Ki-ki a maga asztalánál – Nissan Pulsar teszt
Nissan Pulsar DIG-T 190 Tekna teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szinte hot hatch erőben, nepperesen fullos felszereltséggel fura figura a Nissan Pulsar. Egy árban a Golf GTI-vel is csak egy átlagautó.
A Pulsar első nézete kifejezetten előnyös. Csinos rajta a Nissanok egyen orra
Vagy nincs belőle elég, vagy túl szürke. A Nissan Pulsart már jó egy éve ismerjük. A hivatalos bemutató előtt megmutattuk, vezettük szerpentinen és teszteltük benzines- és dízelmotorral is. Az utcaképnek mégsem lett annyira szerves része, mint a nála kevésbé praktikus, de sokkal trendibb testvére, a Qashqai. Közben a sorozat kapott egy új motort, a más Nissan modellekből ismert 1.6-os turbós benzines 190 lóerős változatát. Ez már szinte a hot hatchek szintjén van a motorerőt tekintve. Kérdés, hogy vajon ez felpörgeti-e eléggé a kissé szürke, de korrekt és jól árazott kompaktot?
Az oldalába vasalt éleken csinosan játszik a fény, de a hátsó lezárás ügyetlenre sikerült. Családi autónak persze így ahogy van, kiváló a Pulsar
Pedig jó vétel. A Pulsar nem egy felkavaró jelenség. Bár csinos az orra a lapított aljú krómkeretbe foglalt márkajellel és a LED-es lámpái is jól néznek ki, de a formája mégsem elég egységes. A tágas hátsó traktus és a felnőtteknek is elegendő fejtér oltárán odalett az oldalnézet és a hátsó is. Innen egy kicsit aránytalan, de egyáltalán nem bántó, csak van nála megnyerőbb konkurens is. A belső értékei viszont kiválóak. Egy ekkora méretű, ilyen rendesen összerakott és kényelmesen vezethető autóért a pár ezressel 4 millió forint alatti plakátár zseniális. Az azonnali több százezres kedvezményekkel meg a jobban felszerelt változatokat is el lehet hozni a konkurencia árai alatt. Ez most sem változott, de a 190 lovas motor némileg felborította a Pulsar kellemes, finom harmóniáját.
Sötétített első fényszórójáról és hátsó kidörgőjéről ismerhető fel a 190 lovas Pulsar. Hangja persze nincs, a 18 colos felnik viszont már zavaróan nagyok
Mi hajtja? A Pulsarhoz elérhető 1.5-ös Renault dCi motor 110 lóereje és 260 Nm nyomatéka és a szerény fogyasztása is baráti. A nála olcsóbb 1.2-es, turbós DIG-T motor 115 lóereje és 190 Nm nyomatéka passzolt eddig szerintem a legjobban ehhez a a kasztnihoz. Csöndes, finoman hajtva emberi a fogyasztása, és ha kell egész agilis is tud lenni, a dízelnél sokkalta gyorsabb bemelegedéssel, kisebb orrtolási hajlammal. Erre most itt ez a 190 lovas, ami 7,7 másodperces gyorsulással, 217 km/órás végsebességgel, meg 18 colos felnikkel és krómozott kipufogóvéggel kábít.
Rendben vannak az anyagok, jó az összeszerelés, csak a vezetői pozíció nem a legjobb. Pláne egy erős autóhoz nem passzol ez a magas ülés és a kormány helyzete
A beltér helykínálata több mint osztályon felüli. Harminc centis a hátsó lábtér és az ülések sem kicsik
Túl erős, vagy túl puha? És valóban, a nagy kerekeken elég jó Michelin gumik feszülnek, a díszítő LED füzér a fényszóróban jól néz ki, menjünk! A Nissan váltóival nem szokott gond lenni, nem a legprecízebb szerkezetek, nem is adnak kimagasló kapcsolási élményt, csak jók - úgy, ahogy vannak. A 190 lovas Pulsarban viszont nem érzem sem elég határozottan megvezetettnek, sem elég finomnak a szerkezetet. Sem a gyors, sem az egyujjas váltások nem akartak összejönni. Maradt a nyomatékból autózás, ami nem kunszt ezzel a benzinessel. Aztán egyedül vezetve még egyszer megpróbáltam keménykedni, ennek a díja az lett, hogy egy teljesen ártatlan helyzetben táncolt le a fara az ívről. A futóműhöz érezhetően nem nyúltak, a 18 colos kerekek a tapadáshatárt elég hamar elérik, van orrtolás és egy ponton túl megpördülés is lenne, ha nem szólna közbe az ESP. A pesti kátyútengert viszont nem tolerálja a rendszer ezekkel a nagy kétszínű felnikkel, ezért kicsit bután és egyszerre idegesen viselkedik a legerősebb Pulsar.
