Kié az idei legjobb Formula–1-es autó?
Erőviszonyok a Formula–1-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Red Bull akár hátra is dőlhet, a Ferrari elégedett lehet, a McLarennek és a Mercedesnek nagyon össze kell kapnia magát, a Toro Rosso pedig meglepetést okozhat.
Az már pár hete látszott, hogy a Red Bull és a Ferrari is nagyon rendben vannak, de a szakemberek szerint a Red Bull egy orrhosszal az olaszok előtt van. A Williams technikai igazgatója, Sam Michael szerint ez az orrhossz nem is olyan kicsi, akár körönként fél másodperc is lehet az osztrák tulajdonú brit csapat előnye. Ez persze még változhat a hónap végéig, de a valami egészen váratlan dolognak kellene történnie, hogy ne a Red Bull és a Ferrari legyen a két legerősebb csapat a szezonnyitón.
A McLaren nagy dirrel-dúrral jelentette be radikálisan új autóját, de az MP4-26-os egyelőre a pályán nem bizonyított. Jenson Button a keddi teszt után úgy nyilatkozott, hogy a szezonnyitó futamon inkább a pontszerzés, mint a dobogó lehet a csapat reális célja.
A Mercedes szintén nagy durranást ígért idénre, de egyelőre még körönként egy másodperc hiányzik ahhoz, hogy az élmezőnyhöz csatlakozzanak. Erre a hétre több újdonságot is ígérnek, a végső fejlesztéseket pedig csak Ausztráliába viszik el. Ha nem tudnak valami komoly dolgot előhúzni a kalapból, akkor bizony megint egy nehéz szezon vár rájuk.
A Renault ugyan elvesztette gyémántját, Robert Kubicát, de úgy tűnik, hogy a beugróember, Nick Heidfeld is egészen szépen muzsikál. A fekete-arany autók egyelőre valahol a második csoport (McLaren, Mercedes GP) környékén lehetnek.
Kicsit a fekete ló szerepére játszik a Williams, amelynek valódi teljesítményét nehéz megítélni, akárcsak a Sauberét vagy a Force Indiáét, viszont egyre többen suttognak a Toro Rossóról, amely a tesztek alapján akár meglepetéscsapat is lehet.
A tavalyi újoncok közül egyértelműen a Lotus a legjobb, amely úgy tűnik, utolérte a régi csapatokat. A Virgin és a HRT eddig nem sokat mutatott.