Ilyen tanulmányra nem számítottunk az MG-től
Itthon kevésbé ismert az angol MG autógyártó, de őszintén szólva nem sokról maradunk le az MG-k hiánya miatt. Régebben még izgalmas színfoltjai voltak a brit utaknak a kicsi, megfizethető MG roadsterek, mára azonban csak az olcsóság maradt meg a márka fő jellemzői között. Minőségben persze nem feltétlenül jelent ez rosszat, de tény, hogy városi kisautóikkal, kompaktjaikkal és crossovereikkel ez a márka az egyik legkevésbé izgalmas az autórajongók számára. Ha rosszindulatúak szeretnénk lenni, még azt is felróhatnánk az MG-nek, hogy modelljeik külsejének tervezésekor több részletet is más autógyártókról másoltak le - bíróságon ezt nem bizonyították még, de szemre azért feltűnőek a hasonlóságok.
Izmos kerékjáratok, futurisztikus lámpák és hatalmas felnik
Minden fenti kritika hitelességét veszti azonban az MG új, Cyberster nevű koncepcióautójára pillantva. A roadstert a Sanghaji Autószalonon mutatják majd be élőben április második felében, de már addig is megcsodálhatjuk a merész tanulmányt teljes valójában. A meghajtásról akkumulátor és villanymotor gondoskodik, a hatótáv 800 km, a 0-100 km/h-s sprint kevesebb, mint 3 másodpercig tart. Ilyenekről persze minden hónapban hallunk, egy koncepció erejéig bárki elérheti ezeket a számokat, ennél fontosabb a formaterv, mert az viszont valóban egyedi. A londoni székhelyű tervezőirodájukban szabadjára engedhették fantáziájukat, sikerült egy futurisztikus és vérpezsdítő külsőt megálmodni.
Népszerű roadstereit idézi meg az új koncepcióval az MG
Elöl a bíbor motorháztetőbe integrált, ovális lámpák köszöntik a szemlélőt, amik ráadásul ki is nyílnak bekapcsoláskor (mondhatnánk persze, hogy hasonló formájú volt a Mazda RX-9 koncepció fényszórója, sőt, hasonló volt a mélyvörös fényezés is, de ne legyünk rosszmájúak, adjunk esélyt az MG-nek). Még ütősebb látványt nyújt az első lökhárító: a szemünk által megszokott, majdnem elvárt légbeömlőre itt nincs szükség, de vizuálisan attól még elkülönítik ezt a részt a karosszéria többi elemétől, fekete szín helyett világos árnyalatú, bonyolult mintázatú elemet csináltak belőle. De nem csak a megjelenésnek tesz ez jót, motorhűtés helyett légfüggönyt alakít ki az első kerékjárati ívekben, és a padlólemez alá is bevezeti a levegőt a kedvező aerodinamikai tulajdonságok megteremtése érdekében.
Kicsit ugyan volvós a szögletesség, kicsit MINI-s a brit zászlós lámpa, de ettől függetlenül még menő az összkép
Oldalt egy LED-csík hívja fel magára és az autó klasszikusan sportos, roadsteres sziluettjére a figyelmet. A felnik óriásiak, drága kinézetűek és abszolút nem padkabarátak. Hátul agresszív diffúzor és diszkrét szárny segít a tapadás növelésében, a hátsó lámpák két részből állnak: egy szögletes keretből és két oldalt a brit zászlót idéző elemekből. Az utastér még inkább futurisztikus, a digitális műszeregység minden fontos adatot közvetlenül elérhetővé tesz, a kormány videójátékszerű. Van 5G-csatlakozás, és a "zéró gravitációs" ülések fejtámlája állítólag lebeg, bár a képekből ezt nem nagyon lehet kivenni. Remélhetőleg láthatjuk majd videón is, a Sanghaji Autószalonon alaposabban szemügyre vehetjük a merész koncepciót. Utána pedig várjuk, hogy legalább néhány stíluselem megjelenjen az utcai MG-ken, sőt, akár más európai riválisok, például a Dacia is elkezdjen hasonlóan dinamikus tanulmányokat készíteni.
Mintha csak egy videójátékban lennénk