Kétségkívül az általunk is próbált A110 S a leginkább pályára termett
2017 decemberében mutatta be első körben az A110 Première Editiont a Renault égisze alatt futó Alpine, majd 2021 frissítették a kínálatot az A110 Légende GT-vel. Nemrég a franciák lerántották a leplet az új modellpalettáról is, mely három különböző A110-et is tartalmaz. Név szerint az A110-et, az A110 GT-t és az A110 S-t. Mindhárom verziót egyedi karakterisztikával látta el az Alpine, és az összes verzió egy 1,8-as, 4 hengeres turbómotort kapott, valamint egy 7 fokozatú, duplakuplungos Getrag sebváltót. Emellett a beltérben is érdekes újdonságok fedezhetőek fel. Az Alpine új multimédiás rendszerét mindhárom modellbe beépíti, és az olyan alapvető funkciók mellett, mint a navigáció, Apple CarPlay, vagy Android Auto, a franciák Alpine Telemetrics programja valós idejű adatokat mutat többek között a turbónyomásról, a sebváltó hőmérsékletéről, vagy épp a kormánykerék szögéről, de a pályanapokon is hasznos társ lehet, hiszen a köridőket is képes kiértékelni a rendszer. További segítség lehet a versenypályákon a franciák által mindhárom verzióba beépített Normal, Sport és Track üzemmód is, melyek elsősorban a sebváltó dinamikájára, és a motor fordulatszámára vannak kihatással.
Multimédiás rendszerét is új szintre emelte az Alpine
Az A110 büszkélkedhet a legszerényebb felszereltséggel az említett modellek közül, mégis 252 lóerővel domborít, és - többek között - 1100 kilogrammos menetkész tömegének köszönhetően mindössze 4,5 másodperc alatt van 0-ról százon. Az autó 17 colos könnyűfém felnikkel érkezik Michelin gumikon, valamint a keréktárcsák mögött Brembo fékek felelnek az autó lassításáért. A már korábban említett hajtáslánc - az F1-es autókhoz hasonlóan - középen helyezkedik el.
Az A110 "ismerős idegen", hiszen csupán egy átkeresztelésen esett át
Az
A110 S kiadás már eggyel magasabb szintet képvisel, amit a számok is alátámasztanak. Az 1,8-as motorból az S esetében az eddigi 292 helyett már 300 lóerőt is képes kihozni az elektronika, és mindössze 4,2 másodperc alatt éri el a 100-as tempót az autó. Az S kiadás esetében inkább a köridőre mentek a mérnökök, így a franciák sport futóművet tettek az autó alá, 4 milliméterrel lejjebb ültették az autót, és a sima A110 esetében 296 milliméter átmérőjű féket is 320-asra cserélték, de a felnik is nagyobbak lettek; jelen esetben 18 colosak, ugyancsak Michelin gumikkal szerelve.
Az A110 S-nek nem csak a külleme, a beltere is egy kiforrott sportautó benyomását kelti
Végül, de nem utolsó sorban érdemes szót ejteni az A110 GT-ről is, mely szintén 300 lóval, és 4,2 másodperces 0-100 értékkel érkezik, a mérnökök ezen modell esetében az eleganciát és a kényelmet helyezték az előtérbe, így az autó meg is "hízott", de csupán néhány kilogrammos eltérésről van szó.
Az A110 GT-n első pillantásra látszik, hogy az elegancia és a kényelem volt a fő szempont a tervezésekor; az egyetlen kivitel, mely bőrülésekkel is kérhető