Ki mennyiért ad dízel kompakt hobbiterepjárót?

Kompakt szabadidő-autók árösszevetése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mind népszerűbb szegmens a kompakt SUV-oké, megnéztük hát, mennyibe kerülnek újonnan, dízelként. És milyen használt prémium van az árukban?


Jó ideje rájöttek a gyártók pénzcsináló illetékesei, hogy hagyományos kategóriák, ezen belül az alsóközepes ferdehátúak „örökös” elsősége ide, piaci átrendeződés, Európa viszonylagos vergődése oda, kontinensünkön a terepjárónak látszó kompakt szabadidő-autókkal szépen lehet keresni - nem kevés vevő szívesen fizeti meg a SUV-felárat. Ömlenek hát az újabbnál újabb, egyre feljebb pozicionált és mindentudó álterepesek, az emelt hasmagasságú és magas üléshelyzetet kínáló trendi kombik, az áruk meg csillagászati – magyar átlagfizetésből mindenképp.
Hirdetés
Nemrég próbálhattuk a második generációs Nissan Qashqai-t 1.6-os dízelként. Közvetlenül előtte pedig a hatalmasra nőtt Toyota RAV4-et, ami már a 2.0 D4-D motor és a 4x4 kombójával is kapható, sőt, rövidesen BMW-féle 1.6-os öngyulladóssal is jön. Egy harmadik japán, a Honda CR-V palettája meg tavaly bővült lefele az 1.6 i-DTEC-kel. És még tucatnyi egyéb modell verseng a vevőkör kegyeiért, ráadásul mindenki majdnem mindenre azt mondja, hogy kompakt. A határok tágulnak, kategórián belül is komoly méretbeli különbségek fedezhetők fel.

Nem is foglalkozunk az összes típussal. Dobjuk a „szubkompaktokat”, kiesik az Opel Mokka, a Peugeot 2008, a Renault Captur, a Skoda Yeti, a Suzuki SX4. Dobjuk a Dacia Dustert is, mert annyival olcsóbb és annyival más liga. De szintén dobjuk a prémiumtermékeket (Audi Q3, BMW X1, Mercedes-Benz GLK, Mini Countryman, Range Rover Evoque, Volvo V40 Cross Country), hiába olyan kedveltek, hiszen az meg a másik véglet. Dobjuk még a Suzuki Grand Vitarát, mert csak. Mert a Suzukit az új SX4, az S-Cross képviseli 15 fős csapatunkban. Dobjuk a Chevyt is (Trax, Captiva), ha már a Chevy is dobott minket. Nézzük először a méreteket.
Méretek
Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
Ford Kuga 4524 1838 1703 2690 456-1653
Honda CR-V 4570 1820 1685 2630 589-1669
Hyundai ix35 4410 1820 1665 2640 591-1436
Kia Sportage 4440 1855 1635 2640 564-1353
Mazda CX-5 4555 1840 1670 2700 503-1620
Mitsubishi ASX 4295 1770 1625 2670 419-1219
Nissan Qashqai 4377 1806 1590 2646 401-1560
Opel Antara 4596 1850 1761 2707 420-1420
Peugeot 3008 4365 1837 1639 2613 432-1241
Renault Koleos 4520 1865 1710 2690 450-1380
Ssang Yong Korando 4410 1830 1675 2650 486-1312
Subaru XV 4450 1780 1570 2635 380-1270
Suzuki SX4 S-Cross 4300 1765 1575 2600 430-1269
Toyota RAV4 4570 1845 1660 2660 547-1746
Volkswagen Tiguan 4427 1809 1683 2604 470-1510


Jól látható, hogy az elsősorban a csomagtér-méretet befolyásoló hosszban azért bőven van különbség, az utastér, pontosabban a lábtér helykínálatáért felelős tengelytávban 10 centis a mérkőztetett modellek közti differencia. De próbáltuk, tudjuk, hogy az itt egyik legkisebb S-Cross második sorában is szépen elfér két felnőtt, hogy hátul három felnőtt egyikben sem utazhat tökéletes kényelemben, hogy a 400 liter körüli puttonyok is jól szolgálhatnak, ugorjunk. Néhány alapvető műszaki alapadatra. Csak a legfontosabbakra (teljesítmény, nyomaték, fogyasztás). Versenyzőinket az elérhető legszerényebb dízelmotorral vetjük össze, mert egyrészt ebben a körben (is) a dízel a menő, másrészt az új autókat vásárló cégek jobbára a minél kisebb gázolajosokat viszik. Manuális váltóval. És mifelénk nem kell az összkerékhajtás alapon ahol van, a szimpla fronthajtás a választottunk.
Teljesítmény, nyomaték, fogyasztás
LE Nm l/100 km
Ford Kuga 2.0 TDCi 140 320 5,3
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 300 4,5
Hyundai ix35 1.7 CRDi 115 260 5,2
Kia Sportage 1.7 CRDi 115 260 5,2
Mazda CX-5 2.0D 150 380 4,6
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 300 5,4
Nissan Qashqai 1.5 dCi 110 260 3,8
Opel Antara 2.2 CDTI 163 350 6,1
Peugeot 3008 1.6 HDi 115 270 4,8
Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 150 320 6,4
SsangYong Korando 2.0 e-XDI 149 360 5,8
Subaru XV 2.0D 4x4 147 350 5,6
Suzuki SX4 S-Cross 1.6L DDiS 120 320 4,2
Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 310 4,9
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 110 280 5,3


