Ki-ki a maga asztalánál – Nissan Pulsar teszt

Nissan Pulsar DIG-T 190 Tekna teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szinte hot hatch erőben, nepperesen fullos felszereltséggel fura figura a Nissan Pulsar. Egy árban a Golf GTI-vel is csak egy átlagautó.


Vagy nincs belőle elég, vagy túl szürke. A Nissan Pulsart már jó egy éve ismerjük. A hivatalos bemutató előtt megmutattuk, vezettük szerpentinen és teszteltük benzines- és dízelmotorral is. Az utcaképnek mégsem lett annyira szerves része, mint a nála kevésbé praktikus, de sokkal trendibb testvére, a Qashqai. Közben a sorozat kapott egy új motort, a más Nissan modellekből ismert 1.6-os turbós benzines 190 lóerős változatát. Ez már szinte a hot hatchek szintjén van a motorerőt tekintve. Kérdés, hogy vajon ez felpörgeti-e eléggé a kissé szürke, de korrekt és jól árazott kompaktot?
Hirdetés


Pedig jó vétel. A Pulsar nem egy felkavaró jelenség. Bár csinos az orra a lapított aljú krómkeretbe foglalt márkajellel és a LED-es lámpái is jól néznek ki, de a formája mégsem elég egységes. A tágas hátsó traktus és a felnőtteknek is elegendő fejtér oltárán odalett az oldalnézet és a hátsó is. Innen egy kicsit aránytalan, de egyáltalán nem bántó, csak van nála megnyerőbb konkurens is. A belső értékei viszont kiválóak. Egy ekkora méretű, ilyen rendesen összerakott és kényelmesen vezethető autóért a pár ezressel 4 millió forint alatti plakátár zseniális. Az azonnali több százezres kedvezményekkel meg a jobban felszerelt változatokat is el lehet hozni a konkurencia árai alatt. Ez most sem változott, de a 190 lovas motor némileg felborította a Pulsar kellemes, finom harmóniáját.

Mi hajtja? A Pulsarhoz elérhető 1.5-ös Renault dCi motor 110 lóereje és 260 Nm nyomatéka és a szerény fogyasztása is baráti. A nála olcsóbb 1.2-es, turbós DIG-T motor 115 lóereje és 190 Nm nyomatéka passzolt eddig szerintem a legjobban ehhez a a kasztnihoz. Csöndes, finoman hajtva emberi a fogyasztása, és ha kell egész agilis is tud lenni, a dízelnél sokkalta gyorsabb bemelegedéssel, kisebb orrtolási hajlammal. Erre most itt ez a 190 lovas, ami 7,7 másodperces gyorsulással, 217 km/órás végsebességgel, meg 18 colos felnikkel és krómozott kipufogóvéggel kábít.


Túl erős, vagy túl puha? És valóban, a nagy kerekeken elég jó Michelin gumik feszülnek, a díszítő LED füzér a fényszóróban jól néz ki, menjünk! A Nissan váltóival nem szokott gond lenni, nem a legprecízebb szerkezetek, nem is adnak kimagasló kapcsolási élményt, csak jók - úgy, ahogy vannak. A 190 lovas Pulsarban viszont nem érzem sem elég határozottan megvezetettnek, sem elég finomnak a szerkezetet. Sem a gyors, sem az egyujjas váltások nem akartak összejönni. Maradt a nyomatékból autózás, ami nem kunszt ezzel a benzinessel. Aztán egyedül vezetve még egyszer megpróbáltam keménykedni, ennek a díja az lett, hogy egy teljesen ártatlan helyzetben táncolt le a fara az ívről. A futóműhöz érezhetően nem nyúltak, a 18 colos kerekek a tapadáshatárt elég hamar elérik, van orrtolás és egy ponton túl megpördülés is lenne, ha nem szólna közbe az ESP. A pesti kátyútengert viszont nem tolerálja a rendszer ezekkel a nagy kétszínű felnikkel, ezért kicsit bután és egyszerre idegesen viselkedik a legerősebb Pulsar.


Városban zavart. Jól, van akkor marad a kulturált közlekedés - gondoltam. Aztán arra lettem figyelmes, hogy a puha kuplunnggal folyton csikorgó kerekekkel indulok a városi fogyasztás meg felkúszott 10 literig. A motorvezérlés nagyon furán állítgatja az alapjáratot, adott esetben 1500-as fordulaton hagyja ketyegni, máskor szívódízelesen alacsonyan, fulladásközelben dolgozott, és ezek között sok értelmes kapcsolatot nem lehetett felfedezni. Nyilván a környezetvédelmi normák miatt a gázreakcióban van késlekedés, de ez azon felül állt. Ez nem jó, ahogy az sem, hogy elkezdett zavarni a magas üléspozíció is, amihez nekem nem sikerült tökéletesen hozzáállítanom a kormányt sem. A bőrüléseken pöffeszkedve egyre csak az jutott eszembe, hogy mennyivel jobb lenne az a sima 1.2-es, 16 colos felnikkel és jó másfél millió forinttal olcsóbban.

