 4,5 másodperc alatt gyorsul a sima hátsókerekes változat. Az új GA-L nevű platformra építkező LS a márka eddigi legmerevebb autóját hozta, a VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) elektronikus stabilitás szabályzó rendszerrel karöltve nedves, vagy akár jeges felületen is minden eddigi Lexusnál biztosabb vezethetőséget ígér.
Az LS 500 hajtásáról egy friss fejlesztésű duplaturbós V6-os benzines motor gondoskodik. 10 fokozatú automataváltót csatoltak hozzá, teljesítménye 415 lóerő
Ami a hangokat illeti, a beltér hangulatáért a Mark Levinson hifi a felelős, ami amellett, hogy csodás zenei hangzást ad, a beszűrődő zajok kioltásáért is felelős. Egy érzékelő segítségével a beszűrődő hang frekvenciáit kioltó, nem hallható frekvencián szól, így a korábbiaknál csendesebbnek hat az utastér. Az új Lexus LS a márka szerint a világ legnagyobb head-up kijelzőjét kínálja, 24 colos monitor vetít a szélvédőre értékes információkat. Talán az egyik legfontosabb extra viszont a vezetéstámogató rendszereket erősíti. Az LS képes felismerni az úttesten áthaladó, vagy csak álló gyalogost, és nem csak állóra fékezni, akár kikerülni is képes.
Az új LS nem csak formájával gurít nagyot, gyalogosfelismerő rendszere segítségével nem csak vészfékezni képes, akár ki is kerüli a baleset elkerülése érdekében
okosok itt vannak………..
” Az új Lexus LS a márka szerint a világ legnagyobb head-up kijelzőjét kínálja, 24 colos monitor vetít a szélvédőre értékes információkat. ” Nézzétek már meg mekkora egy 24 colos monitor képátlója és az vajon hogy fér el a műszerfaltetején fektetve szélvédő előtt ?
24 col az 60,90 cm átmérőben … nem inkább az lehet hogy olyan a HUD vetített képe mint ha a vezető ülésből egy 24 colos monitort néznénk ?
Nekem is az Infiniti q70 jutott eszembe mikor oldalról megnéztem a képeket . A belső hát hogy is mondjam azokkal a forgó kapcsolókkal a műszerfal tetején érdekes … mind ha 2 szarva lenne . V6 os motor a Németek V8-ával szemben ami annyiba kerül mint a predigrében erősebb v8 hmmm hát nem tudom … A hátsó lámpa lelógó műanyag betéte ajajjj … egy igazi formai bravúr …
Ez egy infiniti predator orral. Mercedes „khm” ihlette belsővel. Az alsó (hátulról 3/4-es) kép alapján a hyundai vagy Mazda is lehetne.
Ha nem is VW-i mélységben de érezhető az alkatói válság a japánok formatervezési részlegén. Okés hogy japánban sem nő minden bokorban egy Shiro Nakamura, de nem tudnának valahonnan szerezni egy tehetséges formatervért felelős vezérembert?
Már az előző generációk is a végtelen kifinomultságukkal tűntek ki kategóriatársaik közül, igazából nem tudom, min tudtak még „reszelgetni” a Lexus mérnökei. És ez a most futó Lexus-stílusirányzat szerintem ennél az autónál lett „kerek egész”. Nagyon bejön.