Kicsik a kicsik ellen, nagyok a nagyok ellen! Villany összevetés
Hogy kerül össze a Fiat 500e, a Mini Cooper SE, a Skoda Enyaq iV és a Volkswagen ID.4? Mutatjuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Év Zöldautója díjért induló villanyautók közül 5 példánnyal mentünk közös próbakörre, 2-2 páros komoly ellenfele egymásnak.
Fiat 500e vs. Mini Cooper SE - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Fiat 500e | 3632 | 1683 | 1527 | 2322 | 185 |
Mini Cooper SE | 3845 | 1727 | 1432 | 2495 | 211-731 |
Kezdjük a két kisebbel, alighanem kitalálható, hogy a kompaktabb 500e a cuki, a maszkulinabb, de 12 centivel hosszabb Cooper SE a vagány. Mindkettejük egy-egy történelmi modell mai, modern átirata, az 500e ráadásul a praktikus 3+1 variáns, azaz jobb oldalán az első mögött egy középső tetőoszlop nélkül nyíló aprócska "öngyilkos" hátsó ajtóval. Ez jelentősen könnyíti a második sorba beszállást, ráadásul ott több is a lábtér. Belső szélességben és anyagminőségben a Mini nyer, sőt még a belmagasság is ott a jobb, ami nem meglepő, sokkal mélyebben ülünk benne, mint a Fiatban. Utóbbiból ezért jobb is a kilátás, az pedig leginkább ízlés és beállítottság kérdése, hogy melyiket fogjuk élvezetesebbnek tartani. Ha számít a vezetés élménye, akkor kétség kívül az alacsonyabb építésű, stabilabb futóművű, közvetlenebb kormányzású és nem mellesleg nagyobb teljesítményű Minit. Hiszen 184 lóerő áll szemben 118-cal.
Fiat 500e vs. Mini Cooper SE - belső méretek (mm)
Fiat 500e | Mini Cooper SE | |
Belső szélesség elöl | 1390 | 1410 |
Belső szélesség hátul | 1265 | 1270 |
Belmagasság elöl | 870-950 | 930-1000 |
Belmagasság hátul | 810 | 920 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 165 | 140 |
Ülőlap hossza elöl | 510 | 530-580 |
Ülőlap hossza hátul | 410 | 480 |
Csomagtér maximális szélessége | 1020 | 960 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között | 1020 | 960 |
Csomagtér magassága | 550-870 | 460-850 |
Csomagtér hossza | 450 | 420 |
Csomagtér hossza üléshajtással | 1170 | 1150 |
Raktérnyílás szélessége | 900 | 910 |
Raktérnyílás magassága | 900 | 690 |
Fiat 500e vs. Mini Cooper SE - műszaki adatok, árak
Fiat 500e | Mini Cooper SE | |
Teljesítmény [kW/LE ] | 87/118 | 135/184 |
Nyomaték [Nm ] | 220 | 270 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,0 | 7,3 |
Végsebesség [km/h] | 150 | 150 |
Fogyasztás - vegyes [kWh/100 km] | 15,2 | 15,6 |
Tesztfogyasztás [kWh/100 km] | 11,6 | 13,4 |
Akkumulátor kapacitás - bruttó/nettó[kWh] | 42/37,3 | 32,6/28,9 |
AC töltés [kW] | 11 | 11 |
DC töltés [kW] | 85 | 50 |
Hatótáv, WLTP [km] | 320 | 234 |
Saját tömeg [kg] | 1395 | 1440 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1795 | 1770 |
Alapár [Ft] | 10 690 000 | 10 589 000 |
A tesztautó listaára | 12 945 000 | 14 123 000 |
A miniautók utáni lépcső a Citroën ë-C4 100%. 4,36 méteres hosszával és utasterének helykínálatával jelentős lépés, a tesztautó 14,3 millió forintos árával nem is olyan nagy ugrás a két kisautóhoz képest. Itt még magasabban ülhetünk, mint a Fiatban, még jelentősebb (bruttó 50 kWh-s) az akkukapacitás és még inkább 300 kilométer feletti a hatótáv, persze itt is csak higgadt vezetéssel. Nem csak az utastér, a csomagtér is sokkal nagyobb, 380 literes, az ë-C4 egy crossovernek öltöztetett, emelt kompakt, már teljes értékű autó, igaz izgalommentes vezethetőséggel és futással. Innen alsó hangon is 3 millió forintos lépcső egy Skoda Enyaq iV vagy egy Volkswagen ID.4.
