Kiderült, milyen erős a Peugeot szörnyetege. Szörnyen
Peugeot 208 T16 Pikes Peak: 875 kilóra 875 lóerő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Adataival is leleplezte a Peugeot azt a 208-ast, amellyel Loeb mester fog száguldozni a Pikes Peak hegyiversenyen. Mondjuk már a kategória neve is beszédes: Unlimited...
Ha Peugeot 208, akkor nálunk nemrég 82-vel járt, a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb kezei között meg nemsokára 875 lóerővel tépi majd az aszfaltot. A hírhedt coloradói hegyiversenyen, a június végi Pikes Peak felfutáson.
A Vatanen-féle 405-ös legendát is újraéneklő szörnyetegről alig egy hete láttak napvilágot az első fotók, ám akkor még csak sejtéseink lehettek a teljesítményéről. És nyilván alulbecsültük, bár jeleztük, hogy a 600 LE az "alja" lehet a 208 T16 Pikes Peak Edition középre biggyesztett erőművének. S lőn, 3,2 literes, biturbó V6-osával normálatlan 875 lovas a Le Mans-győztes 908-ról pár alkatrészt kölcsönző, csővázas, szénszálas műanyag karosszériájú bestia...
Ami pedig hasonlóan fontos a rekord eléréséhez (mert kimondatlanul is ez a cél), az a 875 kg-os súly. Tehát minden lóerő egy kilót kell csak, hogy mozgasson, szóval rettenet gyorsnak ígérkezik a gép. Viszonyításképp: a raliautók 300 lóerősek és 1,2 tonna tömegűek. Ahogy például a DS3 WRC, úgy a 208 T16 is összkerékhajtású, a kormányról kapcsolható váltó 6 fokozatú szekvenciális, és továbbra is kapaszkodjunk: 100 km/órára 1,8, 200-ra 4,8, 240-re 7 mp alatt repül. Utóbbi azért érdekes, mert ennyi a vége. Tuti, hogy lemodellezték: ennyi kell, ennyi érhető el, s az áttételezést is ehhez igazították. A motor maximum 7800-at forog percenként. Az sem semmi, hogy 40 literes az üzemanyagtartály - és valószínűleg porszáraz lesz a 20 km-es szakasz céljában...
A felfüggesztés kettős keresztlengőkaros nyomórudas, a karbon-kerámia féktárcsák átmérője elöl 380, hátul 355 mm. A felni 18 colos magnézium. Az abroncsokat "természetesen" a Michelin szállítja. Az autó hossza 4,5, szélessége kereken 2, magassága 1,3, a tengelytáv 2, a nyomtáv elöl-hátul 1,69 méter. S hogy valamire, valakire mi is büszkék lehessünk: a karosszéria tervezője a más Peugeot modellek dizájnjáért is felelős magyar Bocsi Attila.
Monster Tajimát akarják bealázni vele szerintem……