Fölfelé az öregecske Antara lóg ki 2.2-esével, lefelé egy picit az 1.5 dCi motoros Qashqai. Összkerékhajtású alapból a koros és fehér hollós Koleos, valamint a boxermotorjával is különleges Subaru XV. A váltók minden esetben 6 fokozatúak. És akkor jöhetnek az árak alap dízelmotorral, általában alapból is gazdag felszereltséggel (klíma, stb.), és tessék.
Árak
Ft
Ford Kuga 2.0 TDCi 7 415 000
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 6 969 000
Hyundai ix35 1.7 CRDI 6 049 000
Kia Sportage 1.7 CRDI 5 849 000
Mazda CX-5 CD150 7 680 000
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 5 990 000
Nissan Qashqai 1.5 dCi 5 930 000
Opel Antara 2.2 CDTI 6 290 000
Peugeot 3008 1.6 HDi 5 380 000
Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 8 660 000
SsangYong Korando 2.0 e-XDI 6 190 000
Subaru XV 2.0D 4x4 8 090 000
Suzuki SX4 S-Cross 1.6L DDiS 5 780 000
Toyota RAV4 2.0 D-4D 7 435 000
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 7 949 310

Hoppá, ilyet se sűrűn látunk, hogy egy összevetésben a Renault a legdrágább, amikor is inkább a legolcsóbb szokott lenni. Na de a kivétel erősíti a szabályt, s az összkerekes Koleos ebben a mezőnyben igen drágának bizonyul. Persze ha hozzáigazítanánk a többieket, eltűnne a különbség, de nem igazítunk. A legjobb árú dízeleket kerestük. A Subarunál, a Mazdánál, a Volkswagennél hiába – ők még a 7,5 millió forinton felüli tábor. A Kuga, a RAV4 ára sem sokkal barátibb. Majd szakadék, és 6 millió magasságában ott az ix35/Sportage páros, még egy koreai, a Korando, aztán az ASX, a Qashqai, s az Antara. A mi autónk, az S-Cross 5,8 millió alá kínál, az árgyőztes pedig a faceliftes Peugeot 3008 keményen akciózva 5,38 millióért.

És milyen használt prémium dzsip van az árukban? Még garanciásokat néztünk 2012-es évjárattal. Nos, Audi Q3 2,0 literes, 140 lovas TDI-ként elvileg 40 ezer kilométerrel legolcsóbban 7,4 millióért van hirdetve a Használtautó.hu oldalon. BMW X1-ek közül „már” 6,5 milliótól válogathatunk (18d 143 LE, 20d 177 LE akár automata váltóval). A Range Rover Evoque felejtős ebben az évjáratban és árkategóriában, de a Mercedes-Benz GLK is. Kissé fentebb gondolkodva nyilván a Lexus RX is. Mini Countrymaneket (1.6 D All4 vagy 2.0 D All4 112 lóerővel) 7 millión épp csak innen árulnak, Volvo V40 Cross Countryt (1.6 D 114 LE) 6,7 millióért látni.
Ebből kiindulva, azt is tudva, hogy a tömeggyártók kompakt álterepesei egyre „prémiumosabbak”, s kis túlzással a végtelenségig extrázhatók, az átlagosan úgy 6,5 millió forintot dízel kompakt SUV-ra tán újonnan érdemes költeni. Akár (a Kiánál) 7, a társaság zöménél 3-5 év garanciával. Úgyis divatozásról van szó, a trendek meg gyorsan változnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    Szerintem nagyon nagy a keveredés ebben és más SUV-okról szóló cikkekben. Mi lenne, ha az újságírók rendesen kategórizálnák SUV-okat, úgyan úgy, mint a hagyományos személyautókat? Például: kicsi (Renault Captur, …), kompakt (Audi Q3, …), közepes (Audi Q5, …) és nagy (Audi Q7, …)? Sok márkának már meg van a szinte teljes sora. Aki egy CX-5 méretű és jellegű autóra vágyik azt hidegen hagyja a PUG 2008 bármely tulajdonsága, lehet akármilyen jó. Egyébként sem hasonlítgatjuk a VW Polo-t a Renault Laguna-hoz.
    A marketingesnek úgyis minden mindegy. Neki az X5-nél kisebb SUV az kompakt.

