Ki mennyiért ad dízel kompakt hobbiterepjárót?
Kompakt szabadidő-autók árösszevetése
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mind népszerűbb szegmens a kompakt SUV-oké, megnéztük hát, mennyibe kerülnek újonnan, dízelként. És milyen használt prémium van az árukban?
Jó ideje rájöttek a gyártók pénzcsináló illetékesei, hogy hagyományos kategóriák, ezen belül az alsóközepes ferdehátúak „örökös” elsősége ide, piaci átrendeződés, Európa viszonylagos vergődése oda, kontinensünkön a terepjárónak látszó kompakt szabadidő-autókkal szépen lehet keresni - nem kevés vevő szívesen fizeti meg a SUV-felárat. Ömlenek hát az újabbnál újabb, egyre feljebb pozicionált és mindentudó álterepesek, az emelt hasmagasságú és magas üléshelyzetet kínáló trendi kombik, az áruk meg csillagászati – magyar átlagfizetésből mindenképp. Nemrég próbálhattuk a második generációs Nissan Qashqai-t 1.6-os dízelként. Közvetlenül előtte pedig a hatalmasra nőtt Toyota RAV4-et, ami már a 2.0 D4-D motor és a 4x4 kombójával is kapható, sőt, rövidesen BMW-féle 1.6-os öngyulladóssal is jön. Egy harmadik japán, a Honda CR-V palettája meg tavaly bővült lefele az 1.6 i-DTEC-kel. És még tucatnyi egyéb modell verseng a vevőkör kegyeiért, ráadásul mindenki majdnem mindenre azt mondja, hogy kompakt. A határok tágulnak, kategórián belül is komoly méretbeli különbségek fedezhetők fel.
Nem is foglalkozunk az összes típussal. Dobjuk a „szubkompaktokat”, kiesik az Opel Mokka, a Peugeot 2008, a Renault Captur, a Skoda Yeti, a Suzuki SX4. Dobjuk a Dacia Dustert is, mert annyival olcsóbb és annyival más liga. De szintén dobjuk a prémiumtermékeket (Audi Q3, BMW X1, Mercedes-Benz GLK, Mini Countryman, Range Rover Evoque, Volvo V40 Cross Country), hiába olyan kedveltek, hiszen az meg a másik véglet. Dobjuk még a Suzuki Grand Vitarát, mert csak. Mert a Suzukit az új SX4, az S-Cross képviseli 15 fős csapatunkban. Dobjuk a Chevyt is (Trax, Captiva), ha már a Chevy is dobott minket. Nézzük először a méreteket.
Méretek
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (l) | |
Ford Kuga | 4524 | 1838 | 1703 | 2690 | 456-1653 |
Honda CR-V | 4570 | 1820 | 1685 | 2630 | 589-1669 |
Hyundai ix35 | 4410 | 1820 | 1665 | 2640 | 591-1436 |
Kia Sportage | 4440 | 1855 | 1635 | 2640 | 564-1353 |
Mazda CX-5 | 4555 | 1840 | 1670 | 2700 | 503-1620 |
Mitsubishi ASX | 4295 | 1770 | 1625 | 2670 | 419-1219 |
Nissan Qashqai | 4377 | 1806 | 1590 | 2646 | 401-1560 |
Opel Antara | 4596 | 1850 | 1761 | 2707 | 420-1420 |
Peugeot 3008 | 4365 | 1837 | 1639 | 2613 | 432-1241 |
Renault Koleos | 4520 | 1865 | 1710 | 2690 | 450-1380 |
Ssang Yong Korando | 4410 | 1830 | 1675 | 2650 | 486-1312 |
Subaru XV | 4450 | 1780 | 1570 | 2635 | 380-1270 |
Suzuki SX4 S-Cross | 4300 | 1765 | 1575 | 2600 | 430-1269 |
Toyota RAV4 | 4570 | 1845 | 1660 | 2660 | 547-1746 |
Volkswagen Tiguan | 4427 | 1809 | 1683 | 2604 | 470-1510 |
Jól látható, hogy az elsősorban a csomagtér-méretet befolyásoló hosszban azért bőven van különbség, az utastér, pontosabban a lábtér helykínálatáért felelős tengelytávban 10 centis a mérkőztetett modellek közti differencia. De próbáltuk, tudjuk, hogy az itt egyik legkisebb S-Cross második sorában is szépen elfér két felnőtt, hogy hátul három felnőtt egyikben sem utazhat tökéletes kényelemben, hogy a 400 liter körüli puttonyok is jól szolgálhatnak, ugorjunk. Néhány alapvető műszaki alapadatra. Csak a legfontosabbakra (teljesítmény, nyomaték, fogyasztás). Versenyzőinket az elérhető legszerényebb dízelmotorral vetjük össze, mert egyrészt ebben a körben (is) a dízel a menő, másrészt az új autókat vásárló cégek jobbára a minél kisebb gázolajosokat viszik. Manuális váltóval. És mifelénk nem kell az összkerékhajtás alapon ahol van, a szimpla fronthajtás a választottunk.
