Már eddig is a legjobban sikerült retró autónak számít a FIAT 500, de csak most lesz igazán múltidéző, hiszen az olaszok hamarosan elkezdik forgalmazni a kéthengeres motorral szerelt változatokat – aggódni azonban nem kell, a hajdani 18 lóerőnél azért többre futja majd a 0,9 literből, és nem köszönt be újra a farmotoros korszak sem. A hír nem vicc, a négyhengeres MultiAir technikával felvértezett, de két hengertől megszabadított
TwinAir erőforrások 65, 85 és 105 lóerő leadásra képesek, miközben kisebbek és könnyebbek a korábbi konstrukcióknál, fogyasztásuk, illetve károsanyag-kibocsátásuk pedig nagyságrendekkel alacsonyabb. 2012-től a FIAT hibrid hajtáslánccal is szeretne megjelenni, bizonyítván, hogy a márkának vezető szerepet szán a piacon.
A 900 köbcentis, turbóval megspékelt 85 lóerős változat igazán figyelemreméltó dolgokra képes. Egyrészt nem teszi lomhává a kisautót (0-100 km/h: 11,0 sec, végsebesség 173 km/h), másrészt mindenféle trükköt bevet, hogy a lehető legkevésbé szennyezze a környezetet. Alaphelyzetben jár hozzá az automatikus
Start&Stop funkció, a vezetőt
Gear Shift Indicator (GSI) segíti az időben történő váltásokban, és ezen felül még Normal, valamint ECO üzemmódot is lehet választani. Előbbi jóformán nem csinál semmit, a motor maximális teljesítménnyel használható, rendelkezésre áll a 145 Nm forgatónyomaték, az
ECO gomb megnyomására viszont városi köntösbe bújik az 500-as. A nyomaték 100 newtonméterre korlátozódik 2000 1/min fordulatnál, a kormányzás a leheletkönnyű City állásba kapcsol, és a félautomata Dualogic szerkezet esetén a váltó is gazdaságosabb programot választ. Mindent elmond a mérnökök igyekezetéről, hogy ennek az autónak a szén-dioxid kibocsátása manuális váltóval 92, Dualogic váltóval 95 g/km.