Kicsit máshogy szól a V8-as BMW i8
Hibrid hajtás kuka, 4,0 literes V8 került a helyére
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Készült egy BMW i8 teljes egészében versenypályás használatra. Nem csak a külső furcsa, más a teljes hajtáslánc, itt nincsen villanymotor, csak egy tisztességes V8.
Hibrid autóból versenyautót építeni nem épp a legjobb vállalkozás, és bár a BMW i8 önmagában is gyors, versenyre alkalmatlan. Épp ezért kicsit máshogy fogtak hozzá az építéshez, valójában semmit nem használtak fel az eredeti technikából és a karbonszálas karosszériából. A nulláról építették fel a versenyautó csővázát, melyben az új motornak ugyanott hagytak helyet, ahol az eredeti autóban a háromhengeres turbómotor is van, ám itt kicsit több a henger.
Pályaversenyzésre hangolt szívó V8-as motort építették a pilóta ülése mögé. Lóerőben 540-et számol a ménes, ugyanezt a motort alkalmazzák a Z4 GTE versenyautóban is. Csupán a karosszéria elemei hasonlítanak egy i8 kupéra, felhasználták a lámpáit és a külső elemekből is párat lemásoltak, a végeredmény 1100 kilogramm lett, mely még a gyári i8-nál is jóval könnyebb. A francia fejlesztésű versenyautóval a Hamofa Motor Sport csapat áll majd rajthoz egy belga versenysorozatban, melyet olyan neves versenypályákon rendeznek, mint Spa, vagy Zolder.
Hat biztos jobb, csak az a baj hogy aki V8as kupét akar, az valami komolyabb márkát keres.
Jól csinálta a BMW hogy a villanyhibrid felé nyitott.