Látványosan nem csak egy mezei, dízel kettes, de még az eddigi legsportosabb M240i változattal sem keverné össze senki az új M2-t a vad és éles külleme miatt
Az autó elején szögletes, hagyományos orientációjú vesék és méretes légbeömlők kaptak helyet: itt bizony kell a hűtéshez a sok nyílás
A motortérben ugyanis egy 460 lóerős, két turbóval megfújt hathengeres motor dolgozik
A BMW M2 második generációja végre megérkezett, és látványosan nem csak dísznek hordja az M logót. Sőt, a teljesen új, sokkal merészebb dizájn miatt még a közismert plakettre sincs szükség, hogy feltűnjön: ez bizony valami más. Az elődjénél 90 lóerővel erősebb az elődjénél, a két turbóval megfújt, 3,0 literes, S58 kódú motor csúcsteljesítménye ugyanis 460 lóerő. Hiába tud viszont akár 7200-ig is elforogni az erőforrás, ennél már jóval alacsonyabb fordulatszámon is komoly élményt ad: 550 newtonméteres maximális nyomatéka már 2650 és 5870 között rendelkezésére áll. A játékos kezelhetőség fanatikusainak örömhír, hogy xDrive helyett hátsókerék-meghajtással érkezik, amihez aktív futómű és difi is társul.
A BMW M2 az elődjénél jóval nagyobb, 4580 milliméteres hosszával és 2747 milliméteres tengelytávjával lényegében az új kettes kupé adatait hozza
Széltében viszont ehhez képest is jelentősen nőtt, főként a méretes sárvédőív-toldadokkal rejtett nyomtávnövelésnek köszönhetően: 1403 milliméteres magassága mellé látványos az 1887 milliméteres szélesség
Mindez akkor néz ki a legjobban, amikor kilinccsel előre közlekednek vele, erre könnyedén képes az újdonság
Bár alapáron a megszokott, nyolcfokozatú, Drivelogic-os, duplakuplungos automata jár, lehet kérni kézi váltóval is, ami 3,9 másodpercről 4,1-re rontja a százas sprintet, ám ennél sokkalta többet hoz vissza élményben. A sebességet alapesetben 250 km/órára korlátozza a gyár, ám a feláras M Driver's csomaggal ez 285 km/órára nő, hogy az Autobahn lovagjainak is kedvezzen. Mindezt elérni sem lehetetlen, ugyanis az M2-nek elég 13,5 másodperc állórajtból 200 km/óráig, ez egyes új autóknak a százas sprintjét is kényelmesen megveri. Mivel ilyen félelmetes sebességekről meg is kell tudni állni, elöl hatdugattyús fékek egészítik ki a hátsó, egydugattyús tárcsákat, a nyergek alapáron a megszokott kék, felárért viszont vad piros színben hívják fel magukra a figyelmet.
Bent a BMW ívelt kijelzőjével tökéletes a puritán sportosság, a német prémiumérzet és a modern technológia összhangja
A 12,3 colos digitális műszeregység és a 14,9 colos központi kijelző funkciói is a sportosság jegyében kerültek a helyükre
A beltérben is egyértelműen a sportosság volt a fő szempont, ami még a BMW letisztult és modern Ívelt Kijelzője ellenére is egyértelmű. Hiába ugyanis a 12,3 illetve 14,9 colos képernyők a sofőr előtt, ha azokon kimondottan M specifikus dizájn és funkcionalitás kap helyet, illetve ha körülöttük mindenről a sportosság ordít. Ilyenek a megvilágított M logóval díszített karbon versenyülések és a kézi váltógomb is: igaz, mindkettőt külön kell kérni a modellhez.
Az igazi élményautózáshoz elengedhetetlen a hatfokozatú kézi váltót és a szénszálas kagylóüléseket is kérni bele
Utóbbit a tömegközéppontot lényegesen alacsonyabbra helyező karbontetővel közös csomagban választhatják a vásárlók
A szénszálas ülések egy komplett csomagban járnak viszont, amellyel a tető is a hőn áhított sötétszürke borítást kapja, ez remekül egészíti ki a szögletes, vad dizájnját az autónak. Ezen a téren elöl egy meglepően lapos és egyáltalán nem fájó méretű vesékkel szolgál, oldalt látványos szélesítésekkel, illetve elöl 19, hátul pedig 20 colos felnikkel, hátul pedig merész diffúzorral és négy kipufogóvéggel egészíti ki mindezt. A színek terén sem enged akármit a gyártó, minden opciót azzal a feltétellel válogattak be, hogy kiemelje az autó sportosságát: végül 5 különböző szín, az Alpine White, a Sapphire, a Brooklyn Grey, a Toronto Red és az új, exkluzív Zandvoort Blue kerültek a katalógusba.
Akit megelőznek vele, az sem csak a sebességből fogja tudni, hogy ez egy M modell, pedig a feliratokat sem fogja tudni elolvasni olyan gyorsan
Hátul a diffúzor, a négy kipufogóvég és a minden eddiginél sportosabb lökhárítók teszik beazonosíthatóvá