Kiderült, hogy mi köze van Arnold Schwarzeneggernek a BMW-hez!

Itt egy újabb színváltós BMW!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW i Vision DEE tanulmányautót a Las Vegasban rendezett Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (CES) mutatták be. Célkitűzése: létrehozni a valaha volt legszorosabb kapcsolatot az ember és az autó között.

A DEE tanulmányautó lényege a lemezek alatt rejlő digitális technika. Na, jó a „lemezek” is érdekesek, hiszen ezen a BMW-n a továbbfejlesztett színváltós technológia is helyet kapott, ami már nem csak a fekete és a fehér megjelenítésére képes. Az E Ink technológiával immár 32 színt tudnak a karosszériára vetíteni! A tanulmányautó karosszériafelületét 240, külön-külön vezérelhető E Ink szegmensre osztották, amelyek így másodpercek alatt végtelenül változatos minták létrehozására alkalmasak, sőt azok folyamatos változtatását is lehetővé teszik.
Benti érdekessége az autónak, hogy a Head-Up kijelző a szélvédő teljes területére kiterjed. Így az információk az elképzelhető legnagyobb területen jelennek meg. A technológia ugyanakkor csak akkor válik láthatóvá, ha a vezető aktiválja azt. Erre egyébként már a szériagyártásban sem kell sokat várni, hiszen 2025-től ez az innováció a NEUE KLASSE modellgeneráció tagjaiban is elérhetővé válik. Így az információk az elképzelhető legnagyobb területen jelenhetnek meg. A technológia ugyanakkor csak akkor válik láthatóvá, ha a vezető aktiválja azt. A műszerfalon elrejtett szenzorok használatával a vezető öt lépés közül választhatja ki, hogy az újgenerációs Head-Up kijelző mennyi digitális tartalmat vetítsen ki elé: az analóg információktól kezdve, a vezetéshez kapcsolódó információkon, a kommunikációs rendszerek tartalmain és a kiterjesztett valóság kivetítésén keresztül, egészen a virtuális világba történő teljes megérkezésig. Az elsötétíthető ablakoknak köszönhetően ráadásul a valóság teljes egészében kizárható.
Hirdetés
Az autó formája, főleg az orra sem véletlenül olyan furcsa. a zárt hűtőrács és az első fényszórók egy közös digitális ikont alkotnak, amellyel az autó különböző arckifejezéseket képes felvenni. Ez azt jelenti, hogy a BMW i Vision DEE tanulmányautó képes beszélgetni az emberekkel, miközben olyan hangulatokat és gesztusokat tud vizuálisan megjeleníteni, mint például az öröm, a döbbenet vagy a jóváhagyás. Sőt a tanulmányautó arra is képes, hogy üdvözléskor az oldalsó ablakra vetítse vezetője profilképét, hogy ezzel még személyesebbé tegye az interakciót. Az alábbi videóból pedig megtudhatod, mi köze van mindezekhez Arnold Schwarzeneggernek
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?