Hidrogént égtve élhetnek tovább a V8-asok
Az RC F szívét használták alapnak a Yamaha mérnökei, amikor a hidrogénnel üzemelő V8-as fejlesztését elkezdték. Természetesen az 5,0 literes motor több pontját is módosítani kellett, többek között az injektorokat, a hengerfejeket és a szívócsonkokat is. Végül a hidrogén-belsőégésű motorból 450 lóerőt csalogattak elő, amit 6800-as fordulatszámon ad le, a maximális forgatónyomatéka pedig 540 Nm, amit már 3600-as fordulatszámon képes elérni.
Majdnem olyan erős, mint a benzines
Ez nem sokkal gyengébb, mint az RC F jelenlegi, benzines V8-asa, ami 480 lóerőt tud. Takeshi Yamada, a hidrogénmotort fejlesztő csapat tagja elárulta, hogy munkatársaival teljes mértékben hisznek a hidrogénüzemű motorokban rejlő lehetőségekben. A fokozatosan bővülő partnerhálózattal együttműködve Yamada kétségtelenül úgy érzi, hogy fél lábbal már átlépték a küszöböt a technológiában rejlő lehetőségek kiaknázása felé vezető ajtón.
Arról nincs hír, milyen modellekbe építenék be a jövőben, ha sorozatéretté válik
„
Kezdtem látni, hogy a kizárólag hidrogénnel hajtott motorok valójában nagyon szórakoztatók tudnak lenni, és könnyen kezelhető teljesítménykarakterisztikával rendelkeznek. A hidrogénmotorok természetükből adódóan barátságos érzést nyújtanak, ami elektromos vezetési segédletek nélkül is megkönnyíti a használatukat. Mindenki, akinek lehetősége volt tesztelni a prototípust, kissé szkeptikusan állt hozzá, de a végén mégis mindenki széles mosollyal az arcán szállt ki az autóból. Ahogy ezt végignéztem, kezdtem hinni benne, hogy valójában óriási potenciál rejlik a hidrogénmotorok egyedi karakterisztikájában, és nem csupán a benzines erőforrások egy lehetséges helyettesítőjeként kell rájuk tekinteni” – mesélte Yamada.
A Lexus RC F motorja szolgáltatta az alapot
Fontos megjegyezni, hogy Yamada és a csapat nagy hangsúlyt fektetett a fejlesztési folyamat során az úgynevezett Kanno Seinóra, ami érzéki, vagy izgalmas teljesítményt jelent. Yamada a különleges, nyolc az egyben kipufogócsonkból érkező harmonikus, nagyfrekvenciájú dallamokat emeli ki példaként. „
Ez egy olyan kihívás, amelybe mérnökként jó mélyen belemerülhetünk, és én személy szerint nem csak a teljesítményt, hanem egy új varázst is szeretnék adni a belsőégésű motoroknak. Olyat amilyet a világ még nem tapasztalt” – ígérte Yamada.
„Azon dolgozunk, hogy 2050-re elérjük a karbonsemlegességet, ugyanakkor a „Motor” kifejezés cégünk