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    Szerintem nagyon nagy a keveredés ebben és más SUV-okról szóló cikkekben. Mi lenne, ha az újságírók rendesen kategórizálnák SUV-okat, úgyan úgy, mint a hagyományos személyautókat? Például: kicsi (Renault Captur, …), kompakt (Audi Q3, …), közepes (Audi Q5, …) és nagy (Audi Q7, …)? Sok márkának már meg van a szinte teljes sora. Aki egy CX-5 méretű és jellegű autóra vágyik azt hidegen hagyja a PUG 2008 bármely tulajdonsága, lehet akármilyen jó. Egyébként sem hasonlítgatjuk a VW Polo-t a Renault Laguna-hoz.
    A marketingesnek úgyis minden mindegy. Neki az X5-nél kisebb SUV az kompakt.

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    PUG 2008 1.4 HDi listaár: 4.560.000 Ft
    PUG 2008 1.6 e-HDi listaár: 5.205.000 Ft

    4,56-ért remek vétel. Az 1.6-os felára nem kifizetődő. Akciósan most 4,26M

    Hosszúság: 4159 mm

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    Igen, a PUG 3008 az akciós árával nyert. Más kérdés, hogy a legnagyobb Ford Kuga és Honda CRV sokkal de sokkal nagyobb mint pl. az sx4 scross. Ennyi erővel szerepelhetne a PUG 2008 is, és akkor is nyerhetne egy PUG. A régi SX4 meg egy rossz vicc a többi autóhoz képest, nagyon nem ez a liga, miért kellett egyáltalán megemlíteni? Ráadásul már dízelmotorral nem is kapható..

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    cicamokus: ez ugyanígy igaz a Koleosra is, megspékelve azzal, hogy több, mint 2 mázsát elbír az alsó rész a lehajtás után. Egyébként tényleg okos megoldás.

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    A Peugeot 3008-ról csak jót tudok mondani, van a családban egy 4 éves, 120 ezret futott darab, nagyon kényelmes, jó minőségű, tágas autó. Eddig semmi gond nem volt vele. Nagyon jó vezetni, elég feszes a futómű és a csomagtartója is sokkal praktikusabb mint a legtöbb ilyen autóé mivel az ajtó alsó részét le lehet hajtani és rá lehet ülni szükség esetén vagy be lehet rajta csúsztatni nagyobb csomagokat, dobozokat. Az 1.6 HDi 6 literrel eljár még városban is, de országúton 5 literes átlagot is sikerült már produkálni.

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    A fogyasztás…A mi Mazdánk városban 8-9 l;országúton/pályán 6,4-7,0 alá még soha sem ment!!!!A szomszédunk Hyundai tragacsa város 10 l/!!!/városon kívül 6,5-7,2.No komment…

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    “6,5 millió forintot dízel kompakt SUV-ra tán újonnan érdemes költeni.” Bocsánat, de eddig minden autós szakportál azt nyomta, hogy hülye, aki új autóra költ, mert az értékvesztés, meg szervíz, meg stb.
    Amúgy ezeket azért veszik, mert nagyobbat lehet velük villantani, mivel majdnem terepjárósan néznek ki, azt persze senkit nem érdekel, hogy egyik másiknak olyan kicsi a csomagtartója, mit egy nagyobb kisautónak.

  • 2017.10.29. at 08:32
    Permalink

    “egyre feljebb pozicionált és mindentudó álterepesek, az emelt hasmagasságú és magas üléshelyzetet kínáló trendi kombik, az áruk meg csillagászati – magyar átlagfizetésből mindenképp”

    hagyjuk már ezt az “álterpes” meg hasonló terepjárásra utaló megjegyzéseket. Azért tetszik a népnek, mert az emelt hasmagasság miatt jóval kényelmesebb, mitn az utóbbi időkben túlsportosított sima kompaktok.

    csillagászati ár? ezeknek az autóknak nagyrésze egyáltalán nem drágább mint egy astra vagy egy oktávia, sőt van amelyik kifejezetten olcsóbb.

    Például mostanában s-crosst adnak 4M-ért, tavaly a kifutó qashqai-t is ennyiért adták. Milyen “nem-álterepes” kompaktot adnak ennyiért (a légkondi nélküli ceeden kívül)?

Vélemény, hozzászólás?