Két kedvező árú jelölt a piacról az új autóra vágyóknak
Vakarhatja a fejét rendesen, aki új autóra vágyik, de nem szeretne vagyonokat elkölteni mondjuk egy alsó-középkategóriás gépre, sőt már ott tartunk, hogy egy kisautóra. Mert az utóbbi kategóriában is nagyon elszaladtak az árak, ahogy a kompaktoknál is. Elkezdi nézegetni az ember a közismert márkák kínálatát, aztán csak döbbenten pislog, ahogy szörfözik a márkák listaárai között. Ford Focus 7 285 000, Honda Civic 7 649 00 forinttól, Opel Astra 6 830 000 forinttól, Peugeot 308 már kedvezménnyel 6 600 000 forinttól, Renault Megane 7 049 000 forinttól, Skoda Octavia 6 998 250 forinttól és Toyota Corolla 6 930 000 forinttól? Döbbenetes alapárak! Kicsit jobb a helyzet a Suzukinál, ahol az SX4 S-Cross már 5,64 millió forinttól elvihető, illetve a dél-koreaiak, tehát a Hyundai i30 és a Kia Ceed 5,2 millió forint környéki árai is emészthetőbbek egy kicsit. Akad azonban még lefelé egy-két ajánlat, ami megfontolandó. Most közülük nézzük meg az új Dacia Logant (lásd tesztjét
itt) és a frissített Fiat Tipót (amit
Cross verziójával teszteltünk).
Bár a típusnév más, a Sandero is abba a családba tartozik, amelyikbe a Logan. A Fiatnál minden karosszériaváltozat Tipo.
Mind a két autó 5 millió forint alatt indul és méreteikkel alkalmasak a családi autó szerepére is. Alapáron a
Dacia Logan 4 749 000 forintról indul, míg a Tipo listaára 4 870 000 forint, tehát a differencia csupán 121 ezer forint. A Tipo-vásárlók persze többféle karosszériaváltozat közül is „csemegézhetnek”, de a fenti ár csak a lépcsőshátú, négyajtósra igaz. A ferdehátú ötajtós alapára már 5 230 000 forint, míg a frissítés után újdonságként érkező, városi terepjárós hangulatú Cross 6 640 000 forintról indul. A Daciánál is rá lehetne fogni, hogy van ferdehátú, hiszen ennek szerepét tölti be a Sandero, de ugye szándékosan más típusnevet kapott, hogy más ligában is játszhasson. De mit is tudnak az alapváltozatok?
A Fiat hosszabb, de a beltér nem számottevően nagyobb, sőt
A Dacia lépéselőnyben van több téren is. Kezdjük azzal a ténnyel, hogy teljesen új generációs autó az aktuális Renault Clio platformján, míg a Tipo már egy idősebb konstrukció, amit nem is tud letagadni, erről olvashattok is a legutóbbi Tipo Cross tesztünkben
ide kattintva. Aztán a Logan árban is a Tipo alá kínál, de a legérdekesebb talán az, hogy LPG-gázzal is működik a TCe 100-as motor. Sőt, jelenleg csak ezzel a motorral érhető el a Logan és kizárólag Comfort felszereltséggel. Persze az LPG akár még hátrány is lehet, ha valaki olyan zárt parkolóban állna meg, ahová nem engedik be az autót, de azért az előnyei mérlegelik ezt. A TCe 100 egyébként 999 köbcentis, turbós 3 hengeres motort takar, benzinüzemben 90 lóerővel és 160 Nm forgatónyomatékkal. Negyven literes LPG tartálya nem rabol el helyet a csomagtérből, így az alaphelyzetben 528 literes. A gázüzem pedig manuálisan is állítható, de ha elfogy a cseppfolyós gáz, akkor automatikusan kapcsol benzinüzemre.
A Dacia műszerfala alapáron modernebb
A Fiat szintén turbós 3 hengeres, 999 köbcentis motort ad - 100 lóerővel, 190 Nm forgatónyomatékkal. A négyajtós Tipo csomagtere pedig 520 literes laphelyzetben. Érdekes azonban, hogy a frissített négyajtós változatról jóval kevesebb gyári képet közöltek, mintha nem nagyon szeretnék reflektorfénybe tolni. Érezhetően a drágább Cross felé próbálják terelni a vásárlókat.
A Dacia alapból 3 év/100 ezer km, a Fiat 5 év vagy 100 ezer kilométer garanciát ad, de opcióként a Daciánál is elérhető a hosszabb garancia. Emellett az alapszín is a fehér mindkettő esetében. Egyedül ez a felár nélkül elérhető szín, viszont a tükörházakat mind a két autón a kasztni színére fényezik.
