Kiderült, hogy mennyire hasznos a nappali menetfény

Ennyit csökkent a baleset esélyén a nappali menetfény

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A statisztika szerint 8,8%-kal csökkenti a balesetek esélyét, de bizonyos esetekben sokkal többet is számíthat.

Egy ausztrál statisztikai elemzés azt jelzi, hogy bizonyos esetekben közel negyedével csökkentheti a baleset esélyét, ha az autónkon van nappali menetfény. A 2010 és 2017 között rögzített rendőrségi baleseti adatok kiértékeléséből az jött ki, hogy nappal is mintegy 7,6%-kal kisebb eséllyel szenvedtek balesetet a nappali menetfénnyel gyárilag felszerelt autók, napkelte és napnyugta idején viszont már 20,3%-ot számított az állandóan működő világítás. A legnagyobb arányban szürkületben, 75 km/h feletti sebességkorlátozású szakaszokon segített az eszköz: ezekben az esetekben 23,8%-kal ritkábban szenvedtek balesetet a nappali menetfénnyel felszerelt autók. Az elemzés készítői szerint a nappali menetfénynél ugyan vannak hasznosabb biztonsági berendezések is a mai autókban, de a menetfény hasznossága nem kétséges.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

4 thoughts on “Kiderült, hogy mennyire hasznos a nappali menetfény

  • 2023.04.17. at 14:03
    Permalink

    És hol szerepel a statisztikákban az a sok töketlen, aki nappali menetfénnyel közlekedik sötétben meg esőben/ködben hátsó világítás nélkül? Mondjuk azok sem voltak normálisak, akik ezt annak idején jóváhagyták, hogy világíthat a műszerfal a hátsó lámpa nélkül is.

    • 2023.04.17. at 20:35
      Permalink

      Senki sem tart vissza attól hogy felkapcsold a villanyt állandóra.
      Akikre gondolsz azok eddig is lámpa nélkül mentek, mostanra eljutottunk oda, hogy ők legalább elöl használják a lámpát. Azért szerintem a nappali menetfénynek része a hátsó helyzetjelző is, kivéve pár utólag felszerelt régesrégi autót.
      Speciel nálam a felkapcsolt lámpánál és automata üzemmódban is első és hátsó helyzetjelző ég. Nem is ugrik be olyan, hogy ne égne minden nappali menetfény esetén.
      „világíthat a műszerfal a hátsó lámpa nélkül is.” Szerintem ilyen konfiguráció nincs.

Vélemény, hozzászólás?