A BMW és a környezetvédelem elhozta nekünk a háromhengeres sportkocsit, azonban lehet, hogy hamarosan búcsúznunk kell tőle. Részben
Egyelőre csak egy i8 prototípust épít a BMW, amely nélkülözi a benzinmotort. Mégsem ilyen egyszerű a helyzet, ugyanis már alapjaiban sem egyezik a kísérleti jármű a
sorozatgyártású i8-cal. Ez a prototípus ugyanis a
bajorok egy korábbi üzemanyagcellás prototípusára épül, amelynek padlója középen szélesebb alagúttal készült a hidrogéntartályok elhelyezése érdekében. Az i8 prototípusban viszont akkumulátorok kerülnek ide, hátra, a benzinmotor helyére pedig két új, magas fordulaton üzemelő villanymotor veszi át a benzines erőforrás helyét. Így tehát kizárólag akkumulátorról táplálva, összesen három elektromotor hajtja az i8 prototípusát, amely következő generációjában már akár sorozatgyártásúként tudhatja ugyanezt.
A százra 4,4 másodperc alatt ugró mostani BMW i8 362 lóerős rendszerteljesítményével szemben a prototípus i8 három villanymotorjának mindegyike 270 lovas
sokat szippantottak a Mestertől ez kétségtelen…..