Teljesítmény, nyomaték, fogyasztás
LE | Nm | l/100 km | |
Ford Kuga 2.0 TDCi | 140 | 320 | 5,3 |
Honda CR-V 1.6 i-DTEC | 120 | 300 | 4,5 |
Hyundai ix35 1.7 CRDi | 115 | 260 | 5,2 |
Kia Sportage 1.7 CRDi | 115 | 260 | 5,2 |
Mazda CX-5 2.0D | 150 | 380 | 4,6 |
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D | 150 | 300 | 5,4 |
Nissan Qashqai 1.5 dCi | 110 | 260 | 3,8 |
Opel Antara 2.2 CDTI | 163 | 350 | 6,1 |
Peugeot 3008 1.6 HDi | 115 | 270 | 4,8 |
Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 | 150 | 320 | 6,4 |
SsangYong Korando 2.0 e-XDI | 149 | 360 | 5,8 |
Subaru XV 2.0D 4x4 | 147 | 350 | 5,6 |
Suzuki SX4 S-Cross 1.6L DDiS | 120 | 320 | 4,2 |
Toyota RAV4 2.0 D-4D | 124 | 310 | 4,9 |
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI | 110 | 280 | 5,3 |
Fölfelé az öregecske Antara lóg ki 2.2-esével, lefelé egy picit az 1.5 dCi motoros Qashqai. Összkerékhajtású alapból a koros és fehér hollós Koleos, valamint a boxermotorjával is különleges Subaru XV. A váltók minden esetben 6 fokozatúak. És akkor jöhetnek az árak alap dízelmotorral, általában alapból is gazdag felszereltséggel (klíma, stb.), és tessék.
Árak
Ft | |
Ford Kuga 2.0 TDCi | 7 415 000 |
Honda CR-V 1.6 i-DTEC | 6 969 000 |
Hyundai ix35 1.7 CRDI | 6 049 000 |
Kia Sportage 1.7 CRDI | 5 849 000 |
Mazda CX-5 CD150 | 7 680 000 |
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D | 5 990 000 |
Nissan Qashqai 1.5 dCi | 5 930 000 |
Opel Antara 2.2 CDTI | 6 290 000 |
Peugeot 3008 1.6 HDi | 5 380 000 |
Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 | 8 660 000 |
SsangYong Korando 2.0 e-XDI | 6 190 000 |
Subaru XV 2.0D 4x4 | 8 090 000 |
Suzuki SX4 S-Cross 1.6L DDiS | 5 780 000 |
Toyota RAV4 2.0 D-4D | 7 435 000 |
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI | 7 949 310 |
Hoppá, ilyet se sűrűn látunk, hogy egy összevetésben a Renault a legdrágább, amikor is inkább a legolcsóbb szokott lenni. Na de a kivétel erősíti a szabályt, s az összkerekes Koleos ebben a mezőnyben igen drágának bizonyul. Persze ha hozzáigazítanánk a többieket, eltűnne a különbség, de nem igazítunk. A legjobb árú dízeleket kerestük. A Subarunál, a Mazdánál, a Volkswagennél hiába – ők még a 7,5 millió forinton felüli tábor. A Kuga, a RAV4 ára sem sokkal barátibb. Majd szakadék, és 6 millió magasságában ott az ix35/Sportage páros, még egy koreai, a Korando, aztán az ASX, a Qashqai, s az Antara. A mi autónk, az S-Cross 5,8 millió alá kínál, az árgyőztes pedig a faceliftes Peugeot 3008 keményen akciózva 5,38 millióért.
És milyen használt prémium dzsip van az árukban? Még garanciásokat néztünk 2012-es évjárattal. Nos, Audi Q3 2,0 literes, 140 lovas TDI-ként elvileg 40 ezer kilométerrel legolcsóbban 7,4 millióért van hirdetve a Használtautó.hu oldalon. BMW X1-ek közül „már” 6,5 milliótól válogathatunk (18d 143 LE, 20d 177 LE akár automata váltóval). A Range Rover Evoque felejtős ebben az évjáratban és árkategóriában, de a Mercedes-Benz GLK is. Kissé fentebb gondolkodva nyilván a Lexus RX is. Mini Countrymaneket (1.6 D All4 vagy 2.0 D All4 112 lóerővel) 7 millión épp csak innen árulnak, Volvo V40 Cross Countryt (1.6 D 114 LE) 6,7 millióért látni.
Ebből kiindulva, azt is tudva, hogy a tömeggyártók kompakt álterepesei egyre „prémiumosabbak”, s kis túlzással a végtelenségig extrázhatók, az átlagosan úgy 6,5 millió forintot dízel kompakt SUV-ra tán újonnan érdemes költeni. Akár (a Kiánál) 7, a társaság zöménél 3-5 év garanciával. Úgyis divatozásról van szó, a trendek meg gyorsan változnak.
