Kezdők szerencséje – Opel Corsa B

Opel Corsa B 1.0 12V, 1997 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kéthavi fizetésből is lehet autót venni, erre remek példa ez a padlizsánlila B Corsa. Nyilván nem tökéletes, viszont első autónak talán a legjobb, és csomó jópofa extrával is megdobták.

Tudom, első autónak mindenki valami vagányabbra vágyik, a valóság viszont az, hogy ugyan lehet már 3-as BMW-t is kapni ennyiért, garantáltan kevesebbet fog gurulni, mint állni. Ugyanakkor nem is érdemes friss jogsival komoly kocsiba ugrani, akinek kis igényei vannak és nem érzi magát Schumachernek attól, hogy a kezében van a jogsija, annak tökéletes választás lehet egy hasonló B Corsa, tulajdonképpen kéthavi fizetésért. Elviszi bárhová, közben 6 liter fölé nehezen lehet tornászni a fogyasztását, és tulajdonképpen nem kell félteni, ha bárhol otthagyjuk, akár a belvárosban.
Szegény kis Corsa is látott már szebb napokat, de mivel tízemeletes panelek alatt alszik, el is nézhető, hogy fényezése már messze nem tökéletes, ráadásul a rozsda is eszi rendesen, igaz főleg a korábban lakatolt részeken. Azt is tudom, hogy mindenki csillogó, hibátlan fényezésre vágyik, egy ilyen kocsi viszont őszintén öreg, vannak kókányolt javításai, viszont pontosan látszik, mennyit fog még bírni, nem fog sunyítva, meglepetésszerűen széthullani alattunk. Ha túltettük magunkat a fényezés hibáin, észrevehetjük a konkrét Corsa értékeit is, amik jelentősen dobnak a közérzetünkön.
Először is gyári Opel alufelnik és tetőablak. Mi ez, ha nem luxus? Mivel ez egy 1997-es példány, már a frissített. Színre fújt lökhárítók mellett szervokormány és két légzsák is helyet kapott. Előbbi jelentősen könnyít a Corsa vezetésén, bár a hagyományos fogasléces kormányművel sem nagy feladat terelni, így még kényelmesebb, utóbbiak pedig remélhetőleg még működőképesek is. Minden egyszerű, a műanyagok opelesen fáradtak és kopottak már, a duda gombjai is beszakadtak, ahogy egyébként lassan az összes G Astránál is. Viszont minden hibátlanul működik, az ülések szintén az újabb darabok, magasságban is állítható a sofőré, a hátsó pad is valamivel kényelmesebb, mint a frissítés előttiben.
Hirdetés

Motorja csupán háromhengeres, viszont 12 szelepes, a mai napig szépen jár, egy rossz szó nem lehet rá, csupán tudni kell a képességeit. 60-70 km/h-ig nagyon fürge, fölötte már készülni kell jóval előre az előzésekre, viszont gond nélkül képes tartani a forgalommal a lépést. Futóműve remek állapotban van, lassan a fékekkel kell majd foglalkozni egyébként egy ilyen kis kocsit csak használni kell. Gazdája imádja, eddig komolyabb probléma nélkül szállítja jobbra-balra. Mivel keveset is autózik, egyelőre nem vágyik komolyabb kocsira, a kis Corsa bőven elég.
Rengeteg lehetőség van a piacon a 300 ezres árhatárig, köztük persze sok a romos, borzasztóan tartott járgány, viszont tanulóautónak vagy szaladgálósnak lehet kevésbé fényes kincseket találni. Egy Corsa sosem rossz választás, egyedül a rozsdával kell megbarátkozni, jellemzően a külső karosszériaelemek kezdenek el korrodálni, viszont a padlólemez és a szerkezeti elemek általában épek. A régebbi, frissítés előtti példányok 1.2-es négyhengerese hasonló karakter, papíron 10 lóerővel gyengébb, vezetve viszont nem érződik és általános karbantartásokon kívül más törődést nem igényel. A nagyobb 1.4-es már többféle teljesítménnyel is elérhető, 60-tól akár 101 lóerősig is találni a piacon. Kár, hogy a korrózióvédelemre nem fektettek elég hangsúlyt, akkor olyan örökzöld lehetne a B Corsa, akárcsak a formája.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    Nekem volt ilyen, 5 ajtós, 1.2-es volt, első szériás, aminek jellemzője volt a pocsék Opel váltó (kettesbe az istennek nem lehettett néha betenni, még jó hogy egy Opeles vette meg annó, nem kellett megmagyaráznom hogy ez nem hiba, hanem feature :D) továbbá a váza rohadt az első kerekenél a hajlatban. Egyszer leszedtem, mondtam kipofofozom, rétegekbe jött le a lemez ott :-s
    Hangos is volt, nem is szerettem.