Pedig pihentető. Országúton végre elkezdtem élvezni a Pulsart. Itt már jól esett a bakon magasan ülni és a nagy erőtartalékkal előzni, lendületesen autózni. Azt hiszem, leginkább erre lenne való ez a változat, igaz az 1.2-est sem éreztem gyengének. Csak két további furcsaságot tudok kiemelni. Az egyik, hogy a magas színhőmérsékletű, vakítóan fehér LED technikájú tompított mellé adott sima, halogén reflektor bár teljesen használható, de a színeltérés miatt elég bután néz ki a vetített kép. A másik meg az, hogy kicsit sokat forog ez motor, 130-nál egy hajszállal 3000 alatt. Mivel ez nagyon nem hot hatch, csak egy erős kompakt, lehetett volna hosszabb a kímélőnek szánt hatodik fokozata, az 1.2-esé is hosszabb, ott csupán 2600 1/perc fordulattal jár a 130 km/órás tempó.

Nem állt össze a kép. Amennyire jónak tartom a Pulsart, annyira feleslegesnek érzem ezt a változatát. Az elérhető legjobb felszereltség, amiből a sofőrsegédek és a kényelmi extrák sora sem hiányzik, rendelhető a gyengébb motorokhoz is. Tartalmaz egy csomó elemet, ami nélkül a kocsi nem lesz kevesebb, csak az ár mértéktartóbb. A motorerő nem passzol a futóműhöz, a szintetikus kormányzáshoz, így vezethetőségben jócskán elmarad a Pulsar. Hasonlóan erős és jól felszerelt konkurensei közül a Peugeot 308-ast és a Ford Focust is jobb vezetni. Ha valami feltűnő kell, akkor ott a Kia cee'd GT, és a legdurvább vicc, hogy az alap Volkswagen Golf GTI csak 150 ezer forinttal drágább a Pulsar tesztautónál, pedig az már egy igazi hot hatch, 220 lóerővel.
Értékelés
Pozitív
Tágas beltér, könnyű vezethetőség, gazdag felszereltség
Negatív
Rázós futómű, magas fogyasztás, buta motorvezérlés
Árak
Tesztmodell alapára
7 520 000 Ft (2015.09.21.)
Tesztautó ára
7 650 000 Ft (2015.09.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 5600 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1600-5200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
Végsebesség:
217 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4387 mm
Szélesség:
2017 mm
Magasság:
1520 mm
Saját tömeg:
1315 kg
Össztömeg:
1785 kg
Terhelhetőség:
470 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
385 l
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér hossza:
740 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
770 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
240 Nm 1600-5200 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 5600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
217 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
CO2-kibocsátás:
138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:14
    Permalink

    ez ilyen semmilyen, középszerű gép a kaskaj az jó lett, de ez nem. az meg, hogy egy jóval jobb és felszereltebb GTI-t lehet venni ebből az árból, az vicces.De asszem még 180 lovas leon-t is lehet kapni ilyen áron…nem, még új 265 lovas cupra-t is lehet venni ennyiért 😀 ami még jól is néz ki, hát akkor így kb ennyi.

  • 2017.10.28. at 13:14
    Permalink

    A Nissan elverzett valahol ebben a kategoriaban, igazabol szerintem nem is tudjuk megmondani, hogy hol. Talan valahol a Reanult-val kötött hazassagot követöen, csökkent az emberek bizalma a marka irant, vagy elszurtak a formaterveket. Sem a Tiida, sem az utolso Nissan Primera formaterve nem sikerült annyira jol, legalabbis szerintem. A korabbi Primerak es Almerak nagyon megbizhatoak voltak, es lehetett is belölük latni az utakon, de Tiida vagy Pulsar, szinte nincsen az utakon, a nemeteknel sem latok nagyon. Franciak, olaszok vajon veszik? Pedig jo kis alternativa lehet, esetleg titkos tipp. De a Qashqai-t viszik, mint a cukrot.

  • 2017.10.28. at 13:14
    Permalink

    Nem értem, miért nem Almerának nevezték el, az 1. generáció keményen odacsapott a Corollának annak idején. Ma már a Nissan sem a régi, de talán Angliában, Spanyolországban(ahol gyáraik ia vannak) elszaporodhat a Pulsar, mifelénk nem hiszem. De mint tudjuk, az SUV-vonalat nagyon érzik.

Vélemény, hozzászólás?