Szerintem nagyon nagy a keveredés ebben és más SUV-okról szóló cikkekben. Mi lenne, ha az újságírók rendesen kategórizálnák SUV-okat, úgyan úgy, mint a hagyományos személyautókat? Például: kicsi (Renault Captur, …), kompakt (Audi Q3, …), közepes (Audi Q5, …) és nagy (Audi Q7, …)? Sok márkának már meg van a szinte teljes sora. Aki egy CX-5 méretű és jellegű autóra vágyik azt hidegen hagyja a PUG 2008 bármely tulajdonsága, lehet akármilyen jó. Egyébként sem hasonlítgatjuk a VW Polo-t a Renault Laguna-hoz.
A marketingesnek úgyis minden mindegy. Neki az X5-nél kisebb SUV az kompakt.
Szerintem nagyon nagy a keveredés ebben és más SUV-okról szóló cikkekben. Mi lenne, ha az újságírók rendesen kategórizálnák SUV-okat, úgyan úgy, mint a hagyományos személyautókat? Például: kicsi (Renault Captur, …), kompakt (Audi Q3, …), közepes (Audi Q5, …) és nagy (Audi Q7, …)? Sok márkának már meg van a szinte teljes sora. Aki egy CX-5 méretű és jellegű autóra vágyik azt hidegen hagyja a PUG 2008 bármely tulajdonsága, lehet akármilyen jó. Egyébként sem hasonlítgatjuk a VW Polo-t a Renault Laguna-hoz.
A marketingesnek úgyis minden mindegy. Neki az X5-nél kisebb SUV az kompakt.
FruityDJ
Igen de a Koleos alapára 8,66 millió a rugózása meg olyan mint egy parádés hintóé.
Hm, nagyon PUG kereskedősre vettem a témát. Hogy bebizonyítsam, hogy nem vagyok az.
Renault Captur 1.5 DCi listaár: 4.850.000 Ft
PUG 2008 1.4 HDi listaár: 4.560.000 Ft
PUG 2008 1.6 e-HDi listaár: 5.205.000 Ft
4,56-ért remek vétel. Az 1.6-os felára nem kifizetődő. Akciósan most 4,26M
Hosszúság: 4159 mm
Igen, a PUG 3008 az akciós árával nyert. Más kérdés, hogy a legnagyobb Ford Kuga és Honda CRV sokkal de sokkal nagyobb mint pl. az sx4 scross. Ennyi erővel szerepelhetne a PUG 2008 is, és akkor is nyerhetne egy PUG. A régi SX4 meg egy rossz vicc a többi autóhoz képest, nagyon nem ez a liga, miért kellett egyáltalán megemlíteni? Ráadásul már dízelmotorral nem is kapható..
cicamokus: ez ugyanígy igaz a Koleosra is, megspékelve azzal, hogy több, mint 2 mázsát elbír az alsó rész a lehajtás után. Egyébként tényleg okos megoldás.
A Peugeot 3008-ról csak jót tudok mondani, van a családban egy 4 éves, 120 ezret futott darab, nagyon kényelmes, jó minőségű, tágas autó. Eddig semmi gond nem volt vele. Nagyon jó vezetni, elég feszes a futómű és a csomagtartója is sokkal praktikusabb mint a legtöbb ilyen autóé mivel az ajtó alsó részét le lehet hajtani és rá lehet ülni szükség esetén vagy be lehet rajta csúsztatni nagyobb csomagokat, dobozokat. Az 1.6 HDi 6 literrel eljár még városban is, de országúton 5 literes átlagot is sikerült már produkálni.
A fogyasztás…A mi Mazdánk városban 8-9 l;országúton/pályán 6,4-7,0 alá még soha sem ment!!!!A szomszédunk Hyundai tragacsa város 10 l/!!!/városon kívül 6,5-7,2.No komment…
“6,5 millió forintot dízel kompakt SUV-ra tán újonnan érdemes költeni.” Bocsánat, de eddig minden autós szakportál azt nyomta, hogy hülye, aki új autóra költ, mert az értékvesztés, meg szervíz, meg stb.
Amúgy ezeket azért veszik, mert nagyobbat lehet velük villantani, mivel majdnem terepjárósan néznek ki, azt persze senkit nem érdekel, hogy egyik másiknak olyan kicsi a csomagtartója, mit egy nagyobb kisautónak.
“egyre feljebb pozicionált és mindentudó álterepesek, az emelt hasmagasságú és magas üléshelyzetet kínáló trendi kombik, az áruk meg csillagászati – magyar átlagfizetésből mindenképp”
hagyjuk már ezt az “álterpes” meg hasonló terepjárásra utaló megjegyzéseket. Azért tetszik a népnek, mert az emelt hasmagasság miatt jóval kényelmesebb, mitn az utóbbi időkben túlsportosított sima kompaktok.
csillagászati ár? ezeknek az autóknak nagyrésze egyáltalán nem drágább mint egy astra vagy egy oktávia, sőt van amelyik kifejezetten olcsóbb.
Például mostanában s-crosst adnak 4M-ért, tavaly a kifutó qashqai-t is ennyiért adták. Milyen “nem-álterepes” kompaktot adnak ennyiért (a légkondi nélküli ceeden kívül)?
tehát a pözsó akciós árral nyert a többiek listaára ellen?
Pl. s-cross dízel szintén akciósan 5.03M…