Kifakadt a kirúgott mérnök: a Ferrari vezetői fogalmatlanok
F1: miért ilyen béna a Ferrari? És jön Spa
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Forma-1 visszatér a nyári szabiról, s a magyar szuperfutam után Spában száguld. Vagy bénázik, mint a Ferrari. De miért is béna a Ferrari?
Luca Marmorini kitálalt. Ő volt a Ferrari motorfejlesztői főnöke, de a csapatvezető-váltáskor az új seprő Marco Mattiacci kb. azonnal kirúgta signore Marmorinit és stábját hibáztatva azért, hogy az F14 T ennyire gyenge. Viszont signore Marmorini azt mondja, hogy az idei F1-autó főtervezője, Nikolasz Tombazisz baltázta el a dolgot, amikor kompakt, pici motort, pontosabban hibrid hajtóművet kért pici hűtővel, mondván a kalkulált erővesztést majd aerodinamikai fölénnyel kompenzálják... És mi történt? A Mercedes meg a Renault izmosabb motort épített, aeróval pedig semmire nem megy a Ferrari.
Az a Ferrari, amely 11 versenyt követően alig 142 ponttal a harmadik - fényévekre a Mercedestől, de a Red Bull-Renault-tól is messze lemaradva, s ott a nyakában a Mercedes-motoros Williams 135 egységgel. Luca di Montezemolo, a maranellóiak elnöke szerint mindenesetre jó úton járnak, Enzo Ferrari büszke lenne a csapatra, stb. A lapátra tett Marmorini közben azt is elmesélte egy interjú során, hogy Mattiaccival három hónap alatt kemény kétszer találkozott: egyszer az új főnök bemutatásakor, másodjára és végül meg akkor, amikor az új főnök kirúgta őt. A kipenderített szakember szerint a Ferrarit tapasztalatlan vezetők irányítják, és roppant sajnálja azokat a jó mérnököket, akik maradtak, s demoralizáltan ügyködnek az impotens vezetés igájában.
Ezzel párhuzamosan ugye nemrég derült ki, hogy a legtöbbet a Ferrari fizeti a pilótáinak, és nem ám csak a gyenge autóból rendre a maximumot kipréselő Alonso keres a legjobban, hanem az a Räikkönen is, aki bár bizonyítottan az egyik legzseniálisabb, leggyorsabb versenyző, ellenben ferraris visszatérése óta csak szenved, de rútul.
Mire megy a Ferrari a szezon "második félidejében"? Meglátjuk, folytatás a legutóbbi pazar Magyar Nagydíj és a nyári vakáció után Belgiumban, Spában. Spa-Francorchamps hosszú egyeneseiben a motorerő hiánya tuti visszaüt, fordítva a megközelítésen a Mercedes és a Williams-Mercedes számít a futam esélyesének. A bilit signore Marmorinihez hasonlóan az időjárás boríthatja - a jósok esős spái hétvégét jövendölnek. Időmérő szombaton 14, futam vasárnap 14 órakor.