Kicsi a bors, de legalább lágyhibrid? Íme a frissített Stonic!
Kia Stonic GT Line 120 Hybrid DCT teszt - Megéri a fulllextrás, megemelt Rio a Ceed árát?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy alsóbb kategóriás, de rogyásig extrázott autó mindig nehéz eset, ez a frissített Kia Stonic csúcsváltozata esetében sincs másként. Az egyetlen probléma az, hogy erről a kocsiról, ha levesszük az extrákat, akkor sem jön ki a matek. Vagy mégis?
A negyedik generációs Rióval osztozik az alapjain, valamint igazából minden máson is a külső dizájnt leszámítva.
Ugyanazok a felszereltségi szintek, azonos opciókkal, egyforma beltérrel, mindez egy crossoveres külsőbe csomagolva, és kb. 4 centivel megemelve a Stonic esetében. A frissítéssel is ugyanazt kapta a két modell: nagyon menő, új lámpákat, két extra színt (Perennial Grey és Sporty Blue), nagyobb infotainment rendszert és vezetéknélküli Apple CarPlay/Android Auto támogatást.Most valamivel 5 millió felett indul, pontosan 500 ezer forinttal a Rio felett, és mindössze 200 ezer forinttal a Ceed alatt van az ára.
A felső határ felé a Rióval együtt mozognak, a paletta csúcsán ez a Stonic áll a maga 8,73 milliós árcédulájával, míg a Rio csak 8,1-re tornázható fel. A Ceed tagadhatatlan, hogy többe kerül, ha mindent kérsz bele, de a 10 milliós végösszegével a 160 lovas négyhengeres benzineshez jár a hibrid rendszer és a DCT, valamint megannyi olyan extra van benne, amiről a Rio és a Stonic álmodni sem mernek.Akár az alapfelszereltséget nézzük, akár a modell legtetejét, vitathatatlan, hogy magában teljesen megállja a helyét a Stonic, csak akkor kerül bajba, ha ár-érték arányban összehasonlítjuk más modellekkel, akár a márkán belül.
Nem tudom, hogy kinek és miért érné meg ezt választani, amikor ott a Ceed, ami egy lényegesen jobb, kényelmesebb és tágasabb autó, gyakorlatilag ugyanannyiért, vagy ott a Rio, ami ugyanezt tudja, de fél millióval olcsóbb, ráadásul akár még az XCeed is játszhat: kicsit többért, Ceed tudással, ha mindenképp kell a crossoverség. Számomra hiába közel 9 millióért a fullextra, ha úgy is egyzónás marad a klíma, éjjel használhatatlan a tolatókamera, fröccsöntött műanyag benne a mindenség is, és egy egyliteres, háromhengeres a csúcsmotor, lágyhibrid rendszerrel meg egy gondolkozós automataváltóval párosítva. Őszintén imádtam volna ezt az autót így ahogy van, valahol 7 millió forint környékén.Árak
Tesztmodell alapára
7 649 000 Ft (2021.09.12.)
Tesztautó ára
8 734 000 Ft (2021.09.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.60 s
Végsebesség:
185 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4140 mm
Szélesség:
1760 mm
Magasság:
1520 mm
Saját tömeg:
1220 kg
Össztömeg:
1670 kg
Tengelytáv:
2580 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
352 l
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
160 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
400 mm
Csomagtér hossza:
650 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1490 mm
Raktérnyílás szélessége:
910 mm
Raktérnyílás magassága:
1000 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-ISC-FCM
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.60 s
CO2-kibocsátás:
129 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,4 l/100km