A Nissanok műszerfala már megszokottan szép, a menü az egyik legegyszerűbben használható, bár nem túl nagy a központi kijelző. Pakolóhely van elég
Gerinctámasz sajnos nincs, de a vezetőülés így is megfelelő méretű és kényelmű. Hátul talán mégis jobb utazni
Városban zavart. Jól, van akkor marad a kulturált közlekedés - gondoltam. Aztán arra lettem figyelmes, hogy a puha kuplunnggal folyton csikorgó kerekekkel indulok a városi fogyasztás meg felkúszott 10 literig. A motorvezérlés nagyon furán állítgatja az alapjáratot, adott esetben 1500-as fordulaton hagyja ketyegni, máskor szívódízelesen alacsonyan, fulladásközelben dolgozott, és ezek között sok értelmes kapcsolatot nem lehetett felfedezni. Nyilván a környezetvédelmi normák miatt a gázreakcióban van késlekedés, de ez azon felül állt. Ez nem jó, ahogy az sem, hogy elkezdett zavarni a magas üléspozíció is, amihez nekem nem sikerült tökéletesen hozzáállítanom a kormányt sem. A bőrüléseken pöffeszkedve egyre csak az jutott eszembe, hogy mennyivel jobb lenne az a sima 1.2-es, 16 colos felnikkel és jó másfél millió forinttal olcsóbban.
Alaphelyzetben 385 literes, ülésdöntéssel bővíthető, de nem lesz síkpadlós. Ennek ellenére ez egy nagyon jól használható csomagtartó
Pedig pihentető. Országúton végre elkezdtem élvezni a Pulsart. Itt már jól esett a bakon magasan ülni és a nagy erőtartalékkal előzni, lendületesen autózni. Azt hiszem, leginkább erre lenne való ez a változat, igaz az 1.2-est sem éreztem gyengének. Csak két további furcsaságot tudok kiemelni. Az egyik, hogy a magas színhőmérsékletű, vakítóan fehér LED technikájú tompított mellé adott sima, halogén reflektor bár teljesen használható, de a színeltérés miatt elég bután néz ki a vetített kép. A másik meg az, hogy kicsit sokat forog ez motor, 130-nál egy hajszállal 3000 alatt. Mivel ez nagyon nem hot hatch, csak egy erős kompakt, lehetett volna hosszabb a kímélőnek szánt hatodik fokozata, az 1.2-esé is hosszabb, ott csupán 2600 1/perc fordulattal jár a 130 km/órás tempó.
Sok ez a motor ide. Az elektronikáját megbolondították, az erejét kiautózni csak korlátozottan lehet, és igazából nem is érdemes
Nem állt össze a kép. Amennyire jónak tartom a Pulsart, annyira feleslegesnek érzem ezt a változatát. Az elérhető legjobb felszereltség, amiből a sofőrsegédek és a kényelmi extrák sora sem hiányzik, rendelhető a gyengébb motorokhoz is. Tartalmaz egy csomó elemet, ami nélkül a kocsi nem lesz kevesebb, csak az ár mértéktartóbb. A motorerő nem passzol a futóműhöz, a szintetikus kormányzáshoz, így vezethetőségben jócskán elmarad a Pulsar. Hasonlóan erős és jól felszerelt konkurensei közül a Peugeot 308-ast és a Ford Focust is jobb vezetni. Ha valami feltűnő kell, akkor ott a Kia cee'd GT, és a legdurvább vicc, hogy az alap Volkswagen Golf GTI csak 150 ezer forinttal drágább a Pulsar tesztautónál, pedig az már egy igazi hot hatch, 220 lóerővel.
A csúcsváltozat helyett én a sima 1.2-es megvásárlásra biztatnék minden érdeklődőt. A hozzá adott, bőséges Tekna felszereltség persze nekem is tetszett
Hat elszomoritok par embert erre fele van belole dogivel…
Jelenleg 416 elado van ami nem rossz egyetlen egy tipusbol(Az elso2 a SunnyGTI)
http://www4.autotrader.co.uk/search/used/cars/nissan/pulsar/postcode/wn12bu/radius/1500/onesearchad/used%2Cnearlynew%2Cnew/quicksearch/true
ez ilyen semmilyen, középszerű gép a kaskaj az jó lett, de ez nem. az meg, hogy egy jóval jobb és felszereltebb GTI-t lehet venni ebből az árból, az vicces.De asszem még 180 lovas leon-t is lehet kapni ilyen áron…nem, még új 265 lovas cupra-t is lehet venni ennyiért 😀 ami még jól is néz ki, hát akkor így kb ennyi.
Renault…., nem „Reanult”
A Nissan elverzett valahol ebben a kategoriaban, igazabol szerintem nem is tudjuk megmondani, hogy hol. Talan valahol a Reanult-val kötött hazassagot követöen, csökkent az emberek bizalma a marka irant, vagy elszurtak a formaterveket. Sem a Tiida, sem az utolso Nissan Primera formaterve nem sikerült annyira jol, legalabbis szerintem. A korabbi Primerak es Almerak nagyon megbizhatoak voltak, es lehetett is belölük latni az utakon, de Tiida vagy Pulsar, szinte nincsen az utakon, a nemeteknel sem latok nagyon. Franciak, olaszok vajon veszik? Pedig jo kis alternativa lehet, esetleg titkos tipp. De a Qashqai-t viszik, mint a cukrot.
Ez min. 1 millióval olcsóbban lenne reális árú autó.
Így teljesen komolytalan, hiszen a Ceed Gt szerintem minden szempontból jobb.
Nem értem, miért nem Almerának nevezték el, az 1. generáció keményen odacsapott a Corollának annak idején. Ma már a Nissan sem a régi, de talán Angliában, Spanyolországban(ahol gyáraik ia vannak) elszaporodhat a Pulsar, mifelénk nem hiszem. De mint tudjuk, az SUV-vonalat nagyon érzik.
A Nissan ezzel adott egy pofont magának szerintem…