Hét futamon három dobogó - ez a Mini eddigi - nem rossz - mérlege a WRC-ben. Annak idején a Hyundai, a SEAT, a Skoda vagy a Suzuki közel nem nyújtott ilyen kiváló teljesítményt kezdőként, sőt egyáltalán nem
Marad a Mini a WRC-ben, a szurkolók számára ez a lényeg. Viszont a háttér finoman fogalmazva is fortyogó üstös. A Mini ugye tavaly mutatkozott be a ralielitben, s rögvest bizonyította gyorsaságát. Aztán úgy volt, hogy idén már teljes programot fut Prodrive-os üzemeltetéssel, de a monacói nyitány előtt kiderült, hogy a
bajoroknál sincs kolbászból a kerítés. Meeke-et a kispadra ültették, maradt Sordo, s a szomorú tény, hogy a másik gyári (Countryman) John Cooper Works WRC-t futamról futamra kiadják egy tehetős brigádnak. A
Montén amúgy Campana élt is a lehetőséggel, és a hetedik helyen végzett. Sordo másodikként zárt.
Ezt követően pletykálták, hogy a kiváló eredmények ellenére is bezárhatják a boltot, végül (?) hételeji információ, hogy a Mini, pontosabban a BMW Group hivatalosan is elkötelezte magát a ralizás mellett. 2018-ig. Csak a Prodrive szerepét átveszi a Motosport Italia, s utóbbi WRC Team Mini Portugal nevű csapata vesz majd részt a hátralévő 12 vb-versenyen, mint gyári alakulat. A Prodrive - gyári támogatású - privátként folytatja.
Csütörtöktől vasárnapig Svédországban meglátjuk, melyik Mini hogyan virít, következik a szezon második versenye havon, szöges gumikon, félelmetes tempóban.