Kiderült, mi a motor
Még újabb szabályváltozások az F1-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre kevesebb a kiadó hely az F1-ben: Pérez a Force Indiához szerződött. Zöld utat kapott egy új büntetőpont-rendszer, a csapatfőnököknél is Vettel volt az év legjobbja.
Újabb változás látott napvilágot röviddel azután, hogy egyebek mellett kiderült: jövőre dupla pontokat osztanak az F1-szezonzárón. A módosítás már jövőre friss büntetőpont-rendszert hoz, s abból áll, hogy 12 sportfelügyelői megrovást követően a renitens pilóta ki kell hagyjon egy futamot. A büntetőpontokat a szuperlicencen vezetik, az ellenőrök a vétség súlyától függően 1-2-3 egységet véshetnek be. Nullázni, tiszta lappal indulni egy év után vagy akkor lehet, ha a versenyző letöltötte eltiltását.
Szigorodnak a már 1,6 literes, V6-os turbómotorokra vonatkozó szabályok is. Egyrészt meghatározták, hogy az erőforrás mostantól hat részből áll: belsőégésű motor (ICE), kinetikus motorgenerátor (MGU-K), hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H), akkumulátor (ES), turbófeltöltő (TC) és vezérlőelektronika (CE). Ezek mindegyikéből öt-öt db használható. Ha a teljes erőforrást hatodikra is cserélni kell, akkor a pilóta a bokszból rajtolhat csak. Ha csupán az egyik elem lesz cserés hatodikra, akkor tíz rajthelyes visszasorolás a jutalom. És még ennél is bonyolultabb a további pótlások szankcionálása, lényeg, hogy nem pusztán potens, de tartós motorokat is kell gyártania a Ferrarinak, a Renault-nak és a Mercedesnek. És 2015-től a Hondának. Arccal a későbbi költségplafon felé.
És még: tendert írtak ki a mezőny bővítésére, az új csapat(ok) talán már 2015-ben csatlakozhat(nak). És még: különdíjat érdemel majd a legtöbb pole pozíciót szerző pilóta. A csapatfőnökök szavazásán (is) a négyszeres világbajnok Vettel lett a legjobb. Mögötte a top10 sorrendje így alakult: Alonso, Räikkönen, Hamilton, Rosberg, Grosjean, Hülkenberg, Webber, Button, Massa. Végül: új munkaadóra lelt a McLarennél lapátra tett Pérez: a Telmex-pénzes mexikói ifjonc jövőre a Force Indiánál folytatja pályafutását – ugye a visszaszerződtetett Hülkenberg kollégájaként. Ezzel párhuzamosan Di Resta és Sutil állástalanná vált. Utóbbi sorsáról egyelőre nem sokat tudni, előbbi vélhetően az IndyCar szériába távozik.