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    Lehetne, de nincs, mert Ő ott egy alkalmazott volt.Egyébként a Tigra, Smart, meg ha jól tudom a Manta dizájnt is erősítette, akkor azok is tisztára japán modellekre hasonlítanak. Azt azért kifejteném, hogy meg értsd, aki alkalmazott valahol, annak alkalmazkodni is kell.Az Opel-nél történetesen az Ő elvárásaiknak, azon nem lepődik meg senki szerintem, hogy belecsempészi a saját elképzeléseit, ami történetesen a Japán márkákban fellelhető!Egyébként nekem a Nissan Mikrára hajaz a formaterve.
    Jaaaaa!!! Mazochista vagyok :-DDDDDD

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    Te komolyan nem tudsz szöveget értelmezni?

    Igen, szinte bármilyen japán cég emblémáját rá lehetne képzelni – mert a Corsa B formaterve jellegzetesen japános, le sem tagadhatná, hogy a formatervezője japán volt. Lehetne rajta akár Mazda, Toyota vagy Nissan embléma is, az ember elhinné, hogy ezen gyártók terméke.

    Rőzsike, miért kell neked minden egyes megszólalásod után rögtön banánhéjra lépni és orbitálisat zakózni? Miért jó ez neked?:)))

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    Okoska ezt írtad:” Szerintem szinte bármilyen japán emblémát rá lehetne képzelni:)” Na, akkor minek képzeled, Opel-nek??? Tényleg meghazudtolod saját magadat is, vagy nincs semmi képzelő erőd!!!
    Szerintem minden kommentedre írjál egy ellentétes választ is úgy hihetőbb leszel!
    Szerintem csak szimplán h…e vagy ennyi!!!

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    Rőzsike, te ostoba fajankó, ki írta azt, hogy a B Corsa japán autó!?!? Egy japán ipse tervezte. Te is szeretsz fittyet hányni a tényekre, mint Mr. Green?:)

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    “Hogy mi a közös az ős VW Bogárban és a legújabb Porsche 911-esben? Mind a kettő egy magyarnak köszönheti a létrejöttét. Varga Péter, a Porsche tervezője elmesélte, hogyan lesz egy rajzból végül kész autó.”

    Rómeó, Rómeó, akkor a VW és a Porsche a Te logikád szerint Magyar autó igaz???(De jó lenne) Már megint hülye vagy emberke!!!

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    Milyen Isuzu dízeles legendáról van szó? Szerintem közismert hogy a régebbi Opelekben az 1.7 meg az 1.5 dTi/Di motor Isuzu származék…nyáron ismerősöm szeretett volna valami rohangálós kisautót 2 kisváros közé, de szinte csak elkeserítő állapotú szétrohasztott corsak voltak, így aztán egy k11-es 1.5d micra lett, amiben meg egy psa motor van a 106/saxoból.

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    Nem csak japán emblémát lehetne odaképzelni, mert gyakorlatilag minden kontinensen más néven árulta/gyártotta a gm, chevrolet-től kezdve a holden barina-ig.

  • 2017.10.28. at 01:46
    Permalink

    Talán kevesen tudják, de a Corsa B formatervezője egy japán úriember volt: Hideo Kodama. A ’90-es években az Opel alkalmazottja volt, mint formatervező. Szerintem szinte bármilyen japán emblémát rá lehetne képzelni:)

Vélemény, hozzászólás?