Van belőle négy- és ötajtós, valamint praktikus, már-már mondeós méretekkel rendelkező kombi, temérdek kiváló turbós benzines és dízel, jön belőle az elektromos verzió - szerintünk a Ford Focus lesz 2012 Év Autója
Miként arról már tavaly nyáron számot adtunk, átalakult az Év Autója díj
kiosztásának forgatókönyve. Míg eddig minden év végén kiderült, hogy mely modell viselheti a következőben a kitüntetést, az átalakult rendszerben már az is csak az adott év elején tudódik ki, hogy mely hét modellből kerül ki a márciusban, a Genfi Autószalon előestéjén kihirdetendő végső győztes. Idén már így történt, januárban
nyilvánosságra került a döntősök listája, március 5-én, azaz holnap 15 órakor megtudhatjuk, hogy a hétből melyik modell lesz a győztes.
Érdekesség, hogy idén a döntőbe csakis olyan modellek kerültek, amelyek, ha nem vadonatúj szériák, korábbi nemzedékükkel is voltak már Év Autói - a Ford Focus 1999-ben, a Toyota Yaris 2000-ben, a Fiat Panda pedig 2004-ben. A győztest illetően
tippjeinket már korábban is megtettük, szerkesztőségünk tagjai egymástól függetlenül, részint eltérő érvek alapján, de egybehangzóan a Ford Focust tartották a legesélyesebbnek az idei kitüntetésre. S bár az év eleje óta a pályázók zömével közelebbi ismeretséget köthettünk, például
teszteltük az új Yarist, e héten
megtapogathattuk az új Fiat Pandát, hajthattuk a Range Rover Evoque-ot (teszt hamarosan), újabb verzióival is bemutathattuk a Volkswagen up!-ot, továbbra is egyetértünk abban, hogy leginkább az immár 1,0 literes,
háromhengeres turbómotorral is kapható Ford Focust várjuk az Év Autójának. Lehet, hogy tévedünk - holnap megtudjuk.