Kézi váltós, kuplungos villanyautó jöhet? Mutatjuk a szabadalmat
A Toyota levédette a villanyautókhoz tervezett manuális váltóját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak a jövőbe néz a Toyota a villanyautók fejlesztése során, a múlt rajongóinak is kedveznek, méghozzá egy "látszólagos" kézi váltóval és harmadik pedállal párosítva az új technológiát.
Így arra következtethetünk, hogy a karral és a pedállal leginkább a váltás élményét és az autó feletti kontroll nagyobb birtoklását adná vissza a Toyota, egy műszaki szempontból lényegében minimális hasznú, majdhogynem felesleges alkatrészcsoport hozzáadásával egy olyan hajtáslánchoz, amely egysebességesként is hibátlanul üzemelhetne.
Mindezt az is alátámasztja, hogy a szabadalom külön kitér a váltás megszokott érzetének javításához beépített extra alkatrészekre, a látszólagos váltókar kapcsolásakor érezhető ellentartását és a látszólagos kuplung keménységét és reakcióját kizárólag erre a célra szolgáló motorok szabályoznák, az autó pedig lényegében az innen érkező elektromos jelet felhasználva szimulálná azt az élményt, amelyet a múlt (és persze még a jelen) kézi váltói adtak a belsőégésű motorokkal párosítva. Vajon megközelíti majd az új megoldás a klasszikus érzést, amit a benzinvérűek várnak a technikától?