Ki lóg nekünk 5000 forinttal?
Így tankolnak az újságírók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jelentős kiadással indítottuk összehasonlító tesztünket, 5000 forintból tankoltuk tele az elvileg teletankolt tesztautókat.
Rendszerint teletankkal kapjuk meg a tesztautókat, és úgy is kell visszavinni őket, tiszta sor - lenne. Van azonban egy igen jelentős bizonytalansági tényező a tele üzemanyagtankkal kapcsolatban. A legtöbb autónál ugyanis a tele állás a legkevésbé érzékeny, akár 50-100 vagy még több kilométert is meg lehet tenni egy-egy autóval úgy, hogy az a tankjelzőn ne látszódjon. Mit csinál így az élelmes újságíró, aki nem elégszik meg azzal, hogy ingyen használhat egy szinte új autót? Igyekszik úgy visszavinni, hogy a kijelző szerint a tank tele legyen, a valóságban pedig a lehető legtöbbet tegye még meg abból. Nem ritka eset, hogy épp csak elhozunk egy autót, és az első sarok után moccan is a kijelző - egyesek tényleg döbbenetesen jól meg tudják saccolni, hogy meddig feszíthetik a határokat. Ilyenkor - ha valós tesztfogyasztást szeretnénk mérni - akkor teletankoljuk az autót, ha csupán 5 liter hiányzik, már az is bő 2 ezer forint, ám nem egyszer több is belemegy az ilyenkor valóban teletöltött autókba.
A kollégákkal felmerült bennünk, megpróbáljuk felkutatni, hogy kinél voltak korábban az autók, ám kiderült, fölösleges, már több tesztelő óta görgetődik az üzemanyaghiány, amit mi időlegesen megszüntettünk, ám nincs nagyon kétségünk afelől, hogy ne termelődne újra. Tankolni nem kellemes - még akkor sem, ha minden egyéb költséget a tesztautót adó vezérképviselet fedez. Ugye érzi mindenki a pofátlanságot? Akinek inge, nyugodtan vegye magára!
És mennyit mennek 0 km hátralevő utat jelezve? A mai magyarnak az a fontos!
Ez egy szégyenletes és gyalázatos tudatos megtévesztése a mindenkori felhasználónak az autógyártók részéről! Mégis hány milla az autó?Milyen extrák vannak benne? Mennyi plusz pénzért? És nem tudnak egy normális pontos műszert gyártani bele ma a 3. évezredben? Gyalázat.
Pont a napi használatban fontos hisz nem mindegy hogy ha már valaki sok pénzt ad egy autóért amire napi szinten költ azzal hogy használja , és nem tudja pontosan hogy mennyi az annyi!?! 40 éve a holdra szálltak és ma nincs egy pontos műszer az autókban ? :-))) Menjenek a pi…ba! :-)) Ez is az átverések egyike amit az autógyárak direkt szivatásként alkalmaznak a használóval – vásárlóval szemben.
Erről és az ilyenekről kellene az autós világban cikkezni sűrűbben minél nagyobb visszhangja legyen és az emberek szemét fel kellene nyitni! PL: a katalizátor,a magas üzemi hőfok,a komputer vezérlés,a javíthatatlan méregdrága egyszer használatos alkatrészek mint a gyujtás és a befecskendező berendezések. Ezek miatt sok a fogyasztás és sokkal több a javítási költség a modern autóknál.
De bármiről is legyen szó az hogy nem jól mutat a műszer ez mindennek a teteje és vérlázító! Csak épp senki nem foglalkozik vele kivéve az ilyen eseteket.
Az én tankom 45l-es+ a tágulási tartály, azzal már 52l, 320km-körül kezd megmozdulni az óra…aztán beindul rendesen, azért 900-ig ki szokta bírni 🙂
Ez nem jutott még az eszembe.
Köszi,hogy szóltatok. Mondjuk én már hozzá vagyok szokva,hogy tankolós könyvet kell vezetni,meg menetlevelet,így nem éri meg csalni. ÁTfolyásmérőt is le szedig számítógépre,mennyi volt a hónap
Az a szomorú, hogy Magyarországon az ilyeneket “okosnak” nevezik…
Az a szomorú, hogy Magyarországon az ilyen embert “okosnak” nevezik!
bérautóknál detto eza hejzet ha unlimited mileage ra viszed tele tankkal kapod tele tankkal viszed. senki se hüje és károsítja megmagát. aki okos az így csinálja ahogy le van írva. ez magyarország? mit vártatok???
legalja.hu
Szomorú hogy egyesek ebből is sportot űznek…mennyire kicsinyesek az emberek! (tisztelet a kivételnek)