Skoda Enyaq iV vs. Volkswagen ID.4 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Skoda Enyaq iV | 4649 | 1879 | 1616 | 2765 | 585 |
Volkswagen ID.4 | 4584 | 1852 | 1640 | 2771 | 543 |
Kívülről nem lehet megmondani, de a Skoda Enyaq iV és Volkswagen ID.4 ugyanarra az MEB platformra, úgynvezett gördeszkára épül. Az ID.4 lényegében egy felfújt ID.3, míg az Enyaq egy egyértelműen komolyabb SUV, 6,5 centivel nagyobb hosszúsággal, 2,7 centivel nagyobb szélességgel, de 2,4 centivel szerényebb magassággal és 6 milliméterrel kisebb tengelytávval. Ahogyan azt megszokhattuk, a Skoda nem csak csak kívülről nagyobb, belsejével, főként csomagterével is. De a legnagyobb különbség mégsem ez, hanem az, hogy az ID.4 mellé tett Enyaq egy prémiumautó, még úgy is, hogy az összevetésre érkezett, részint barna bőrkárpitos ID.4 sokkalta finomabbra konfigurált volt, mint a korábbi tesztautónk.
Skoda Enyaq iV vs. Volkswagen ID.4 - belső méretek (mm)
Skoda Enyaq iV | Volkswagen ID.4 | |
Belső szélesség elöl | 1520 | 1510 |
Belső szélesség hátul | 1480 | 1500 |
Belmagasság elöl | 910-990 | 950-1030 |
Belmagasság hátul | 970 | 970 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 310 | 345 |
Ülőlap hossza elöl | 520 | 520 |
Ülőlap hossza hátul | 490 | 500 |
Csomagtér maximális szélessége | 1330 | 1230 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között | 1010 | 1000 |
Csomagtér magassága | 510-720 | 560-820 |
Csomagtér hossza | 920 | 940 |
Csomagtér hossza üléshajtással | 1820 | 1700 |
Raktérnyílás szélessége | 1050 | 1070 |
Raktérnyílás magassága | 710 | 850 |
Skoda Enyaq iV vs. Volkswagen ID.4 - műszaki adatok, árak
Skoda Enyaq iV 80 | Volkswagen ID.4 Pro Performance | |
Teljesítmény [kW/LE ] | 150/204 | 150/204 |
Nyomaték [Nm ] | 310 | 310 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,5 | 8,5 |
Végsebesség [km/h] | 160 | 160 |
Fogyasztás - vegyes [kWh/100 km] | 21,6 | 17,8 |
Tesztfogyasztás [kWh/100 km] | 15,9 | 14,4 |
Akkumulátor kapacitás - bruttó/nettó[kWh] | 82/77 | 82/77 |
AC töltés [kW] | 11 | 11 |
DC töltés [kW] | 125 | 125 |
Hatótáv, WLTP [km] | 536 | 506 |
Saját tömeg [kg] | 1395 | 1440 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2090 | 2124 |
Alapár [Ft] | 17 801 030 | 16 501 820 |
A tesztautó listaára | 25 346 600 | 19 142 320 |
Sziasztok. Csak egy kérdés.
Ha az ID-nek és az IV-nek egyforma az aku és az ID-nek kisseb a fogyasztása akkor hogy lessz kisseb a hatótáv?
Pont ezt akartam én is kérdezni. Bár WLTP hatótáv van megadva. Az meg még mindig nem a valóság. sokkal jobb lenne egy mért hatótávot megadni a tesztekben ez helyett, bár legalább a mért fogyasztás ott van abból lehet számolni. Télen meg levon az ember még legalább 50 km-et (persze nem a WLTP-ből mert abból akár 150-ezt is le lehet).
Tényleg, igazából elég lenne néhány srácot kiküldeni a forgalomba egy fél órára, abból is kijön valami. Hülyeség az egész standardizálás.
A VW és Skoda saját tömeg elírás, szerintem.