Ugyancsak azonosak abban, hogy alapáron 15 colos, dísztárcsás acélfelniket adnak. Az utastérben szövetkárpit az alap, a kormánykerékre sem jut bőr, a Tipo még érintőképernyős kijelzőt sem kap.
A Uconnect infotainment csak az alapnál eggyel magasabb felszereltségnél érkezik 7 colos kijelzővel. De USB csatlakozó azért van a „pontmátrix kijelzős, bluetooth-os, 6 hangszórós rádióhoz.” Ezzel szemben a Logan alapból ad infotainment rendszert 8 colos érintőképernyővel, vezetékes telefontükrözéssel, de csak 4 hangszórós a hangrendszerrel, ugyanakkor kivehető telefontartó is jár a Daciához. Az elektromos ablakemelők szériának számítanak mindkét autóban, viszont az elektromos tükörmozgatás csak a Loganban van bene az alapárban, ahogy az automata ablaktörlők és a ködfények is. Viszont a manuális klíma természetesen mindkét típusban az alapfelszerelés része.
A Tipo esetén leginkább a drágább Cross változat frissessége feltűnő
Nézzük a biztonsági rendszereket! Sávelhagyást megelőző rendszer alap mindkettő autónál, ahogy a tempomat is, ám a Fiat táblafelismerővel is kiegészítette. A parkolóradarok felárasak mindkét autónál, viszont visszagurulásgátlót csak a Dacia említ az alapfelszereltség között. A további biztonsági felszerelések, például a holttérfigyelő már mindkét modellhez felárasak. Összességében tehát mindkét autó alapfelszereltsége tartalmazza azokat a tételeket, amelyek nélkül ma már furcsán hatna egy új autó, ám a Dacia felszereltsége gazdagabb, miközben az autó listaára alacsonyabb. Persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy a márkakereskedések egyedi kedvezményekkel is csábíthatnak, akár jobban felszerelt raktáron ragadt autókat is kínálhatnak olcsóbban - igaz, az új Logan esetén egyelőre az az érték, ha már van belőle. Érdemes tehát erről is érdeklődni egy próbakör mellett, hiszen a puding próbája az evés.
Az árversenyben a Dacia nyer
„Azonos a két autóban a garanciaidő. A Dacia és a Fiat is 5 év vagy 100 ezer kilométer garanciát ad.”
A táblázat szerint a Dacia csak 3 évet ad alapból. Melyik az igaz?
A táblázat, opcióként van csak 5 év garancia a Daciánál. Köszönjük az észrevételt, javítjuk a szöveget.
A Fiat egyértelműen szebb, de ha ennyi pénzből akarnék új autót, akkor inkább a Daciat választanám. Nincs selling point-ja a FIAT-nak 🙁
Bár aki pici pénzből akar autózni, az inkább vegyen egy 1.4-es szívó Tipo-t 🙂
Kimaradt az árversenyből a töréstesztek eredménye: Logan 2 csillag , Tipo 4 csillag
Nem azonos mérce szerinti csillagokat említve nincs értelme az összevetésnek.
Az NCAP töréstesztek lényege, hogy amikor egy új típus kijön akkor kell megfelelnie a követelményeknek. Nincs két mérce.
Sajnos szerintem sem összehasonlíthatóak, az évek során egyre inkább az számít, hogy miért pittyeg, villog, rázza a kormányt, fékezget (stb) az autó, egyre inkább másodlagos az, hogy az utascella mit bír.
A Logan azért (is) kapott 2021-ben csak kettő csillagot, mert akkor már értékelték azokat az aktív biztonsági kütyüket, amit 5 évvel korábban a Tipo esetében (2016-ban kapott négy csillagot) még nem.
„az előnyei mérlegelik ezt”: Hm, ez nem tudom melyik Google fordító hozta össze.
Segítek: „Az előnyei ellensúlyozzák ezt”.
Vajon az olaszoknak mennyire nyitja fel a szemét, hogy egy román autót egy lapon emlegetnek az ő termékükkel? Ide is eljutottunk. Ők szerintem túlságosan a múlt győzelmében élnek, és a régi dicsőségükből merítenek erőt, erre alapoznak, míg a Románoknak nincs „gerincük”, emiatt sokkal rugalmasabbak tudnak lenni. Függetlenül attól, hogy kinek a keze van benne, és milyen mélyen.
