Kidugta orrát az Alpine versenyautó

Széria versenysorozatot indít az Alpine A110-es versenyautókkal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kupás versenysorozatot indít az Alpine a nemrég megismert A110 sportkocsi pályára átalakított verziójával. Az első rajzon igazán agresszívnek mutatkozik.


A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Renault Sport által felélesztett Alpine első új sportkocsija, a középmotoros A110. A francia kupé 1,8-as 250 lóerős motorjával és hátsókerékhajtásával garantáltan jó móka lesz, ám nem csak a közúti szórakozásra koncentrál az Alpine. Széria versenysorozatot is indít az új sportkocsival, ahol átalakított, versenyautóvá épített és homologizált A110-esek fognak küzdeni az első helyekért.
Hirdetés

Az A110 Cup széria versenyautóit a Signatech tervezi, gyártja és értékesíti. Változik a külső: a jobb aerodinamika érdekében nagyobb légterelők, szélesebb lökhárítók és kerékjárati ívek pattannak fel az A110-ekre. A FIA versenyszabályzat többek között bukócsövet, versenyülést és rengeteg biztonsági változtatást is előír, valamint a teljes beltér kipucolását is elvégzik a súlycsökkentés érdekében. Teljes egészében még nem láthatjuk az autót, de egy remek rajzon már kidugta az orrát a garázsból. Az A110 Cup sorozat nagy valószínűséggel jövőre startol, 20-as mezőnnyel számolnak, de ennél többet is remélnek. Nem ez az első versenysorozat az Alpine történelmében, 1985-1988 között a GTA-ból is indítottak sorozatot, a GTA Europa Cupot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Kidugta orrát az Alpine versenyautó

  • 2017.10.27. at 16:00
    Permalink

    Már hype-olják egy ideje, csak nehogy úgy járjon mint az Alfa a Giuliával, még kapni sem lehetett, de nyomták a reklámot, marketinget a legerősebb, legütősebb modellekkel (QUADRIFOGLIO, Q4) vagy egy évig. A vége meg az lett, hogy a tervezett darabszámok töredékét hozza.
    Persze ez rétegmodell, meg az első széria már kb. elkelt, de ahhoz hogy pénzt is hozzon nem kétezer darabot kell eladni belőle. nem olvastam, hogy a Renault mennyit tervez eladni belőle (hol a fedezeti pont), de a sok egyedi megoldásnak, fejlesztésnek köszönhetően ennek a sokszorosa szükséges – valószínűleg.
    Vagy a Renault (most hogy a világ legnagyobb autógyára lett) is bevállal egy olyan modellt aminek gyártása nem rentábilis? (ismerünk már nem egy ilyet, hogy csak a legnagyobbat említsem a Bugatti Veyront, ami az 1 millió eurós vételárával is több milliós veszteséget jelentett darabonként a VW-nek! )

  • 2017.10.27. at 16:00
    Permalink

    Csak a pontosság kedvéért: [b]az Alpine sportkocsit már bemutatták Genfben[/b] (ti is megírtátok: [url]https://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/alig_tobb_mint_egy_tonna_az_alpine_a110_turbos_motorja_pedig_250_loeros-18870[/url]).

    Az igaz hogy azóta sem láttam élőben, és a párizsi vezér-képviseleten és bemutatótermen túl sehol sem nyílt még Alpine hálózat, tudtommal az autókat sem lehet még tesztvezetni.

    De amúgy minden elismerésem a Renault marketingeseié, ennél látványosabban nehéz lenne egy új prémiummárkát bevezetni: legendás versenysikerek, a modellnek is nagy múltja van, és az új modell formailag is remekül utal a nagy elődre (bölcsen feledtetve a közbenső évtizedeket).

    És bár a autómárka szinte most születik meg, az Alpine név évek óta szerepel versenyautókon, és a Renault jó ideje turnézik a tanulmánnyal is. Sosem gondoltam volna hogy a gyári tárlaton több tucat modellt és modellváltozatot fogok látni ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/08/10/alpine_kiallitas_a_brusszeli_autoworldben[/url]).

    Mondjuk azért jó lenne ha lassan megérkeznének az autók is 🙂

Vélemény, hozzászólás?