A Volvót is a portfóliójában tudó Geely csoport egyik kínai márkája már évek óta szerepel több európai piacon. A túraautó versenyekről is ismerős Lynk & Co ráadásul eleve nem csak villanyautók forgalmazásával kezdte, így nem is érintette annyira érzékenyen a nemrég bevezetett vám. Ám októberben pont bemutatták az öreg kontinensen az akkumulátoros villanyautójukat, viszont decemberben már be is jelentették, hogy a jövőben inkább a hibridek behozatalára összpontosítanak.
Ez teljesen logikus lépés, és várhatóan a többi kínai autómárka is hasonló lépéseket tesz, amivel még nagyobb fejvakarásra késztetheti a tradicionális autógyártókat, hiszen a hibrideket, vagy épp a sima belsőégésű motoros autókat még olcsóbban tudják kínálni a kínaiak.
A Lynk & Co egészen pontosan a konnektoros hibridekkel fogja erőteljesebben támadni az EU piacát, ahol év végére már 22 országban rendelkezik majd márkakereskedéssel. Idén egyébként 20 márkakereskedést nyitottak Európa szerte, így már 100 feletti szalonjuk van. Elsőre nem tűnik soknak, de az idő nekik dolgozik. Vajon mit lép majd az EU? Minden kínai autót megvámoltat? Abból csúnya vámháború lehet.