Nem a Fiat csúszott le – az mindig is népautó volt, soha nem kerestek benne nemzeti dicsőséget, különben nem adták volna el a licenceiket a fejlődő világnak – hanem a Dacia jött fel. De lehetne még a Peugeot (301), Citroën (C-Elysée), Škoda (Rapid) vagy VW (Jetta) nevét is említeni, csak azok már annyira gagyik az új Loganhoz képest, hogy inkább kimenekítették az európai piacról, nehogy össze kelljen hasonlítani magukat egy Daciával (a CO2 flottaátlag miatt amúgy is menniük kellett). Szóval valóban érzi minden gyártó, hogy ez lehetne reputációs veszteség, de a Fiatnak nincs mit vesztenie.
„…csak azok már annyira gagyik az új Loganhoz képest, hogy inkább kimenekítették az európai piacról…”
Igen, az Európában körbenyaldosott Golf meg annyira gagyi az amerikaiaknak, hogy már csak a sportverziókat lehet ott kapni. És a Focus is annyira gáz, hogy az újból már nem kértek. A franciák meg neki se mernek veselkedni az USÁ-nak, Kínában meg xarul állnak. Az állítólag „szívrabló” Alfák meg nem kellenek senkinek, ahogy a Jaguarok sem. És még ezer példa. Jó lenne, ha befejeznéd ezt a kamu-felsőbbrendűségi marhaságot…
Az olaszok leszarják az ilyesmit, csak a turbómagyarok hiszik azt, hogy 2021-ben Dacia címkés Renaultba ülni hazaáruló magatartás.
Egy „fullextrás” LPG-s Stepway (Logant itt nem árulnak) Rosso Fusion színben extrázva 16e euró (egy liter autógáz 0.65 euró, míg a benzin 1.6-1.7 euró). Ha nem kell az LPG, 500 euróval olcsóbb.
A Tipo vagy benzin, vagy diesel lehet, alapból 15e eurótól indul (a fehér szín felára itt 700 euró!), de nincsen olyan fapados szint, mint Magyarországon 🙂 Amúgy Törökországban gyártják ezt is, „törökszedán”.
A kettő közül egyértelműen, gondolkodás nélkül: Fiat Tipo..
Dákó ? Hát mivagyok én ? Román, hogy dákóba üljek ?
Ratyi, hogy dákóba üljek ?
Fiat Tipo… amúgy meg egyik sem.. Ennyiért Vitara meg Scross van,amik ezekhez képest valódi, megbízható autók.
A Vitara simán gagyibb kb mindenden a Sanderotól, és majdnem másfélszer annyiba kerül. Marhaságok irogatása helyett próbáld ki őket.
Majd kipróbálom, ha raknak bele 4 hengeres motort. Addig felejtős.
Vitarában tolatókamera, ülésfűtés, adaptív tempo, led fényszórók, holttérfigyelő sok egyéb mellett amelyek BŐVEN teljesítik aminek egy embernek szüksége lehet, de a kedvencem a 4 hengeres boosterjet, szétszarja a retek dácsicsáidat, mind a zöld lámpánál, mind az ajtópályán 140nél. Tudom, tapasztalom.
Ha fizetnél érte, hogy vigyem el, akkor sem kéne a retek sanderód… :)))
Azok után hogy gyorsított eljárásban vágták ki a szuzuki gyárból 1 nap alatt mint macskát szrni azt a MAGYAR munkást, aki a szakszervezet vezetőségét elvállalta, még levegőt se vennék tőlük…a megbízhatóságokról meg minőségről meg győződj meg inkább a magyar scross meg a többi új suzukis csoportban.
Benne vagyok a Vitara csoportban, a tulajok 95% a megvan elégedve az autóval, tudják mit vettek és mennyiért. Én is tudom, hogy annyi pénzért a lehető legjobbat vettem, ezért lett az, ami.
A Suzuki gyáros marhaságaidra nem reagálok. Csak egy idióta áll bele a japánokba. Te voltál az a munkás? Miért dolgoztál ott, ha nem jöttek be a feltételek? Mindenki tudja, hogy a japánok úgy dolgoznak mint a megszállottak, és ezt várják el a melósaiktól is. Ha nem bírod, lépj ki!
Ennyi reakció pont elég volt főnök, nekem sincs semmi gondom az ázsiai embertelenséggel meg jogtiprással amíg ott marad. Amerikában rongyosra perelhetné érte a céget, tudták ezt ők mert betömték a pali száját pénzel… 🙂
Én is a Tipot választanám, mert jól sikerült kellemes formája van, a beltér is rendben van.
Ez a Loganról nem mondható el, formája az elődjéhez képest is nagy visszalépés, a legtaszítóbb része pedig a kormánya.