Ismét magasabb prioritást élvez a belső égésű motor a stuttgarti fejlesztések mezőnyében
Túlságosan ambiciózus elektrifikációs célokat határozott meg a Mercedes-Benz, így most újragondolták a terveket és rengeteg pénzt ölnek a belső égésű motorok fejlesztésébe. Ola Källenius vezérigazgató a német Wirtschaftswochénak adott interjújában elárulta, hogy a jelenlegi terveik szerint a belsőégésű motorok bőven túl fogják élni 2030-at, így komoly munkát kell tenni abba, hogy hosszú távon megfelejenek az erőforrások a vásárlóknak és a szigorú környezetvédelmi szabályozásoknak egyaránt. Bár pontos számok nem derültek ki, annyi biztos, hogy csak ebben az évben 14 milliárd eurót ítélt oda a gyártó a személyautó-részlegének, amelyből többet költenek a belsőégésű motorok fejlesztésére, mint az elektrifikációra és a digitalizációra.
Azt is elismerte, hogy a hagyományos motorokra szánt összeg jóval több, mint amit eredetileg terveztek.
Példának Källenius az S-osztály 2026-ban esedékes frissítését hozta fel, amelynél csak a motorok fejlesztésére többet költöttek, mint amennyit általában egy teljes frissítésre szoktak. Amennyiben a vállalat 2028 után is versenyképes kíván maradni a Kínában és Európában is érvénybe lépő emissziós követelések mellett, úgy nem lassíthatnak ezen a téren. Ennek ellenére fontos megjegyezni, hogy Källenius nem új motorok fejlesztéséről, hanem a már meglévő erőforrások továbbgondolásáról beszélt, illetve azt is elmondta, hogy valamilyen mértékig mindenképp villanyosítaniuk kell a hajtásláncokat, ami több hibrid modellt jelez előre.
Valóban készül új, méregdrága EQ platform
Három éve azt ígérte a gyártó, hogy 2025-re az eladásaik felét zöld rendszámos modellek teszik majd ki, nyilván érzik ők is, hogy nem az eredeti terv szerint haladnak a dolgok. Éppen ezért az új elképzelésükben ezt a határidőt 2030-ra tolták ki, ám a 2040-re tervezett karbonsemlegességből nem adtak lejjebb. Az EQ modellek terén sem vesz tehát vissza a Mercedes-Benz, Källenius egyértelműen cáfolta, hogy abbahagyták volna az új elektromos platform fejlesztését, illetve a tervezett akkumulátorgyáraik is fel fognak épülni, még ha valamivel később is. Azt is elárulta, hogy valóban kísérleteztek kéthengeres, 1,0 literes hatótávnövelő motorral az EQS-ben, ám ezt a tervet már régen elvetették.
A kínaiakkal való együttműködést azonban nem tagadta a cégvezető.
A Volvót is tulajdonló Geely és a Mercedes-Benz valóban megállapodást kötött, hogy közösen fejlesszenek olyan hibrid hajtásláncokat, amelyek a svéd és a stuttgarti modellek orrában egyaránt megjelenhetnek a jövőben. Mindez független a Geely és a Renault hasonló megállapodásától, elméletileg nem egy újabb Mercedes-Renault motorcsalád készül. Az elektromos hajtáslánc komponensei mellett a hajtásért felelős, illetve a hatótávnövelő generátorként alkalmazott belsőégésű motorok fejlesztése is az új megállapodás részét képezik.
A jövőben a franciák helyett a kínaiakkal fejleszt közösen a Mercedes-Benz