Kihátrál a villanystratégiából és Kínával szövetkezik a Mercedes
Ismét rengeteg pénzt öl a Mercedes-Benz a benzinmotorok fejlesztésébe
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újra kellett gondolnia az elektromos stratégiáját a német prémiumgyártónak: mutatjuk, hogy mire jutott, és milyen irányba halad tovább a Mercedes-Benz!
Azt is elismerte, hogy a hagyományos motorokra szánt összeg jóval több, mint amit eredetileg terveztek.
Példának Källenius az S-osztály 2026-ban esedékes frissítését hozta fel, amelynél csak a motorok fejlesztésére többet költöttek, mint amennyit általában egy teljes frissítésre szoktak. Amennyiben a vállalat 2028 után is versenyképes kíván maradni a Kínában és Európában is érvénybe lépő emissziós követelések mellett, úgy nem lassíthatnak ezen a téren. Ennek ellenére fontos megjegyezni, hogy Källenius nem új motorok fejlesztéséről, hanem a már meglévő erőforrások továbbgondolásáról beszélt, illetve azt is elmondta, hogy valamilyen mértékig mindenképp villanyosítaniuk kell a hajtásláncokat, ami több hibrid modellt jelez előre.A kínaiakkal való együttműködést azonban nem tagadta a cégvezető.
A Volvót is tulajdonló Geely és a Mercedes-Benz valóban megállapodást kötött, hogy közösen fejlesszenek olyan hibrid hajtásláncokat, amelyek a svéd és a stuttgarti modellek orrában egyaránt megjelenhetnek a jövőben. Mindez független a Geely és a Renault hasonló megállapodásától, elméletileg nem egy újabb Mercedes-Renault motorcsalád készül. Az elektromos hajtáslánc komponensei mellett a hajtásért felelős, illetve a hatótávnövelő generátorként alkalmazott belsőégésű motorok fejlesztése is az új megállapodás részét képezik.